به تازگی در مجسمه باستانی بودا که در موزه‌ی Drents هلند واقع شده چیز عجیب و غریبی کشف شده است : درون این مجسمه یک مومیایی وجود دارد. اولین بار که این مجسمه به این موزه در کشور هلند انتقال داده شد هیچ کس در مورد این مومیایی چیزی نمی‌دانست اما بعد از تحقیقات بیشتر، محققان متوجه شدند که این مجسمه بدن یک راهب بودائی را در خود جای داده است.

محققان این مجسمه را به مرکز پزشکی Meander انتقال دادند تا بر روی آن تصویربرداری سی تی یا سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری انجام دهند. آن‌ها امیدوار بودند بتوانند یک تصویر واضح و روشن از مومیایی درون مجسمه تهیه کنند. در ادامه می‌توانید عکسی از مجسمه – مومیایی را مشاهده کنید.

این مجسمه‌ی بودائی واقع در موزه‌ی  Drents هلند است.

Buddhist-statue-located-at-the-Drents-Museum

کارشناسان موزه فکر می‌کردند که این تنها یک مجسمه است؛ اما هم‌اکنون متوجه شده‌اند که این مجسمه مومیایی یک استاد بودائی به نام Liuquan را در درون خود جای داده است.

Liuquan یکی از اعضای مدرسه چینی مراقبه بود …

Liuquan-member-of-the-Chinese-School-of-Meditation

مجسمه و مومیایی درون آن در یک حالت عمیق مراقبه قرار دارند.

به منظور تهیه‌ی تصویری روشن و مشخص از مومیایی درون مجسمه، کارشناسان مرکز پزشکی Meander بر روی مجسمه تصویربرداری سی تی یا سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری انجام دادند.

put-statue-through-CT-scanner

محققان در داخل مومیایی (جایی که زمانی اندام‌های او قرار گرفته بود) تکه‌هایی از کاغذهای قدیمی یافته‌اند که بر روی آن‌ها حروف مربوط به زبان چینی باستانی نوشته شده است. هنوز هیچ توضیح کاملی در مورد این نوشته‌ها ارائه نشده است.

این تصویر تهیه شده از این مومیایی از طریق سی تی اسکن است.

CT-scan-of-mummy

مجسمه‌ی استاد Liuquan تنها مومیایی بودائی چینی در دسترس در غرب است که می‌توان از آن برای انجام تحقیقات مختلف استفاده کرد. به همین دلیل، این مجسمه یک نمونه مصنوعی جذاب و مهم برای مطالعه‌ی دانشمندان است.

کشف مومیایی استاد Liuquan برای افرادی که به آداب و رسوم بودائی علاقه‌مند هستند بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. مطمئناً این کشف تنها شروع اکتشافات بعدی ست.

نظر شما در مورد این مومیایی چیست؟

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر