اگر اهل مطالعه‌ی کتاب‌های انگیزشی بخصوص در حوزه‌ی چگونگی و چرایی کسب ثروت باشید حتماً عنوان « بیندیشید و ثروتمند شوید » به گوشتان خورده است و یا شاید خیلی وقت است که این کتاب را خریده‌اید و چند بار هم آن را مطالعه کرده‌اید. نویسنده این کتاب ناپلئون هیل با الهام از اندرو کارنگی که سال‌ها پیش از نگارش این کتاب رمز موفقیت خود را برای او شرح داد این کتاب را نوشت و در اختیار جویندگان موفقیت و کامیابی قرار داد. کارنگی نه تنها شخصاً یک میلیاردر بود بلکه با افشای رمز ثروتمند شدن خود به میلیونر شدن بسیاری کمک کرد. سوای کارنگی حدود ۵۰۰ نفر از ثروتمندان جهان رمز موفقیت خود را با ناپلئون هیل در میان گذاشتند. ناپلئون هیل عمری را به تحقیق و بررسی گذراند تا پیام این افراد ثروتمند و موفق را به گوش جهانیان برساند.

در این کتاب تمام رموز موفقیت و قوانینی که اگر از آن‌ها پیروی کنید به دنیای از تنعم و ثروت دست می‌یابید بیان شده است اما یک قانون است که به نوعی پیش نیاز استفاده از تمامی اصول مطرح شده در این کتاب است که کارایی یا عدم کارایی قوانین ناپلئون هیل به آگاهی و تسلط بر این اصل وابسته است و این اصل چیزی نیست جزء انتظار مثبت.

ناپلئون هیل با مطالعه روی ۵۰۰ ثروتمند اول آمریکا به این نتیجه رسید که وجه مشترک همه‌ی آن‌ها انتظار مثبت بوده است. آن‌ها عادت کرده بودند که در هر مانع و عدم موفقیت سود و امتیاز بیشتری ببینند؛ و این را همیشه به دست می‌آوردند. شما هم باید همین کار را بکنید.

وقتی شغل یا حرفه جدیدی را شروع می‌کنید، باید با تمام وجود بخواهید که موفق شوید. باید از صمیم قلب انتظار داشته باشید که مردم محصول شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند. باید انتظار داشته باشید و امیدوار باشید که بانک‌ها وام‌های مورد نیاز شما را تأمین کنند. باید از ته قلب خود بخواهید و انتظار داشته باشید که بهترین اشخاص به شما کمک کنند تا به هدف‌هایتان برسید و رؤیاهای تجاری‌تان را تحقق بخشید.

وقتی با مشکلی رو به رو می‌گردید، بدون توجه به اینکه چه مشکلی دارید، به آن به عنوان درس ارزشمندی نگاه کنید و سعی کنید تا حد امکان از آن درس بیاموزید. به امکان شکست و ناکامی فکر نکنید. ذهن باز داشته باشید و انعطاف‌پذیر باشید. آمادگی آن را داشته باشید که تجربه‌های جدید بکنید. روش‌های قدیمی به درد نخور و بیهوده را کنار بگذارید. پیشاپیش تصمیم بگیرید که هرگز تسلیم نشوید. اگر این را پیوسته ادامه دهید، فکر می‌کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

باورهایی که درباره خود و دنیایتان دارید انتظارات شما را شکل می‌دهند. انتظارات شما نگرش‌های شما را مشخص می‌سازند. نگرش‌های شما رفتار شما را مشخص می‌سازد و طرز برقراری رابطه شما را با دیگران شکل می‌دهد. طرز رابطه شما با دیگران طرز رابطه دیگران را با شما مشخص می‌سازد.

هر چه مطمئن‌تر و مثبت‌تر بشوید، بیشتر به این نتیجه می‌رسید که لایق موفقیت‌های بزرگ هستید. مردمان و فرصت‌های مناسب بیشتری را به زندگی خود راه می‌دهید و با سرعت بیشتری به هدف‌هایتان می‌رسید. می‌توانید به گونه‌ای آینده خود را خلق کنید که دیگران پیوسته بگویند که از بخت و اقبال بلند برخوردارید.

همیشه به آینده‌ی خود با دیدی مثبت نگاه کنید و از قدرت انتظار مثبت برای رسیدن به شادی، سلامتی، ثروت و تمام مواهب خداوندی استفاده کنید.

برگرفته از کتاب « آینده خود را خلق کنید » اثر برایان تریسی

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر