زبان مادری شما چیست؟ زبان شیرین فارسی؟ انگلیسی؟ ماندارین؟ هندی یا اسپانیایی؟ شاید زبان مادری شما جزء آن دسته از زبان‌هایی است که افراد کمی تاکنون حتی یک بار هم آن را نشنیده باشند یا هیچ اطلاعات خاصی از آن تاکنون نداشته‌اند؟

در این اینفوگرافیک پیچیده که به ” A World Of Languages ” معروف است و توسط ” South China Morning Post ” تولید شده است، طراح گرافیکی به نام آلبرتو لوکاس لوپز مجموعه‌ای از پر گویش‌ترین زبان‌های دنیا را به نمایش گذاشته است. لوپز می‌گوید: ” هم‌اکنون حداقل ۷ هزار و ۱۰۲ زبان زنده و شناخته شده در جهان وجود دارد. حدود ۷/۲ میلیارد انسان در روی کره خاکی زندگی می‌کنند؛ از این تعداد حدود ۴/۱ میلیارد نفر انسان هستند که از یکی از ۲۳ زبان موجود در این مجموعه به عنوان زبان مادری استفاده می‌کنند. ما هر زبان را درون حاشیه‌های سیاه و سفید نمایش داده‌ایم و سپس تعداد مکالمه کنندگان محلی هر زبان را در مقیاس میلیون در هر کشور به شما مخاطبان عزیز ارائه کرده‌ایم. رنگ هر کدام از این کشورها نشان می‌دهد که چطور زبان‌ها در مناطق مختلف ریشه کرده‌اند.”

آلبرتو لوکاس لوپز داده‌های مربوط به اینفوگرافیک پرگویش ترین زبان‌های جهان را از Ethnologue گرفته که از وب‌سایتشان به عنوان ” کامل‌ترین منبع و فهرست زبان‌های زنده شناخته شده دنیا ” یاد می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، زبان انگلیسی با توجه به تأثیر تاریخی انگلستان بر جهان و ۱۱۰ کشوری که گزارش داده‌اند زبان بومی‌شان انگلیسی است متداول‌ترین زبان موجود در کره زمین است. به هر حال با توجه به گزارش‌های منتشر شده ۱ میلیون و ۱۹۷ هزار نفر در سراسر جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند. با بررسی اینفوگرافیک پرگویش ترین زبان‌های دنیا می‌توانید بفهمید زبان مادری شما چقدر محبوب است.

در دنیا کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان به زبان شیرین فارسی با گویش‌های مختلف صحبت می‌کنند. اگر توجه کنید ۵۷ میلیون نفر در دنیا به زبان فارسی صحبت می کنند. از این تعداد ، ۴۶ میلیون در ایران، ۸ میلیون در افغانستان و ۱ میلیون در پاکستان زندگی می کنند، ۲ میلیون نفر دیگر مربوط به گروه‌های کوچک در کشورهای دیگر می‌باشد که به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

بیش‌ترین گویش مربوط به چین می‌باشد.

World-Most-Spoken-Languages-in-One-Globe-Map

مقالات پیشنهادی:

چرا نمی‌توانید بر زبان دوم مسلط شوید : ۴ اشتباه رایج

تسلط بر زبان‌های خارجی : ۵ قدم حرفه‌ای

چگونه یک زبان جدید بیاموزیم : ۱۱ نکته‌ مهم در یادگیری زبان‌های خارجی

 اگر این مقاله مفید بود و از مطالعه‌ی آن لذت بردید لطفاً برای حمایت از ما آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر