اگر دوست دارید با یک میلیونر و ثروتمند واقعی ملاقات کنید سری به قاره‌ی اروپا بزنید زیرا در بعضی از نقاط این قاره‌ی زیبا از هر ده نفر یک نفر میلیونر است.

اولین جایی که می‌توانید افراد میلیونر زیادی را ملاقات کنید دومین کشور کوچک دنیاست که از لحاظ وسعت به اندازه پارک مرکزی نیویورک است یعنی کشور شاهزاده‌نشین اروپایی، موناکو. این کشور کوچک خانه‌ی بسیاری از سرمایه‌داران بزرگ جهان است. بر اساس مطالعات جدیدی که انجام شده است شهر زوریخ که بزرگ‌ترین شهر کشور سوئیس است در این رده‌بندی مقام دوم را به خود اختصاص داده است. کمی دورتر از زوریخ دومین شهر بزرگ کشور سوئیس یعنی ژنو قرار گرفته است که تقریباً دو نفر از هر ده شهروند در این شهر زیبا میلیونر هستند.

در ایالات متحده نیز شهر نیویورک دارای بیشترین تراکم انسان‌های ثروتمند و میلیونر نسبت به سایر شهرهای این کشور است. بر اساس مطالعاتی که شرکت تحقیقاتی  WealthInsight and Spears انجام داده در نیویورک از هر ۲۵ نفر یک نفر میلیونر است.

در این رده‌بندی نام شهرهای دیگر آمریکا مانند هوستون که ثروتش را مدیون ذخایر نفتی ست و هم‌چنین سان‌فرانسیسکو که سیلیکون ولی و کارآفرینان حوزه فناوری را در خود جای داده نیز جزء ۲۰ شهر اول دنیا هستند. جالب است بدانید در سان‌فرانسیسکو از هر ۵۰ نفر یک فرد میلیونر است.

نکته جالب توجه دیگر این است که هیچ شهری از قاره‌ی آفریقا یا آمریکای مرکزی در این فهرست وجود ندارد و نیمی از شهرهای موجود در این رده‌بندی نیز متعلق به قاره‌ی اروپاست.

140804131850-millionaires-monaco-620xa