لطفاً اشتباه برداشت نکنید.مسلماً آمازون.کام، (به انگلیسی: Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد یکی از فروشگاه‌های آنلاین معروف و قدیمی در فضای مجازی ست که از سراسر جهان مشتری دارد (البته ایرانیان داخل کشور به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از این وب‌سایت استفاده کنند)؛ اما به عنوان یکی از کاربران دنیای مجازی بهتر است با ترفندها و تکنیک‌هایی که وب‌سایت آمازون برای فروش محصولاتش استفاده می‌کند آشنا باشید چون فروشگاه‌های آنلاین ایرانی نیز مانند همتایان غربی خود کمابیش از این روش‌ها برای فروش محصول و جذب مشتری استفاده می‌کنند. در ادامه‌ی مقاله می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که آمازون چطور موفق شده مشتریان وفاداری برای خود ایجاد کند و چطور مشتریان این فروشگاه آنلاین باور کرده‌اند که خرید از آمازون بهترین معامله‌ای ست که می‌توانند برای تهیه اقلام ضروری خود انجام دهند.

راز آمازون چیست؟ روانشناسی. آمازون تلاش می‌کند با کاهش قیمت آیتم‌های محبوب و پرمخاطب اعتماد به نفس مشتریانش را برای خرید بالا ببرد. خب، به عنوان مثال، اجازه دهید این طور فکر کنیم که کره‌ی بادام زمینی در وب‌سایت آمازون واقعاً ارزان است.

این مقاله را مطالعه کنید : چرا کسب و کارهای آنلاین، بهترین سرمایه‌گذاری ممکن برای شما هستند : ۴ دلیل

خب پس از آن شما کره‌ی بادام زمینی را از وب‌سایت آمازون خواهید خرید و این طور احساس خواهید کرد که معامله‌ی خوب و مفیدی انجام داده‌اید. بعد متوجه می‌شوید که این فروشگاه آنلاین تلویزیون‌هایش را نیز در مقایسه با فروشگاه‌های دیگر با قیمتی پایین‌تر می‌فروشد. خب، باز هم تلویزیون مورد علاقه‌ی خود را نیز از آمازون تهیه خواهید کرد. سرانجام، بر اساس معاملات خوبی که در خرید کره‌ی بادام زمینی و تلویزیون انجام داده‌اید این طور باور خواهید کرد که آمازون همه اجناسش را با بهترین قیمت ممکن به مشتریانش ارائه می‌کند.

واقعیت؟ آمازون عمداً برای به دست آوردن اعتماد شما قیمت محصولات محبوبش را کاهش می‌دهد به طوری که شما به عنوان یک مشتری دیگر برای خرید تمام اجناس خود به آن‌ها مراجعه کنید؛ بنابراین با اینکه شما در هنگام خرید تلویزیون دلخواهتان معامله‌ی خوبی انجام داده‌اید و کمی سود کرده‌اید اما آمازون هم به وقت فروش لوازم جانبی تلویزیون به شما زیان قبلی‌اش را جبران خواهد کرد.

در واقع یک یا دو محصول با تخفیف مناسبی به شما ارائه می شود و بعد از اینکه تبدیل به یک مشتری وفادار و همیشگی شدید در خرید های بعدی تخفیف های ارائه شده در خرید های قبلی به قیمت محصولاتی که در حال تهیه ی آن ها هستید اضافه می شود و از این طریق زیان های قبلی آمازون جبران می شود. در واقع همان با یک تیر دو نشان زدن هست : وب سایت آمازون بدون هیچ ضرر و زیانی هم مشتری وفادار به دست می آورد و هم محصولاتش را به نوبت و بر اساس سیستم قیمت گذاری زیرکانه ی خود به فروش می رساند.

این مقاله را مطالعه کنید : قبل از خرج کردن فکر کنید : ۵ پرسش کلیدی که باید قبل از خرید از خودتان بپرسید

راه حل؟ از فروشگاه‌های آنلاین مختلف خرید کنید. شاید انجام همه‌ی خریدهایتان در یک مکان یا وب‌سایت خیلی ساده و منطقی باشد اما اصلاً کار سودمند و قابل قبولی نیست چون در واقع این شما هستید که در نهایت ضرر می کنید. لطفاً به این توصیه‌ی بنده توجه کنید و اگر مفید بود از آن استفاده کنید. اگر وسایل الکترونیکی زیادی را از یک فروشگاه آنلاین مثل دیجی کالا خریده‌اید، شروع به مقایسه‌ی قیمت‌های آن‌ها با محصولات مشابه در یک فروشگاه آنلاین دیگر کنید. گاهی اوقات با پیروی از همین توصیه‌ی ساده می‌توانید صدها و شاید میلیون‌ها تومان پس‌انداز کنید.

آیا تا به حال با فروشگاه آنلاینی سر و کار داشته‌اید که قیمت برخی محصولاتش در مقایسه با محصولات یک شرکت و فروشگاه آنلاین دیگر خیلی بالاتر باشد؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر