زنبورها. خیلی‌ها به هیچ وجه زنبورها را دوست ندارند شاید به این خاطر که زنبورها معمولاً رابطه‌ی دوستانه و خوبی با انسان‌ها ندارند؛ اما خوب است بدانید همه‌ی زنبورها خشن نیستند. بعضی زنبورها خیلی هم مهربان هستند. تازه بعضی زنبورها هنرمند هستند. باور نمی‌کنید؟ پس بی‌زحمت نگاهی به این لانه‌های رنگین‌کمانی بی اندازید تا حرف‌های بنده را درک کنید.

ماتیا منچیتی، دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه فلورانس آزمایش جالبی انجام داد که محصولش این زنبورهای هنرمند و خلاق هستند. او متوجه شد اگر به تدریج کاغذهای رنگی در اختیار کلونی زنبورها قرار دهیم، این حشرات باهوش لانه‌های لوله‌ای شکل رنگین‌کمانی می‌سازند. همان‌طور که در ادامه مشاهده می‌کنید نتیجه این تحقیق حیرت‌انگیز و خارق‌العاده است. این‌طور نیست؟

اگرچه این آزمایش ساختگی و با دخالت مستقیم کارشناسان انجام شده است اما نمونه‌های عجیبی نیز تاکنون گزارش شده که در آن‌ها دخالت غیرعمدی انسان موجب تولید نتایج عجیب و غریب شده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۲ زنبورداران فرانسوی بعد از اینکه متوجه شدند زنبورهایشان عسل سبز و آبی تولید کرده‌اند حیرت‌زده شدند؛ اما چرا؟ زنبورهای از همه جا بی‌خبر از قندی که توسط یک شرکت بازیافت زباله جمع‌آوری شده بودند استفاده می‌کردند که منجر به تولید عسل سبز و آبی شده بود.

colorful-paper-wasp-nests-rainbow-mattia-mechetti (2)

colorful-paper-wasp-nests-rainbow-mattia-mechetti (3)

colorful-paper-wasp-nests-rainbow-mattia-mechetti (5)colorful-paper-wasp-nests-rainbow-mattia-mechetti-1 (1)

مقالات پیشنهادی:

مورچه‌ای که گاو می‌کشد اما شبیه خرس پانداست + تصاویر

زیباترین و عجیب‌ترین موجودات دریایی + تصاویر

به مناسبت روز جهانی نهنگ: ۱۵ عکس فوق‌العاده زیبا از نهنگ‌ها

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر