مطمئناً برای افرادی که آخرین نوع آوری ها و تغییرات ایجاد شده در دنیای فناوری را دنبال می‌کنند عبارت «چاپگرها یا پرینترهای سه بعدی» دیگر واژه‌ای جدید و تازه نیست زیرا این روزها دیگر تقریباً در تمام خبرهای مربوط به دنیای فناوری و تمام وب‌سایت‌های اینترنتی در مورد این فناوری نو ظهور صحبت و گفت و گوهایی داغ در جریان است. در واقع، خودم شخصاً با اینکه هر هفته چندین مقاله در مورد چاپگرهای سه بعدی می‌خوانم اما باز هم شیفته‌ی آن‌ها هستم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد این پرینترهای سه بعدی داشته باشم؛ و مطمئنم که فقط من نیستم که پرینترهای سه بعدی را یک نوع آوری انقلابی و بزرگ می‌داند.

به تازگی سازندگان چینی موفق شده‌اند با چاپ یا پرینت کامل یک عمارت زیبا و بزرگ مفهوم پرینترهای سه بعدی (پروسه‌ی گرمایش پلاستیک یا دیگر مصالح ساختمانی تا حالت نزدیک به مایع و انجماد آن به حالت و شکلی که می‌خواهید باشد) را وارد مرحله‌ای تازه و هیجان‌انگیز کنند.

شاید از خودتان بپرسید این سازندگان چینی چطور توانسته‌اند چنین کار پیچیده و بزرگی را انجام دهند؟ درست شبیه به کشتی‌های کروز و سایر سازه‌های عظیمی که با استفاده از مواد پیش‌ساخته یا از پیش تولید شده ساخته می‌شوند، این شرکت چینی (Winsun) نیز با استفاده از یک چاپگر سه بعدی غول پیکر در مرحله‌ی اول قطعات لازم برای ساخت این عمارت بزرگ را به صورت جداگانه تولید کرده است.

3D-Printing

سپس، این قطعات به مکانی که لازم بوده بروند ارسال شده و برای ساخت نسخه‌ی نهایی خانه‌ای که قابل زندگی باشد (شکل زیر) این قطعات روی هم قرار گرفته‌اند.

3D-Printing-Mansion-In-China

اگر در مورد این مطلب که این شرکت چینی چطور می‌تواند با استفاده از فناوری پرینترهای سه بعدی این‌قدر سریع خانه تولید کند کنجکاوید بهتر است بدانید همین شرکت تقریباً یک سال پیش موفق شده بود ۱۰ خانه‌ی ۱ طبقه را در یک روز بسازد، آن ‌هم با هزینه‌ای بسیار ناچیز.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کار خارق‌العاده و قدرت چاپگرهای سه بعدی مقاله‌ی زیرا را مطالعه کنید :

قدرت پرینترهای سه بعدی : ساخت ۱۰ خانه در ۱ روز توسط یک کمپانی چینی

آیا این خانه‌های تولید شده توسط پرینترهای سه بعدی برای شما جالب هستند؟ شاید آره و شاید هم نه. در هر صورت، سرعت تولید این سازه‌های بزرگ با استفاده از پرینترهای سه بعدی واقعاً شگفت‌انگیز است. باید قبول کنیم که چاپگرهای سه بعدی در آینده‌ای نزدیک نقشی مهم و بزرگ در ساخت و ساز خواهند داشت.

به نظر من، با رشد باور نکردنی فناوری در قرن بیست و یکم و حذف فرصت‌های شغلی نیروی انسانی توسط این فناوری‌های نو ظهور داشتن آینده اقتصادی مطمئن و موفق فقط در گرو کارآفرینی و خلق ایده‌های سازنده برای به کار گیری این فن‌آوری‌ها به جهت کسب درآمد و تولید ثروت است. نظر شما چیست؟

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر