باربی کارآفرین:

کسب و کار جدید من در خانه‌ی رویاست، جایی که من به عنوان یک مشاور به دختران سراسر دنیا کمک می‌کنم تا قوه‌ی تخیل خود را آشکار کنند، شغل‌های مختلف را امتحان کنند. دنیای اطرافشان را کشف و بررسی کنند. شعار شرکت ما این است « اگر می‌توانید چیزی را تصور کنید، می‌توانید به آن تبدیل شوید.»

باربی، عروسک نمادین ماتل و نقش سؤال برانگیز دختران جوان، به حرفه‌ای‌ترین پلت فرم شبکه‌سازی جهان پیوست.

اگرچه عروسک باربی تاکنون شغل‌ها و سمت‌های زیادی در بازار داشته است – بیش از ۱۵۰ شغل از زمانی که در سال ۱۹۵۹ معرفی شد- اما این عروسک زیبا هیچ‌گاه رزومه‌ای واقعی نداشته است، اما هم‌اکنون باربی در شبکه اجتماعی لینکدین صفحه ی اختصاصی خود را دارد. حضور جدید باربی کارآفرین در شبکه اجتماعی لینکدین کاملاً مطابق با پیشرفت شغلی اوست. باربی می‌گوید: « وقتی یک صفحه رزومه کافی ست، خودم را برای داشتن بیست صفحه رزومه تحت فشار قرار نمی‌دهم، وقتی همه ‌چیز ممکن است، یک دختر چیزهایی را که می‌تواند از عهده‌ی آن‌ها برآید را امتحان می‌کند.»

این حرکت شغلی جالب و سرگرم کننده باربی حاوی پیام توانمندی، موفقیت و الهام بخشی ست. بخشی از صفحه لینکدین باربی به زنان موفقی نظیر Reshma Saujani مؤسس و مدیر عامل Girls Who Code و هم چنین Jennifer Hyman و Jenny Fleiss از Rent The Runway اختصاص داده شده است. باربی در قسمت بالایی صفحه خود مأموریتش که « تشویق نسل دختران برای عدم درج هیچ‌گونه محدودیت بر جاه‌طلبی‌هایشان است » را خیلی روشن بیان کرده است.

باید به تیم سازنده‌ی باربی تبریک گفت زیرا این حرکت نمادین تلاشی ارزنده در جهت تبدیل باربی به یک مدل مثبت و سازنده است.

نظر شما درباره این حرکت حرفه‌ای چیست؟

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر