قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

نتیجهگیری کتاب قورباغه را قورت بده

جمعبندی همه موارد

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش به نتیجه گیری از کتاب قورباغه را قورت بده پرداخته تا از این طریق تمام نکات مفید این کتاب ارزشمند را در اختیار تشنگان موفقیت قرار دهد.

کلید خوشبختی، رضایت، موفقیت بزرگ و احساس فوق‌العاده‌ی قدرت و تأثیرگذاری شخصی این است که به خوردن قورباغه‌تان در ابتدای هر روز و به عنوان اولین کارتان، عادت کنید.

خوشبختانه این مهارت یاد گرفتنی را می‌توانید با تکرار کردن به دست آورید. هنگامی که به آغاز مهم‌ترین کار روز، قبل از انجام هر کار دیگری، عادت کردید، موفقیت شما تضمین می‌شود.

در زیر خلاصه‌ای از بیست و یک راه غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداختن و انجام سریع‌تر کارهای بیشتر، آورده شده است. این اصول و مقررات را آن قدر مرور و تکرار کنید که جزیی از تفکر و عمل شما شوند و آینده‌ی شما تضمین شود.

۱-سفره را بچینید (میز را آماده کنید):

تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می‌خواهید. وضوح هدف ضروری می‌باشد. قبل از آغاز، اهداف خود را بنویسید.

۲-برای هر روز خود از قبل برنامه‌ریزی کنید:

افکارتان را به روی کاغذ منتقل کنید. ده دقیقه‌ای را که صرف برنامه‌ریزی می‌کنید، موجب پنج یا ده دقیقه صرفه‌جویی زمان در حین کار کردن می‌شود.

۳-قانون ۸۰/۲۰ را در مورد هر عملی به کار ببرید:

بیست درصد فعالیت‌های شما عامل ۸۰ درصد نتایج شما هستند. همیشه تلاش‌های خود را بر روی ۲۰ درصد کارهای بالایی قرار دهید.

۴-پیامد کارهای خود را در نظر داشته باشید:

مهم‌ترین وظایف و اولویت‌های شما آن‌هایی هستند که جدی‌ترین پیامدهای منفی یا مثبت را در زندگی یا کار شما خواهند داشت.

۵-شیوه‌ی ABCDE را همواره به کار ببرید:

قبل از آغاز کار بر طبق لیست، چند دقیقه‌ای را صرف سازماندهی موارد موجود در لیست بر اساس ارزش و اولیت آن‌ها بکنید تا از آغاز کار با مهم‌ترین فعالیت خود مطمئن شوید.

۶-بر روی کارهای مهم و کلیدی خود تمرکز کنید:

به شناسایی و تعیین نتایجی که شما بطور مثبت و قطعی باید به آن‌ها برسید تا بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید، بپردازید و تمام طول روز را روی آن‌ها کار کنید.

۷-از قانون ضروری‌ترین کارها پیروی کنید:

هرگز وقت کافی برای انجام همه‌ی کارها نخواهید داشت ولی همیشه وقت کافی برای انجام مهم‌ترین کارهایتان دارید. آن کارهای مهم چیست‌اند؟

۸-قبل از آغاز کار، مقدمات آن را آماده کنید:

آماده‌سازی مناسب قبل از آغاز کار، از بروز عملکرد ضعیف جلوگیری می‌کند.

۹-دانش و مهارت خود را افزایش دهید:

هر چه دانش و مهارت شما در کارهای کلیدی‌تان بیشتر شود، سرعت شما در آغاز و به نتیجه رساندن آن‌ها بیشتر می‌شود.

۱۰-استعدادهای ویژه خود را تقویت کنید:

دقیقاً مشخص کنید که در چه کارهایی بسیار خوب هستید یا می‌توانید باشید و خود را کاملاً وقف انجام بسیار عالی این دسته از کارهای ویژه بکنید.

۱۱-محدودیت‌های کلیدی خود را شناسایی کنید:

گلوگاه‌های داخلی و خارجی خود را که تعیین‌کننده‌ی سرعت دست‌یابی شما به مهم‌ترین اهدافتان هستند، شناسایی کرده و بر حذف آن‌ها تمرکز کنید.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می گوید:

۱۲-هر بار فقط تا بشکه بعدی برو:

شما می‌توانید بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کار خود را با موفقیت انجام دهید به شرط آنکه مرحله به مرحله پیش بروید.

۱۳-خود را تحت فشار قرار دهید:

تصور کنید که مجبورید شهر را به مدت یک ماه ترک کنید و به گونه ای کار کنید که انگار مجبورید تمامی کارهای مهم خود را قبل از رفتن تکمیل کنید.

۱۴-نیروهای فردی خود را به حداکثر برسانید:

اوقاتی از روز که در آن‌ها بیشترین انرژی ذهنی و جسمانی را دارید شناسایی کنید و مهم‌ترین و مشکل‌ترین کارهای خود را در این دوره‌ها قرار دهید. زمان زیادی را به استراحت اختصاص دهید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

۱۵-خود را تشویق به کار کردن کنید:

مشوق اصلی خودتان باشید. در هر موقعیتی به دنبال خوبی‌ها بگردید. بیشتر بر روی راه حل متمرکز شوید و نه بر روی مساله. همیشه خوش‌بین و سازنده باشید.

۱۶-تنبلی خلاقانه را تمرین کنید:

از آنجا که شما نمی‌توانید همه‌ی کارها را انجام دهید، پس بایستی یاد بگیرید که کارهای کم‌ارزش را آگاهانه کنار گذاشته تا وقت کافی برای اندک کارهای مهم داشته باشید.

۱۷-مشکل‌ترین کارتان را در ابتدا انجام دهید:

هر روز خود را با مشکل‌ترین کارتان آغاز کنید یعنی کاری که بیشترین کمک را به خودتان و کارتان می‌کند و قاطعانه تا پایان آن کار ادامه دهید.

۱۸-کار خود را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید:

کارهای بزرگ و پیچیده را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس آن‌ها را یک به یک انجام دهید.

۱۹-برش‌های بزرگی از زمان ایجاد کنید:

کارهای روزانه‌ی خود را حول و حوش برش‌های بزرگی از زمان که در آن‌ها قادر به تمرکز درازمدت بر روی مهم‌ترین کارهایتان هستید، سازماندهی کنید.

۲۰-سرعت کار را بالا ببرید:

سعی کنید کارهای مهم و کلیدی خود را سریع انجام دهید. تلاش کنید تا به فرد مشهوری تبدیل شوید که کارهایش را خیلی سریع انجام می‌دهد.

۲۱-کارهایتان را یک به یک انجام دهید:

اولویت‌های شغلی خود را مشخص کنید و سپس بدون وقفه شروع به عمل کنید و کار را تا انتها پیش ببرید. نکته مهم در عملکرد خوب و بهره وری بالا همین است. عزم خود را جزم کنید که هر روز به همین طریق عمل کنید تا عادت کنید. وقتی که این اصول بیست و یک گانه به جزئی از شخصیت شما تبدیل شود آینده‌ی روشنی در پیش خواهید داشت. از همین الان شروع کنید. قورباغه خود را قورت دهید!

زمان کافی برای انجام همه کارهایی که قرار است انجام دهیم وجود ندارد و هرگز هم به وجود نخواهد آمد. افراد موفق سعی نمی‌کنند همه کارها را انجام دهند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که فقط مهم‌ترین کارهایشان را سر و سامان دهند و به انجام برسانند.

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهی خوردن یک قورباغه زنده است هر چه زودتر آن را قورت بده تا خیالت راحت شود که سخت‌ترین کار خود را انجام داده ای. جمله‌ی « قورباغه را قورت بده! » یعنی مهم‌ترین کار خود را اول از همه انجام بده. چرا که این کار بیشترین تأثیر مثبت را بر حرفه و کار شما بر جای می‌گذارد.

برای مطالعه ی بخش های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته ی برایان تریسی از لینک های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

۵ عادت ذهنی که موفقیت در زندگی را تسریع می کند

۵ تکنیک خارق‌العاده برای افزایش اعتماد به نفس

۱۰ عادت مشترک افرادی که از لحاظ مالی موفق‌اند

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می گوید: