چند سالی هست که به برنامه‌نویسی و یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب علاقه‌مند شده‌ام اما هیچ‌گاه نتواسته ام وقت کافی به این کار اختصاص دهم. اگر روزی بتوانم در زندگی پرمشغله‌ام فرصتی مناسب برای این کار پیدا کنم حتماً از اطلاعات ارائه شده در این اینفوگرافیک به عنوان نقطه‌ی شروع استفاده خواهم کرد و به شما هم توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید به دنیای برنامه‌نویسی قدم بگذارید حتماً این اینفوگرافیک را در سیستم خود ذخیره کنید و یا از آن پرینت بگیرید و از داده‌های آن به عنوان یک راهنمای مسیر فوق‌العاده در برنامه‌نویسی استفاده کنید.

این مقاله را مطالعه کنید : کد نویسی را آنلاین و رایگان بیاموزید : ۷ منبع عالی

برای اینکه بتوانید از روند یادگیری چگونگی برنامه‌نویسی یک کامپیوتر اطلاعاتی مختصر به دست آورید، کافی است ترکیب یک کتاب رمان و یک کتاب دانشگاهی، یا ساخت یک قایق موتوری کوچک با دست‌های خالی و یک مجموعه‌ی ساده و محدود از دستورالعمل‌های اولیه را تصور کنید. هیچ ‌کدام از این کارها آسان نیست؛ بنابراین به سادگی می‌توانید متوجه شوید که چرا خیلی از علاقه‌مندان به دنیای برنامه‌نویسی و زبان‌های پرکاربرد این حوزه به آسانی از خیر یادگیری روند تولید موتورهای مبتنی بر ریاضیات که قلب تپنده‌ی کامپیوترهای امروزی هستند می‌گذرند.

توصیه من به علاقه‌مندان یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی این است که در این مسیر عجله نکنید و آهسته قدم بردارید. با اینکه هنوز بر هیچ یک از زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط نیستم اما با گذراندن دوره‌های ابتدایی در مورد چگونگی عملکرد این زبان‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در دنیای حقیقی و مجازی می‌توانم بگویم به خوبی با مفاهیم ابتدایی برنامه‌نویسی آشنا هستم؛ بنابراین، قبل از اینکه یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی را بر اساس اطلاعات ارائه شده در این اینفوگرافیک که از سوی Carlcheo.com منتشر شده است را آغاز کنید حتماً سعی کنید در مورد تاریخ برنامه‌نویسی مطالعه کنید و با نحوه‌ی عملکرد قطعات سیلیکون برای انجام محاسبات به منظور دست‌کاری پیکسل‌های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش آشنا شوید.

با انجام این مطالعات ابتدایی و به دست آوردن این دانش پایه می‌توانید مطمئن باشید که برای یادگیری یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی زیر از آمادگی کافی برخوردارید. برای همه‌ی شما کاربران گرامی به ویژه آن‌هایی که می‌خواهند قدم در دنیای برنامه‌نویسی بگذارند و در دوره‌های آموزشی زبان‌های برنامه‌نویسی شرکت کنند و به این حوزه به عنوان شغل و پیشه‌ی آینده‌ی خود نگاه می‌کنند آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. لطفاً نظرات خود را در مورد ترتیب صحیح یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی با من و دیگر کاربران در میان بگذارید.

این اینفوگرافیک برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و دانشجویان و استادان این حوزه بسیار مفید است. این عزیزان می‌توانند از اطلاعات این اینفوگرافیک به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد استفاده کنند.

فرمت اینفوگرافیک زیر PNG است. برای راحتی بیشتر توصیه می‌کنم اینفوگرافیک را ذخیره کرده و در برنامه Windows Photo Viewer ویندوز آن را باز کنید و پس از زوم کردن به اندازه کافی از اطلاعات ارائه شده در آن استفاده کنید.

Programming-Language-Learn-First

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر