آلمان قبل از اینکه در جنگ جهانی اول ویران شود کشوری باشکوه و زیبا بود. اگر دوست دارید به آلمان قبل از نخستین جنگ جهانی سفر کنید نیازی به ماشین زمان ندارید، فقط باید یک نسخه از کتابی که اخیرا با عنوان ” Germany Around 1900 ” منتشر شده را از کتاب فروشی ها تهیه کنید. در این کتاب نظاره گر ۸۰۰ کارت پستال و عکس رنگی خواهید بود که آلمان سال ۱۹۰۰ را به تصویر می کشد. این کتاب ارزشمند به قیمت ۱۵۰ یورو به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه در اختیار تاریخ دوستان قرار گرفته است. گفتنی ست چهارده سال پیش از جنگ جهانی اول در پی اختراع دوربین اتوکروم توسط برادران لومیز عکاسان موفق شدند برای نخستین بار در تاریخ بشریت از مکانهای مورد علاقه خود عکس رنگی بگیرند. این عکس های رنگی و کمیاب از آلمان قبل از نخستین جنگ جهانی را مدیون همین ابتکار برادران لومیر هستیم.

اگر دوست دارید بدانید قبل از اینکه آلمان در سال ۱۹۰۰ در جنگ جهانی اول ویران شود چه شکلی بوده عکس های رنگی کمیاب این مقاله برای شماست. متأسفانه هنوز دانشمندان موفق به ساخت ماشین زمان نشده‌اند اما اگر دوست دارید بدانید آلمان قبل از جنگ جهانی اول چه شکلی بوده اصلاً لازم نیست اورانیوم بخرید فقط باید یک نسخه از کتاب جدیدی با عنوان «Germany Around 1900» را تهیه کنید. با ورق زدن این کتاب فوق‌العاده از همان صفحه‌ی اول با حال و هوای آلمان قبل از جنگ جهانی اول آشنا خواهید شد.

این کتاب شامل ۸۰۰ کارت‌پستال و عکس رنگی ست که حدوداً در سال ۱۹۰۰ تولید شده است. در این کتاب نگاهی کوتاه و پر از آرامش به آلمان بورژوازی قبل از جنگ جهانی اول و حرکت به قرن بیستم را مشاهده خواهید کرد که مملو از عشق و امیدواری ست.

البته همان‌طور که می‌دانید قبل از سال ۱۹۰۰ امکان تولید عکس‌های رنگی وجود نداشت. ناشر این کتاب ارزشمند می‌گوید: تمام عکس‌های رنگی این کتاب نمونه‌هایی ارزشمند از پروسه تاریخی اتوکروم است که به عکاسان اجازه داد عکس‌های سیاه و سفید خود را به عکس‌های رنگی تبدیل کنند.

در پی اختراع دوربین اتوکروم توسط برادران لومیر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عکاسی تاریخ نیز کلید خورد؛ بانکدار فرانسوی به نام «آلبرت کان» آنقدر مجذوب «اتوکروم» شد که شماری از بهترین عکاسان اروپا را مأمور کرد تا با این دوربین به نقاط مختلف جهان سفر کنند و از زندگی مردم ممالک دیگر عکاسی کنند. این اقدام کان باعث شد گنجینه‌ای با ۷۰ هزار نگاتیو از زندگی مردم سراسر جهان از افریقا، آسیای میانه، آسیای شرقی و افریقا به وجود بیاید که اکنون هر یک سند تاریخی ارزشمندی از تاریخ و مردم‌شناسی جهان معاصر به شمار می‌رود. اختراع برادران لومیر ۲۰ سال توجه همه عکاسان جهان را به خود معطوف کرد و عکس‌های رنگی زیادی با آن عکاسی شد. اکنون گرچه بیش از یک صد سال از عکاسی با دوربین برادران لومیر می‌گذرد اما همچنان عکس‌هایی که با «اتوکروم» گرفته شده جالب توجه است. در کنار عکاسانی که آلبرت کان استخدام کرده بود در نقاط مختلف جهان افراد بسیاری دوربین «اتوکروم» تهیه کردند و عکاسی رنگی را آغاز کردند.

این کتاب ارزشمند به قیمت ۱۵۰ یورو به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه در اختیار تاریخ دوستان قرار گرفته است.

قصر شورین خانه دوک و دوک بزرگ از مکلنبورگ

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (2)

تالار شهر ورنیگرود

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (4)

قلعه زیگمارینگن

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (10)

ساحل وسترلند

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (3)

اتاق خواب، قلعه نوشوآنستین، جنوب مونیخ

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (8)

انجمن تالار قصابان، هیلدسهایم

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (9)

پل باستی در پارک ملی ساکسون در آلمان

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (5)

پل فردریک و کلیسای جامع برلین

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (6)

آشپزخانه سنتی آلمان

old-color-photos-germany-around-1900-before-WWI-karin-lelonek-taschen (7)

مقالات پیشنهادی:

عکس های رنگی کمیاب از آمریکا صد سال قبل

تصاویر رنگی کمیاب از پاریس ۱۰۰ سال قبل

تصاویر استثنایی و کمیاب از مراحل ساخت کشتی تایتانیک

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر