در ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۵ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) ، یک زلزله ۷.۹ ریشتری نپال را به لرزه درآورد و خسارات مالی و جانی بی حد و حصری را به شهرستان‌ها، روستاها و مردمی که در نپال زندگی می‌کردند تحمیل کرد. با اینکه شمار قربانیان لحظه به لحظه بیشتر می‌شود اما داستان نجات یک کودک چهار ماهه که ۲۲ ساعت در زیر آوار زلزله مهیب نپال به دام افتاده بود بارقه‌ی امیدی شد برای داوطلبان و تیم‌های نجات حرفه‌ای که در این منطقه در حال کمک‌رسانی به مردم هستند.

سربازان نپالی برای نجات سونیت آوال (Sonit Awal)، پسر بچه چهار ماهه‌ای که در زیر قلوه سنگ‌های منزل خانوادگی‌اش به دام افتاده بود تا نیمه شب با امید و پشتکاری مثال‌زدنی تلاش کردند، اما این تلاش‌ها بی نتیجه ماند و این سربازان وظیفه‌شناس و دلسوز قول دادند روز بعد عملیات نجات این نوزاد چهار ماهه را ادامه دهند. پدر این کودک چهار ماهه ، شیام آوال (Shyam Awal) نیز نزدیک بود امیدش را از دست بدهد که ناگهان و با خواست خداوند متعال صدای گریه‌ی بچه‌اش را شنید- در ادامه می‌توانید توضیحات بیشتر را همراه با تصاویر این معجزه شگفت‌انگیز زلزله نپال مطالعه کنید.

سونیت آوال ، کودک چهار ماهه نپالی توسط زلزله ویرانگر ۷/۹ ریشتری که نپال را به لرزه درآورد در زیر آوارهای منزل خانوادگی‌اش به دام افتاد.

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-1

امدادگران تا نیمه شب به جست و جوی خود ادامه دادند اما عملیات جست و جو و نجات آن‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشت ، پدر این نوزاد چهار ماهه هم کم کم داشت ناامید می‌شد…

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-2

… تا اینکه بالاخره صدای گریه‌ی پسرش را از زیر آوارها شنید.

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-3

۲۲ ساعت بعد از به دام افتادن در زیر آوارهای زلزله نپال ، سونیت نجات داده شد – زنده و سالم.

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-4

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-41

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-43

مادر سونیت گفت : «می‌توانستم صدای گریه‌های پسرم را از زیر خرابه‌های خانه‌ام بشنوم.»

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-5

«به هیچ چیز جز نجات جان بچه‌ام فکر نمی‌کردم. ناراحت بودم. غذا نخوردم. نخوابیدم.»

four-month-Sonit-Awal-rescued-earthquake-kathmandu-nepal-6

طبق گزارش‌های مقامات نپالی، شمار قربانیان این زمین لرزه مهیب و ویران گر از مرز هفت هزار نفر گذشته و بیش از ۱۴ هزار نفر در این زلزله ۷.۹ ریشتری مجروح شده‌اند . متاسفانه این افراد به اندازه این کودک چهار ماهه خوش شانس نبوده‌اند. کاربران فیس بوک تاکنون ۱۰ میلیون دلار به زلزله‌زدگان نپال کمک کرده‌اند و در سراسر جهان مردم نوع دوست به کمک مردم نپال شتافته‌اند تا کمی از درد و اندوه این عزیزان بکاهند. ضمناً مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی ارسال ۴۰ تُن محموله کمک‌رسانی ایران به همراه امدادگر برای زلزله‌زدگان نپالی خبر داد.

مقالات پیشنهادی:

کمک به فقرا با کفش : اختراع صندل‌هایی که رشد می‌کنند!

به دیگران کمک کنید تا در زندگی تان پیشرفت کنید.

اثرات مخرب افزایش جمعیت جهان بر محیط زیست : ۱۷ عکس برای اثبات

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر