تبریک می‌گویم، شما و همسرتان بعد از سال‌ها انتظار یکدیگر را پیدا کرده‌اید و هم اکنون رابطه‌ای صمیمانه و مملو از عشق و علاقه دارید.

به احتمال زیاد برای رسیدن به جایگاه کنونی‌تان مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را طی کرده‌اید، این طور نیست؟ پشت هر ازدواج موفقی دو انسان منطقی و باهوش وجود دارد که قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک برای شناخت یکدیگر وقت کافی گذاشته‌اند و قبل از قدم گذاشتن به دوران تأهل و تعهد به خوبی با ویژگی‌های شخصی و خلق و خوی یکدیگر آشنا شده‌اند. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که قبل از اینکه حلقه‌ی ازدواج را در انگشت خود کنید فهرستی از کارهای ضروری وجود دارد که باید انجام دهید؟

در این مقاله کارها و تجربیاتی را بررسی می‌کنیم که بهتر است هر فردی قبل از ازدواج آن‌ها را انجام دهد :

۱-این جمله را تجربه کنید : «قلبم شکست»

خیلی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد. مواجه ‌شدن با فروپاشی یک رابطه به شما در مورد اینکه چه اشتباهاتی انجام داده‌اید و چرا رابطه‌تان به نابودی کشیده شد درس‌های ارزشمندی می‌دهد که اگر با صبر و حوصله این درس‌ها را بیاموزید می‌توانید از بروز این اشتباهات و خطاها در رابطه‌ی جدید خود جلوگیری کنید.

این مطلب را بخوانید : درس‌هایی که باید از روابط شکست‌خورده خود بیاموزید.

۲-از اشتباهاتی که در روابط خود انجام داده‌اید یاد بگیرید

به گذشته‌ی خود نگاهی بی اندازید. در نابودی آن رابطه چه نقشی داشتید؟ آیا مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده گرفتید؟ کجا غفلت کردید؟ کجا بی خود و بی جهت انتقاد کردید؟ این‌ها پرسش‌های مهم و با ارزشی هستند که قبل از شروع رابطه‌ی جدید باید از خودتان بپرسید زیرا همین سؤال‌های به ظاهر ساده به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نسخه‌ای با ارزش‌تر از خود ارائه دهید و دیگر اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنید.

۳-فهرستی قطعی و روشن از چیزهایی که نمی‌خواهید در رابطه‌ی خود بر سر آن‌ها مصالحه کنید تهیه کنید

معمولاً به موارد موجود در این فهرست شکننده‌های رابطه یا معامله گفته می‌شود. همان طور که شریک زندگی‌تان ارزش‌هایی فردی دارد که نمی‌خواهد بر سر آن‌ها با شما مصالحه کند قطعاً ارزش‌هایی نیز وجود دارند که برای شما مهم هستند و نباید در مورد آن‌ها با هیچ کس مصالحه کنید حتی همسرتان. حتماً قبل از ازدواج درباره‌ی موارد موجود در فهرست خود با همسرتان صحبت کنید و برای رسیدن به یک تفاهم با معنا تلاش کنید.

این مطلب را بخوانید : ۱۴ سؤال سرنوشت‌ساز که حتماً باید قبل از ازدواج به آن‌ها پاسخ دهید

۴-اعتماد کردن به دیگران را بیاموزید

قطعاً اگر اعتماد مهم‌ترین چیز در یک رابطه نباشد حتماً یکی از موارد سرنوشت سازی ست که وجود آن برای موفق شدن هر رابطه‌ای ضروری ست. اگر به همسر آینده‌ی خود اعتماد نداشته باشید چطور می‌توانید ازدواجی موفق و پر از عشق و علاقه داشته باشید؟

۵-یاد بگیرید که ازدواج را به هویت شخصی‌تان تبدیل نکنید

شما باید خودتان باشید و برای تعریف شخصیت واقعی‌تان به هیچ کس جزء خودتان وابسته نباشید.

۶-زمان‌های مشخصی را به خودتان اختصاص دهید و با خودتان خلوت کنید

هر چقدر با خودتان راحت‌تر باشید با احتمال بیشتری موفق خواهید شد فردی را به سوی خود جذب کنید که با شما راحت و صمیمی باشد.

۷-باید تمام حقایق را بدانید

بهتر است قبل از ازدواج در مورد تمام چیزهای خسته کننده مانند مسائل مالی و یا سلامت قبل از ازواج با همسرتان صحبت کنید. ترجیح می‌دهید همسرتان قبل از ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان بدهی داشته باشد و یا بعد از آن؟

۸-بخشی از وقتتان را به زندگی حرفه‌ای خود اختصاص دهید

باز هم کلیشه‌ای اما آمیخته با حقیقت. بهتر است قبل از اینکه مسئولیت و تعهد کامل یک رابطه را بپذیرید به خوبی خودتان را بشناسید و با نقاط قوت و ضعف خود آشنا باشید.

۹-با بچه‌ها وقت بگذرانید

گذراندن وقت با بچه‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا بچه می‌خواهید یا نه و به همسر شما اجازه می‌دهد قبل از ازدواج به این نکته پی ببرد که آیا در رابطه با موضوع بچه‌دار شدن با یکدیگر تفاهم دارید یا نه.

این مطلب را بخوانید : این تصویر GIF را حتماً ببینید : نمایش مراحل مختلف آفرینش انسان از نطفه تا تولد

۱۰-یاد بگیرید مردم را همان طور که هستند دوست داشته باشید

انتظار نداشته باشید که مردم خودشان را طبق خواسته‌های شما تغییر دهند. ازدواج با شریک زندگی‌تان بدین معناست که تمام نقاط قوت و ضعف او را پذیرفته‌اید.

این مطلب را بخوانید : اشتباهاتی که زنان در روابط خود انجام می‌دهند

۱۱-با خانواده‌ی همسر آینده‌ی خود ملاقات کنید

شما تنها با همسر خود ازدواج نمی‌کنید بلکه با خانواده‌ی او نیز ازدواج می‌کنید. باید بفهمید که آیا می‌توانید با خانواده‌ی او رابطه‌ی گرم و صمیمانه‌ای داشته باشید.

۱۲-خودتان را بشناسید

خیلی ساده است. اگر به خودشناسی عمیقی نرسیده باشید و با خودتان راحت نباشید چطور ممکن است بفهمید که می‌خواهید بقیه‌ی زندگی‌تان را با چه نوع فردی بگذرانید؟

۱۳-با دوست‌های همسر آینده‌ی خود ملاقات کنید

با ملاقات و گفت و گو با دوست‌های نامزدتان تا حدودی می‌توانید با شخصیت اصلی او آشنا شوید و از این شناخت نسبی برای قطعی کردن این تصمیم که آیا می‌خواهید با او ازدواج کنید یا نه استفاده کنید.

۱۴-به این پرسش پاسخ بدهید که چرا می‌خواهید با او ازدواج کنید

آیا واقعاً شریک زندگی‌تان را دوست دارید؟ و یا فقط عاشق ازدواج و عروسی هستید؟ آیا واقعاً می‌خواهید بقیه‌ی عمرتان را با او سپری کنید؟ آیا فقط می‌خواهید لباس شب عروسی را به تن کنید و مهمانی بزرگ و با شکوهی داشته باشید؟ و یا فکر می‌کنید چون سنتان زیاد شده مجبورید ازدواج کنید؟ بهتر است قبل از ازدواج نیت واقعی خود را بیابید و در مورد آن خوب فکر کنید.

این مطلب را بخوانید : مهم‌ترین عوامل مؤثر در طلاق بر اساس تحقیقات علمی

۱۵- مباحثه‌ی منصفانه را بیاموزید

اختلافات یکی از اجزای اجتناب‌ناپذیر زندگی مشترک است و همیشه بین زوجین وجود داشته و خواهد داشت. شما هم مطمئناً با همسر آینده‌ی خود در مورد برخی چیزها اختلاف نظر خواهید داشت. قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوید و حرفی به همسر آینده‌تان بزنید که از آن پشیمان شوید بهتر است مباحثه‌ی منصفانه را بیاموزید.

۱۶- یاد بگیرید متکی به خودتان باشید و برخی از کارها را به تنهایی انجام دهید

اگر نتوانید از خودتان مراقبت کنید چطور می‌توانید یک ازدواج را پرورش دهید و آن را موفق کنید؟ بهتر است آشپزی کردن و انجام کارهای منزل را یاد بگیرید و در زندگی مشترک خود از این مهارت‌ها استفاده کنید.

۱۷-عذرخواهی صادقانه را یاد بگیرید

ما بارها و بارها در زندگی اشتباه می‌کنیم. اعتراف کردن به این اشتباهات و پذیرفتن مسئولیت آن‌ها به همسرتان نشان می‌دهد که شما انسان بالغی هستید و حاضرید برای درست کردن شرایط و رفع اشتباهات هر کاری که لازم است را انجام دهید.

به نظر شما چه کارهای دیگری وجود دارد که حتماً باید قبل از ازدواج آن‌ها را انجام دهیم تا زندگی مشترک شاد و موفقی داشته باشیم؟

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر