جمعه‌ی گذشته، ترسناک‌ ترین ابر جهان موسوم به ابر قفسه ای یا «ابر سونامی» شهروندان سیدنی استرالیا را وحشت زده کرد. ساکنان نیو ساوت ولز که در ساحل باندی مشغول شنا بودند ناگهان متوجه موجی بزرگ از ابرهای قفسه ‌ای شدند که در سراسر آسمان به طرز شگفت‌انگیزی گسترده شده بود. اداره هواشناسی استرالیا به شهروندان سیدنی به خاطر وجود رعد و برق، بادهای قوی و باران‌های سنگین در اطراف این ابر قفسه‌ ای هشدار داد از نزدیک شدن به این شگفتی عجیب دوری کنند.

در پدیده‌ای نادر ابرهای قفسه ‌ای شکل با ارتفاع بلند، آسمان شهر سیدنی استرالیا را پوشاندند. ترسناک ترین ابر جهان موسوم به ابر قفسه‌ ای، یا « ابر سونامی »، حجم عظیمی از پشته‌های ابر است که معمولاً نشانه وقوع توفانی سهمگین است. با ورود این ابرها به آسمان شهر سیدنی بسیاری از مردم برای تماشای این پدیده آب و هوایی نادر جمع شدند و از آن عکس و فیلم گرفتند.

کارشناس هواشناسی، کریستوفر وب در گفت و گو با دیلی تلگراف گفت: ابر قفسه‌ای از جریان سردی که ناشی از برداشتن ناگهانی هوای مرطوب توسط رعد و برق است ایجاد می‌شود. بارش ناشی از یک رعد و برق در حرکت عمودی به سمت پایین هوا را نیز با خود به سمت پایین می‌کشد، سپس به صورت افقی گسترش می‌یابد و یک جبهه تندباد ایجاد می‌کند و نهایتاً شما ناظر هوای مرطوبی خواهید بود که به صورت ناگهانی از جریان رعد و برق برداشته شده است.

cloud-tsunami-sydney-australia (5)

cloud-tsunami-sydney-australia (3)

cloud-tsunami-sydney-australia-gif-1

cloud-tsunami-sydney-australia (1)

massive-cloud-tsunami-sydney-australia-28

cloud-tsunami-sydney-australia (2)

مقالات پیشنهادی:

پیرزن ۷۹ ساله فقط با یک عکس مشهورترین زن ویتنام شد + تصاویر

نوجوان ۱۲ ساله، تابلوی ۱٫۵ میلیون دلاری را سوراخ کرد (فیلم + عکس)

جهانگرد روسی اتفاقی از یک معجزه عکس گرفت + تصویر

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر