آلمانی‌ها در راستای تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه غیر آلاینده، مقابله با ترافیک سنگین شهری و کاستن از حجم آلاینده‌های کربنی اولین اتوبان ویژه دوچرخه‌سواری را در آلمان افتتاح کردند.

دوچرخه‌سواری در مسیرهایی که در آن‌ها خبری از چراغ قرمز، خودروهای سبک و سنگین و سایر موانع و خطرات مشابه نباشد همواره رویای دوچرخه سوارن بوده است که خوشبختانه با تدبیر مسئولین آلمانی این رؤیا به واقعیت تبدیل شد.

در آلمان برای پاسخ به نیاز همیشگی علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری اتوبان ویژه دوچرخه‌سواری افتتاح شده است. در فاز نخست این پروژه، فعلاً پنج کیلومتر از این اتوبان راه‌اندازی شده و قرار است باقیمانده این اتوبان ۱۰۰ کیلومتری در آینده نزدیک تکمیل شود.

اتوبان ویژه دوچرخه‌سواری ۱۰ شهر غربی آلمان از جمله دویسبورگ، بوخوم و هام را با چهار دانشگاه متصل می‌کند. گفتنی ست مسیر فعلی ارتباطی این شهرها از جمله مسیرهای پرتردد خودروهای سنگین محسوب می‌شود. کارشناسان کار مسیریابی این اتوبان با دقت بالایی انجام داده‌اند زیرا بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود دو میلیون نفر در دو کیلومتر اول این مسیر زندگی می‌کنند که از آن می‌توانند برای تردد و رسیدن به مقاصدشان استفاده کنند.

در فاز نخست این پروژه، فعلاً پنج کیلومتر از این اتوبان راه‌اندازی شده و قرار است باقیمانده این اتوبان ۱۰۰ کیلومتری در آینده نزدیک تکمیل شود.

bicycle-highway-autobahn-germany (3)

اتوبان ویژه دوچرخه‌سواری ۱۰ شهر غربی آلمان از جمله دویسبورگ، بوخوم و هام را با چهار دانشگاه متصل می‌کند.

bicycle-highway-autobahn-germany (5)

بخشی از این اتوبان بر روی مسیرهای ریلی متروکه ساخته خواهد شد.

bicycle-highway-autobahn-germany (2)

بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود دو میلیون نفر در دو کیلومتر اول اتوبان ویژه دوچرخه‌سواری در آلمان زندگی می‌کنند که از آن می‌توانند برای تردد و رسیدن به مقاصدشان استفاده کنند.

bicycle-highway-autobahn-germany (4)

مقالات پیشنهادی:

پل اورسوند، شگفت‌انگیزترین پل جهان + تصاویر

پیرزن ۷۹ ساله فقط با یک عکس مشهورترین زن ویتنام شد + تصاویر

عکس‌های هوایی فوق‌العاده زیبا از زمین‌های نمک آبی در استرالیا

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر