جیمز آرتور ری در کتاب علم موفقیت (به انگلیسی: The science of success: how to attract prosperity and create life balance through proven principles) در هفت فصل به معرفی ۷ اصل قدرت و ۷ قانون برتر کائنات می‌پردازد. جیمز آرتور ری در کتاب علم موفقیت به این موضوع می‌پردازد که چگونه از طریق اصول ثابت شده و مستدل، پولدار شده و در رفاه باشیم. جیمز ری در این کتاب کار استادانه‌ای در رابطه با درک و فهم حقایق پیچیده و استفاده راحت‌تر از آن ارائه داده است. بعد از مطالعه کتاب علم موفقیت، شما نه تنها می‌دانید که چگونه موفق شوید، بلکه درک خواهید کرد که چرا موفق بوده‌اید و به انجام هر کاری و موفق شدن در آن کار صد در صد ایمان خواهید آورد. جیمز ری تمام این موارد و شاهراه‌ها را در کنار هم و در یک کتاب جمع‌آوری کرده است.

به تازگی کتاب علم موفقیت توسط نشر هورمزد با ترجمه‌ای سلیس و روان در اختیار تشنگان موفقیت و پیشرفت قرار گرفته است. این کتاب را بخرید، آن را بخوانید و درآمدتان را دو برابر کنید.

جیمز آرتور ری در فصل دوم کتاب علم موفقیت به معرفی ۷ قانون برتر کائنات پرداخته است که نقش بسزایی در موفقیت شما ایفا می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید با مطالعه سری مقالات «قوانین برتر کائنات» در وب‌سایت «برای فردا» با این قوانین سرنوشت‌ساز آشنا شوید.

این قوانین برتر مانند قانون جاذبه در هر نقطه و در هر مکانی از این کره خاکی و در هر زمان خواه شما از آن آگاه باشید، خواه نباشید، در حال فعالیت هستند؛ اما زمانی که شما آن‌ها را درک کنید می‌توانید به طور خودآگاه و با تأمل از آن‌ها در زندگی شخصی، در کار، در روابط اجتماعی، امور مالی، پیشرفت‌های معنوی و در هر زمینه‌ای که دوست داشته باشید به نفع خودتان استفاده کنید.

۷ قانون برتر به شما کمک می‌کند که انرژی‌های موجود را تحت کنترل درآورده و به موفقیت و ثروتی که لایقش هستید دست یابید. بدین ترتیب زمانی که زندگی‌تان با این قوانین و اصول تنظیم شد موفقیت را به طور صد در صد از آن خود کرده‌اید.

جهان، مکانی است با نظم و ترتیب که توسط قوانین ثابت، دقیق و همسان اداره می‌شود. به هر اندازه که ما با این قوانین همراه شده و از هفت قانون برتر کائنات استفاده کنیم، به همان اندازه موفقیت ما تضمین خواهد بود. در حقیقت ۷ قانون برتر کائنات، تجلی یک قانون بزرگ است که توسط فیزیک کوانتوم به ما نشان داده شده است و آن قانون بزرگ این است: همه چیز انرژی است؛ یعنی چیزهایی که در اطراف ما هستند، مانند؛ ماشین، نیمکت، این کتاب، این‌ها همگی جامدند و در سطح کوانتوم همگی ذراتی از انرژی محسوب می‌شوند.

هفت قانون برتر کائنات، زیرمجموعه‌ای از این قانون بزرگ است. این قوانین زندگی ما و به طور کلی هر چه را که در این جهان است، کنترل و اداره می‌کنند. به همین خاطر من آن‌ها را قوانین برتر می‌خوانم، زیرا آن‌ها همیشه و همه جا هستند و در هر زمان و برای هر کس کار می‌کنند. در واقع این قوانین به حدی دقیق هستند که اجازه می‌دهند انسان‌ها به کره ماه فرستاده شوند و زمان بازگشتشان به کره زمین را نیز در عرض چند ثانیه محاسبه کرده و اعلام کنند. نیازی نیست که قوانین برتر را حفظ کرده یا تمام جزئیات مرتبط به آن را درک کنید، بلکه اگر تنها اصول اساسی آن را یاد گرفته و بدانید چطور در زندگی عمل می‌کنند کافی است. این مسئله درست مانند دانستن قانون جاذبه است. به این معنی که شما می‌دانید اجسام هنگام سقوط به طرف زمین می‌روند نه به طرف هوا اما جزئیات دیگری را در مورد جاذبه و قوانین مربوط به آن نمی‌دانید و نیازی هم به دانستن آن ندارید.

این ۷ قانون برتر و ۷ اصل قدرت که کمک می‌کنند بتوانید از ۷ قانون برتر کائنات استفاده کنید زندگی شخصی و کاریتان را چنان به شادی، رضایت و موفقیت تبدیل می‌کنند که حتی در رؤیاهایتان هم به آن فکر نمی‌کردید. قادر به تصور چنین زندگی‌ای نبودید؛ بنابراین اگر می‌خواهید سال‌ها موفق و ثروتمند باشید و این موفقیت و کسب ثروت مداوم باشد باید این قوانین برتر و اصول قدرت را درک کنید. بگذارید نگاهی به ۷ قانون برتر کائنات بیندازیم:

قانون سوم: قانون نسبیت

اول از همه باید بدانید که نیاز نیست شما کل فرضیه نسبیت انیشتین را به منظور استفاده از دانش موفقیت بدانید. تنها دانستن معنی متافیزیک که بسیار هم راحت و ساده است، کافی است.

این قانون می‌گوید: هر چیز در جهان ماده تنها از طریق ارتباط واقعی‌اش با چیزهای دیگر ساخته می‌شود. برای مثال ” گرما ” تنها به این دلیل که با ” سرما ” مقایسه می‌شود وجود دارد.

همین اواخر مشغول بازی اسکی بودم که متوجه شدم دست‌هایم از سرما یخ زده‌اند. ولی زمانی که به خانه بازگشتم و آن‌ها را با آب سرد شستم احساس گرما کردم. اگر چه دستانم را با آب سرد شستم اما آن‌چنان یخ زده بودند که آب سرد شیر برایشان حکم آب گرم را داشت. به همین صورت ” خوب ” زمانی وجود دارد که با ” بد ” مقایسه شود.

در حقیقت هر چیزی در زندگی ” فقط وجود دارد ” مگر این که با چیز دیگری مقایسه شود که در این صورت معنا و مفهوم پیدا می‌کند و در غیر این صورت فقط وجود دارد؛ به عبارت دیگر هیچ چیز در زندگی معنا و مفهوم ذاتی ندارد و این ما هستیم که به هر چیز معنا می‌دهیم. تعریف دیگر برای این قانون برتر این است: «ارتباط، همه چیز است و همه چیز بستگی به این ارتباط دارد.»

می‌توانیم از این قانون برتر برای این موضوع که چطور برخی از مقایسه‌هایی که انجام می‌دهیم گول زننده هستند، استفاده کنیم:

برای مثال بتی وکیل یک شرکت بزرگ است و دائماً از وضعیت مالی‌اش گلایه مند است. به او گفتم: «می‌دانی تو در مقایسه با افرادی که در بنگلادش هستند و درآمد سالانه‌شان تقریباً ۱۸۰ دلار است چه آدم پولداری هستی؟» این جمله باعث شد کمی فکر کند. او با خود اندیشید که چقدر خوشبخت است و همین افکار باعث شد که واقعاً خوشبختی را با تمام وجود حس کند.

این که چگونه خودتان و موفقیتتان را مقایسه کنید باعث ترقی یا شکستتان خواهد شد. اگر انتخاب کنید که خودتان را با استفاده از قانون نسبیت و یافتن نکات خوب و مثبت در زندگی بالا بکشید، مطمئناً موفق خواهید شد.

برای مطالعه بخش‌های دیگر سری مقالات ” قوانین برتر کائنات ” از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم       بخش چهارم       بخش پنجم       بخش ششم       بخش هفتم       خلاصه

مقالات پیشنهادی:

اگر می‌خواهید هر روز به اهدافتان نزدیک‌تر شوید، از این عادت‌ها پیروی کنید!

عادت‌های پول‌ساز : ۱۵ عادت روزانه‌ی افراد ثروتمند

اگر جوان هستید و سرمایه‌گذاری را برای پولدار شدن انتخاب کرده اید ، این نکات را بخوانید

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر