بزرگ ترین الماس قرن که بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است توسط شرکت لوکارا دایموند کانادا در بوتسوانا کشف شد. به گفته ی کارشناسان اصلا نمی توان برای این الماس که فقط کمی کوچک تر از یک توپ تنیس است قیمت تعیین کرد. این الماس که دومین الماس بزرگ جهان است از نظر اندازه بعد از الماس ۳۰۰۰ قیراطی کولینان قرار می‌گیرد.  به احتمال زیاد این الماس گرانبها توسط یکی از مجموعه داران مشهور الماس خریداری خواهد شد.  ویلیام لمب، مدیر عامل شرکت لوکارا دایموند (Lucara Diamond) کانادا، کشف بزرگ ترین الماس قرن که بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است را استثنایی و فراتر از انتظار توصیف کرد.

بزرگ ترین الماس قرن که بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است توسط شرکت لوکارا دایموند (Lucara Diamond) کانادا در بوتسوانا کشف شد. شرکت لوکارا دایموند (Lucara Diamond) کانادا، با یافتن بزرگ‌ترین الماس دنیا در یک قرن اخیر به وزن ۱۱۱۱ قیراط (هر قیراط ۲۰۰ میلی گرم یا ۰.۲ گرم) در بوتسوانا به شگفتی کلکسیون الماس‌های گرانبهای خود افزود. گفته می‌شود این الماس بزرگ‌ترین الماسی است که در قرن اخیر کشف شده است.

به گفته‌ی کارشناسان این الماس فقط کمی کوچک‌تر از یک توپ تنیس است و به هیچ وجه نمی‌توان برای آن قیمت تعیین کرد. این الماس که دومین الماس بزرگ جهان است از نظر اندازه بعد از الماس ۳۰۰۰ قیراطی کولینان قرار می‌گیرد. الماس کولینان به وزن ۳۰۰۰ قیراط در سال ۱۹۰۵ میلادی در آفریقای جنوبی پیدا شد. قیمت آن ۲ میلیارد دلار ارزیابی شد اما هرگز به حراج گذاشته نشد. الماس کولینان به ادوارد هفتم پادشاه بریتانیا هدیه شد و به ۹ تکه بزرگ و ۹۶ تکه کوچک برلیان تقسیم شد. بزرگ‌ترین آن‌ها در تزیین تاج سلطنتی بریتانیا بکار رفته است.

ارزش الماس‌ها به عواملی نظیر اندازه، رنگ و کیفیت سنگ جلا بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی کرد بزرگ‌ترین الماس قرن اخیر که به تازگی توسط شرکت لوکارا دایموند در بوتسوانا یافت شده است و بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است به چه قیمتی در بازار فروخته خواهد شد. برای نمونه در سال ۲۰۱۲ یک الماس ۱۵۸ قیراطی به قیمت ۱ میلیون پوند فروخته شده است.

الماس‌ها معمولاً توسط یک گروه از سرمایه‌گذاران یا جواهرسازان حرفه ای خریداری می‌شوند تا بعداً بر اساس برنامه‌ای دقیق بیشترین سود ممکن از آن کسب شود. به عنوان مثال الماس کولینان به ۹ سنگ قیمتی تقسیم شده است که در حال حاضر یکی از این سنگ‌ها به همراه ۹۶ سنگ گرانبهای دیگر در تزیین تاج سلطنتی بریتانیا به کار رفته است.

به احتمال زیاد این الماس که بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است توسط یکی از مجموعه داران مشهور الماس خریداری خواهد شد. هفته ی گذشته یک تاجر هنگ کنگی به نام جوزف لو با خرید دو قطعه الماس به ارزش ۷۷ میلیون دلار (۵۰ میلیون پوند ) برای دختر هفت ساله اش خبر ساز شد.  این خرید با اخبار معمول صنعت الماس تضاد آشکاری دارد.

فایننشال تایمز معتقد است در حال حاضر صنعت الماس خیلی آشفته است چون تعداد و وزن الماس‌های کشف شده به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بازار نیست.

ویلیام لمب، مدیر عامل شرکت لوکارا دایموند (Lucara Diamond) کانادا، کشف بزرگ ترین الماس قرن که بعد از الماس کولینان دومین الماس بزرگ جهان است را استثنایی و فراتر از انتظار توصیف کرد.

او گفت: کشف بزرگ‌ترین الماس قرن به وزن ۱۱۱۱ قیراط برای شرکتش بسیار ارزشمند است.

the-biggest-diamond-in-the-world-1

مقالات پیشنهادی:

تو این عکس ۵۵۰ رأس گوسفند وجود دارد. عمراً اگر بتونید پیداشون کنید؟!

جهانگرد روسی اتفاقی از یک معجزه عکس گرفت + تصویر

تصاویر استثنایی از انعکاس مناظر فوق العاده زیبای کره جنوبی بر روی آب

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر