هزینه‌های‌ بسیار زیاد تأمین، انتقال‌ و توزیع‌ آب‌، افزایش‌ بی‌رویه‌ و غلط‌ مصرف‌ آب‌ و منابع‌ محدود آب‌ قابل‌ استفاده‌، در آینده‌ای‌ نزدیک‌، جهان را با چالش‌های‌ جدی‌ مواجه‌ می‌سازد. جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان‌ها وجود دارد، اما اغلب افراد خود را درگیر این مسئله نمی‌کنند و حاضر نیستند تغییری در سبک زندگی روزمره خود ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند به جامعه و نسل آینده خدمت کوچکی کرده باشند. خانه یکی از محل‌های صرفه‌جویی آب است. صرفه‌جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، ولی کسانی که با دشواری‌های کمبود آب آشنا هستند، می‌دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هرچند اندک در صرفه‌جویی آب ایفا کند، با توجه به تعداد زیاد مشترکان، درنهایت مقدار زیادی آب صرفه‌جویی خواهد شد.

این مقاله را مطالعه کنید : کشف بزرگ قرن : افزایش چشم‌گیر عملکرد مغز با حذف پروتئین FXR1P

یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب در منازل طراحی شیرهای آب مدرن و هوشمند است.

سیمین کیو، دانشجوی طراحی کالج سلطنتی هنر لندن، موفق شده با طراحی شیرهای آب چرخشی لوکس، با تبدیل جریان آب به مارپیچ‌های چرخشی زیبا و ظریف روشی نوین برای صرفه‌جویی در مصرف آب به دنیا معرفی کند.

طراحی کیو با ارسال آب از طریق یک توربین دوبل که با حرکت آب در درونش می‌چرخد و شبکه‌ای استادانه و زیبا از جریان آب تولید می‌کند کار می‌کند. این توربین جریان آب را نیز تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد که همین عمل هدر رفت آب را در هنگام استفاده از این شیرهای آب مدرن به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد. ۳ نازل مختلف نیز به کاربر اجازه می‌دهد طراحی دلخواهش به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب را انتخاب کند.

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-1

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-2

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-3

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-4

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-5

simin-qiu-swirl-faucet-design-water-conservation-6

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر