قانون کلی به منظور موفقیت مالی در کسب و کارتان این است که شما تنها به صورت غیر مستقیم می‌توانید سود خود را افزایش دهید نه مستقیماً. نمی‌توانید بدون داشتن چند استراتژی خاص و تنها با گفتن اینکه قصد دارید میزان سود حاصله از تجارت خود را افزایش دهید، بدین مهم دست یابید.

تنها کاری که می‌توانید انجام دهید بهبود متغیرهایی است که سطح سوددهی کسب و کار شما را تعیین می‌کنند. زمانی که این ۱۰ متغیر را در کسب و کار خود بهبود دهید، سود شما افزایش خواهد یافت و بر روی سود خالص شما تأثیر خواهد گذاشت.

هدایت نسل

فرآیندی که شما برای جذب مشتری‌های احتمالی و علاقه‌مند به کسب و کارتان استفاده می‌کنید. اگر ۵ نفر از هر ۱۰ مشتری که به حوزه کسب و کار شما وارد شده‌اند در نهایت از شما خرید کنند و شما بتوانید این تعداد را به ۱۰ نفر از هر ۱۵ مشتری برسانید، می‌توانید پول بیشتری به دست آورید و سود خود را تا ۵۰% افزایش دهید.

رهبری تبدیل

فرآیندی که شما مشتری‌های ابتدایی را به خریدار تبدیل می‌کنید. این مطلب حاکی از اثربخش بودن تلاش‌های شما به منظور فروش محصولات یا خدماتتان است. اگر بتوانید نرخ تبدیل خود را از یک نفر از ده مشتری به دو از ده برسانید، قادر خواهید بود درآمد خود را دو برابر کرده و سود حاصله از کسب و کارتان را افزایش دهید.

بهبود توانایی‌های خود برای فروش و تبدیل مشتری‌های احتمالی به خریدار یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید؛ و هیچ جایگزینی برای آموزش فروش به صورت مستمر و پیوسته نیست، هم برای شما و هم برای کسی که با مشتری‌هایتان صحبت می‌کند، رو در رو یا تلفنی.

به حوزه های کلیدی فرآیند فروش خود نگاهی بیندازید و به دنبال راه‌هایی برای ایجاد پیشرفت و بهبود هر چند ناچیز و مختصر در هر کدام از این حوزه‌ها بگردید. بهبودی مختصر در هر کدام از این حوزه های کلیدی می‌تواند منجر به افزایشی غیر قابل تصور در نتایج کلی فروش شود.

تعداد معاملات

تعداد فروشی که شما به هر یک از مشتریانی که جذب کرده‌اید انجام می‌دهید. با افزایش تکرار خرید از سوی مشتری‌های خود به میزان ۱۰% می‌توانید درآمد خود را افزایش داده و سود خود را نیز به همان میزان بالا ببرید. چه کارهایی باید انجام دهید تا مشتری‌های خود را وادار به خرید بیشتر و مکرر محصولات یا خدمات خود کنید

حجم معاملات

مقدار فروش و سود حاصله از هر فروش است. شما باید دائماً به دنبال راه‌هایی برای فروش بیشتر به یک مشتری باشید به طوری که او هر بار بیشتر از شما خرید کند.

high profit

حاشیه سود در هر فروش

حاشیه سود، سود ناخالصی است که شما از فروش هر محصول یا خدمات به دست می‌آورید. با جستجوی راه‌هایی برای افزایش قیمت یا کاهش هزینه محصول یا خدمات خود بدون کاهش کیفیت به صورت مستمر، می‌توانید سود حاصله از هر فروش را افزایش دهید.

هر دلاری که با افزایش قیمت به دست آورید، اگر هزینه‌ها را ثابت نگه دارید، مستقیماً به عنوان سود به حد سودآوری (رقمی که قابلیت سودآوری مؤسسه را در صورتحساب درآمد نشان می‌دهد) شما جریان می‌یابد. هر دلاری که با کاهش هزینه‌ها به دست آورید، اگر فروش و درآمد را ثابت نگه دارید، مستقیماً به عنوان سود خالص به حد سودآوری شما منتقل می‌شود.

مقداری که باید برای به دست آوردن هر خریدار هزینه کنید. باید پیوسته به دنبال راه‌ها و ایده‌هایی خلاقانه برای تبلیغات و توسعه شرکت خود باشید به نحوی که هزینه ای کمتر برای جذب هر مشتری پرداخت کنید. این موضوع به نحو چشم گیری می‌تواند تأثیر و سود حاصله از کسب و کار شما را افزایش دهد.

افزایش مراجعات مشتری

مشتری‌های جدیدی که از سوی مشتری‌های راضی شما برای خرید نزد شما می‌آیند. توسعه یک یا چند سیستم ارجاع ثابت شده، تأثیری فاحش بر روی فروش و کسب و کار شما خواهد گذاشت.

حذف خدمات و فعالیت‌های پر هزینه

بسیاری از شرکت‌ها در یک روال یا ریتم ارائه خدمات گران قیمت و هزینه بر به مشتریان خود گیر افتاده‌اند در صورتی که می‌توانند بدون از دست دادن رضایتمندی مشتریان آن‌ها را حذف کنند.

به خدماتی که به مشتریان خود عرضه می‌کنید نگاهی بیندازید؟ چیزی هست که بتوانید در مجموع آن را کاهش یا قطع کنید؟

کاهش نقطه سر به سری کسب و کارتان

تعداد اقلام و آیتم‌هایی است که شما باید هر ماه به فروش برسانید تا سود و زیانتان با هم برابر شود یا کسب و کار شما شروع به سوددهی کند. از این نقطه سر به سری برای ارزیابی برنامه تبلیغاتی خود یا سایر هزینه‌هایی که برای افزایش فروش متحمل شده‌اید استفاده کنید. تمام هزینه‌هایی که برای افزایش سود در نظر گرفته‌اید باید به عنوان سرمایه گذاری تلقی شود که نرخ بازده آن بیش از هزینه های انجام شده باشد.

 قیمت‌هایتان را افزایش دهید

در موارد بسیاری می‌توانید قیمت محصولات یا خدمات خود را ۵ تا ۱۰ % بدون مواجه شدن با مقاومت بازار افزایش دهید. اگر کیفیت محصولات و خدمات شما خوب است و مردم نیز مشتریانی وفادار و ثابت هستند، مطمئن باشید افزایش کوچکی در قیمت کلی باعث نخواهد شد مشتریان خود را از دست بدهید.

هنگامی که شما به صورت مستمر در این ۱۰ حوزه کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید ، درآمد شما افزایش خواهد یافت ، سود بیشتری به دست خواهید آورد و در نهایت به آینده مالی موفقی که برای خود در نظر گرفته اید خواهید رسید .

آیا تا به حال به این ۱۰ حوزه کلیدی توجه کرده بودید ؟ کدام یک را به کار برده اید و از کدام یک تا به حال غافل بوده اید ؟

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید .