بسیاری از فرصت‌های شگفت‌انگیزی که در این فیلم نمایش داده شده هنوز برای انتشار عمومی آماده نیستند اما این حقیقت که ما انسان‌ها فاصله‌ی کوتاهی از این فنّاوری شگفت‌انگیز داریم و تقریباً برای استفاده و بهره‌برداری از آن آماده‌ایم خیلی هیجان‌انگیز و قابل تحسین است.

باور کنید، وقتی بعضی از قابلیت‌های بی‌نظیر هولولنز مایکروسافت را در این ویدیو مشاهده می‌کنیم شاید کمی گیج شویم و با خود بگوییم الآن سال ۲۰۱۵ است یا ۲۰۳۵ . هولولنز مایکروسافت بخشی از داستان‌های علمی تخیلی نیست … تنفس درخشش قدرتمند فناوری در زندگی حقیقی ست.

هولولنز مایکروسافت دقیقاً چیست؟ دستگاهی ست که درست شبیه به یک عینک ساده بر روی چشم‌های شما قرار می‌گیرد، شبیه به هدست واقعیت مجازی. تنها تفاوت آشکار این است که هولولنز تصاویر، ویدیوها و هولوگرام‌های سه بعدی را بر روی فضای اطراف شما طرح‌ریزی و برجسته می‌کند، می‌توان این‌طور گفت که مأموریت اصلی آن اضافه کردن یک بعد دیگر به آن چیزی ست که می‌بینیم.

همان‌طور که مشغول تماشای این ویدیو هستید، این سوال ها را از خود بپرسید. با استفاده از این فنّاوری مایکروسافت چه فرصت‌هایی به دست خواهم آورد؟ داشتن هولولنز مایکروسافت و استفاده از آن چه مزایایی برای من خواهد داشت؟ استفاده از این فناوری چطور می‌تواند به بهبود و یا تغییر جامعه کمک کند؟ آیا هولولنز مایکروسافت نحوه‌ی تعامل انسان‌ها را تغییر خواهد داد؟

هدست هولوگرافیک

microsoft-hololens-1

ترکیب یکپارچه اشیاء مجازی با محیط اطراف

microsoft-hololens-2

Holonotes اسکایپ به کاربران کمک می‌کند تا دستورالعمل‌هایی را که دوستان یا همکارانشان کشیده‌اند را تجسم کنند.

microsoft-hololens-3

از آنجا که با استفاده از این فنّاوری می‌توان اشیاء را فوراً مشاهده و تنظیم کرد شرایط برای انجام کارهای خلاقانه و ابتکاری مناسب‌تر شده و بهره‌وری افراد به نحو چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

microsoft-hololens-4

با استفاده از نرم‌افزار holostudio، می‌توان از هولوگرام‌های ایجاد شده پرینت سه بعدی تهیه کرد.

microsoft-hololens-5

اتاق شما می‌تواند تبدیل به محیطی برای انجام بازی ها شود.

microsoft-hololens-6

از این فنّاوری می‌توان برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجربیات در تحقیقات فضایی استفاده کرد.

microsoft-hololens-7

برای آشنایی بیشتر با این فناوری مقاله زیر را مطالعه کنید :

نگاهی عمیق به هولولنز مایکروسافت: واقعیت افزوده در مفهوم حقیقی 

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر