ساکنان جزیره پالمز واقع در کارولینای جنوبی ایالات متحده آمریکا یک‌شنبه گذشته با دیدن رنگین‌کمان آتشین در آسمان شگفت‌زده شدند. ابری پیچیده و رنگارنگ که به ” رنگین‌کمان آتشین ” معروف است بر فراز آسمان آمریکا نمایان شد و به گفته شاهدان حدوداً یک ساعت به خودنمایی پرداخت.

به گفته جان لاک، کارشناس هواشناسی کالیفرنیا، برای تشکیل چنین رنگین‌کمانی باید ابر هاله‌ای شکل که به آن دور-افقی (Circumhorizontal) می‌گویند، طبق شرایطی خاص و فقط در ابرهای سیروس سطح بالا (ابرهای کم‌پشت و باریک) که متشکل از ذرات بلوره یخی هستند، وجود داشته باشد.

ساکنان کارولینای جنونی یک‌شنبه با دیدن این صحنه شگفت‌زده شدند.

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (6)

شاهدان از دیدن ” رنگین‌کمان آتشین ” لذت بردند. اصطلاح فنی مربوط به این پدیده ” circumhorizontal arc ” است.

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (3)

به گفته جان لاک، کارشناس هواشناسی کالیفرنیا، رنگین‌کمان‌های آتشین فقط می‌توانند طبق شرایطی خاص و فقط در ابرهای سیروس سطح بالا (ابرهای کم‌پشت و باریک) که متشکل از ذرات بلوره یخی هستند، ایجاد شوند.

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (5)

برای تشکیل رنگ‌های رنگین‌کمان نیز نور خورشید باید با زاویه‌ای مشخص و بسیار دقیق به این بلوره‌های یخی بتابد تا بر روی طیف رنگ‌ها تأثیری منشوری بر جای بگذارد.

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (1)

خورشید باید حداقل در ارتفاع ۵۸ درجه بالاتر از خط افق قرار داشته باشد.

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (4)

Rare-Fire-Rainbow-Appears-In-US-Sky (2)

مقالات پیشنهادی:

عکس‌های برگزیده مسابقه عکاسی «مسافر» نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۵

تا حالا گوسفند دریایی دیده‌اید؟ + تصاویر

۳۰ عکس فوق‌العاده زیبا که با آیفون ۶ گرفته شده‌اند

اگر این مقاله مفید بود و از مطالعه‌ی آن لذت بردید لطفاً برای حمایت از ما آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر