رشد صنایع مختلف یکی از ارکان پیشرفت اقتصادی تمام جوامع در دنیاست. در سال‌های اخیر سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف از راه‌های گوناگون بخصوص اینترنت برای جذب مشتری‌های جدید و تبدیل آن‌ها به خریداران وفادار استفاده می‌کنند؛ اما برخی از صنایع و شغل‌ها برای اینکه بتوانند از فضای مجازی برای فروش تولیدات و محصولات خود استفاده کنند نیازمند به ایجاد تکنولوژی‌های جدید هستند. صنعت مد و لباس یکی از این صنایع است.

بر طبق آماری که شرکت تحقیقاتی مینتل در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده است میزان فروش اینترنتی لباس چیزی در حدود ۴ بیلیون دلار بوده است و این مبلغ نجومی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به این صنعت روز به روز افزایش خواهد یافت تا جایی که می‌توان گفت در آینده‌ای نه چندان دور مغازه‌ها و بوتیک‌های لباس را تنها در فضای مجازی می‌توان یافت.

هم‌اکنون سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند. در کشور ما نیز وب سایت‌هایی که در زمینه فروش تی شرت و انواع دیگر لباس هستند نیز کم نیستند.

اما مشکل اصلی این وب‌سایت‌ها یا بهتر است بگوییم دغدغه اصلی خریداران نگرانی آن‌ها درباره سایز لباس و اینکه آیا لباس مناسب آن‌هاست یا نه می‌باشد؛ زیرا اگر برای خرید لباس به یک بوتیک بروید به راحتی می‌توانید لباسی را انتخاب کنید که اصطلاحاً به شما بیاید و از نظر سایز نیز مشکلی نداشته باشد. همین مسئله شکاف اصلی بین فروشگاه‌های لباس مجازی و بوتیک‌های لباس موجود در پاساژها و خیابان‌هاست؛ بنابراین اگر فروشنده‌های لباس می‌خواهند از فضای مجازی سود خوبی به دست آورند و در عین حال اعتماد مشتریان خود را جلب کنند باید به دنبال راهی برای برطرف کردن این مسئله باشند.

fitle-2

این فروشگاه‌ها نیازمند سرویسی هستند تا بتوانند به کاربران خود امکان پرو لباس را در فضای مجازی بدهد. Fitle ادعا کرده که با ایجاد یک مدل یا آواتار سه‌بعدی این امکان را برای مشتری‌ها فراهم کرده است و از طریق شرکای خود توانسته بزرگ‌ترین دیتابیس آنلاین لباس موجود در جهان را ایجاد کنند.

هم‌اکنون تکنولوژی‌های زیادی برای کمک به خرده‌فروشان این صنعت به وجود آمده است. Fits.me یکی از این فناوری‌هاست که به مشتری اجازه می‌دهد با وارد کردن سایز خود و پوشیدن لباس به تن مانکنی که تقریباً هم سایز اوست بتواند به دیدی مناسب از لباس موردنظر خود برسد. اگرچه این فناوری‌ها مفید و کاربردی هستند اما Fitle می‌گوید آواتار سه‌بعدی که از کاربر می‌سازد نه‌تنها شبیه به اوست بلکه از نظر مورفولوژی (ریخت‌شناسی) نیز تا ۹۹ درصد شبیه به مشتری خواهد بود.

fitle-1

آواتارهای Fitle بر اساس سایز قد و چهار عکس دیگر از مشتری ساخته می‌شود. یک الگوریتم هم ۵۰ پارامتر ظاهری دیگر را از کاربر جمع‌آوری می‌کند در حالی که الگوریتم دیگری مدل سه‌بعدی مشتری را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده ایجاد می‌کند که نتیجه پایانی به ادعای Fitle بسیار واقعی ست.

Fitle با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده از مشتریان و بازسازی الگوریتم‌های خود، مدل‌های لباس شرکای خود را دیجیتالی می‌کند. Fitle با انجام این کار خواهد توانست مدل‌های سه‌بعدی دقیقی را بر اساس اندازه، ابعاد و متریال های خود از تمام لباس‌های موجود در دنیا ایجاد کند، مشتری‌های نیز می‌توانند با اعتماد به نفس تمام و اطمینان خاطر کامل از این پس لباس‌های خود را در خانه و به وسیله اینترنت خریداری کنند.

fitle-3

از جمله مزایای دیگر Fitle این است که مشتریان می‌توانند بر اساس خریدهای قبلی خود لباس‌های جدیدی را که اندازه آن‌هاست و به آن‌ها می‌آید را به راحتی پیدا کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از بارکد لباس‌هایی که خریده‌اند و مقایسه آن با مدل دیجیتالی لباس‌های جدید به درک مناسبی از مدل‌های جدید برسند. مشتری‌های می‌توانند کمد لباسی مجازی برای خود ایجاد کنند تا در خریدهای بعد از لباس‌های موجود در آن برای مقایسه استفاده کنند.

Fitle هم‌اکنون کاتالوگی آنلاین از ۲۵۰ برند مختلف را ایجاد کرده و این کاتالوگ را هم‌زمان با ایجاد مدل‌های جدید به روز می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی بی نظیر می توانید با کلیک بر عبارت ” دیدن ویدیو Fitle ” ویدیوی آن را در یوتیوب مشاهده کنید.

به نظر شما تا چند سال دیگر خرید بی‌ دغدغه آنلاین لباس را تجربه خواهیم کرد؟

 لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.