سرانجام مایکروسافت نسخه تبلت های اندرویدی نرم‌افزارهای پرکاربرد مجموعه نرم‌افزاری آفیس یعنی ورد، اکسل و پاورپوینت را به صورت رایگان منتشر کرد.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۴، مایکروسافت نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت را برای سیستم‌عامل ios منتشر کرد و هم‌زمان در ماه نوامبر همان سال پیش‌نمایش این نرم‌افزارها برای تبلت های اندرویدی را نیز در اختیار کاربران قرار داد. این پیش‌نمایش‌ها ۲۵۰ هزار بار در ۱۰۰ کشور مختلف و به ۳۳ زبان گوناگون دانلود شد. بعد از سه ماه، مایکروسافت نسخه نهایی و بهینه‌سازی شده‌ی این نرم‌افزارهای پرکاربرد مجموعه نرم‌افزاری آفیس را برای تبلت های اندرویدی منتشر کرد. استفاده از این نرم‌افزارها رایگان است اما برای اپلیکیشن های تجاری می‌توانید از اشتراک آفیس ۳۶۵ استفاده کنید.

اگر تبلت اندرویدی دارید می‌توانید این اپلیکیشن ها را از Google Playstore دانلود کنید. استفاده از این نرم‌افزارها به خصوص برای افرادی که انگشتان بزرگی دارند بسیار ساده است چون اندازه آیکن ها بزرگ‌تر شده است. این نسخه از نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت از فضای ابری شخصی برای ذخیره‌سازی اسناد استفاده می‌کند. نسخه‌های اندرویدی و iOS این اپلیکیشن ها ویژگی‌های مشترک و یکسانی دارند. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید تمام کارهایی را که در نسخه‌ی دسکتاپ ورد، اکسل و پاورپوینت انجام می‌دادید از قبیل نوشتن، ایجاد اسناد و سازمان‌دهی سندها را در تبلت های اندرویدی نیز انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد نسخه تبلت های اندرویدی نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت متفاوت است. اگر چه از این پس می‌توانید در هر زمان و مکانی بر روی پروژه‌هایتان کار کنید اما باز هم بر اساس تجربه‌ی اکثر کاربران این نرم‌افزارها هنوز آن‌طور که انتظار می‌رفت کامل نیستند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید توسط مایکروسافت انجام شود تا این نرم‌افزارها به نسخه‌ی نهایی و کاملشان نزدیک شوند.

نقاط ضعف: برای استفاده از این اپلیکیشن ها باید وارد حساب کاربری مایکروسافت (به انگلیسی: Microsoft account) خود شوید که در صورت نداشتن اکانت مجبور خواهید شد یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

نقاط قوت: یکی از نقاط قوت نسخه تبلت های اندرویدی نرم افزاهای ورد، اکسل و پاورپوینت ذخیره‌ی اسناد در فضای ابری است، بنابراین می‌توانید در هر جا که هستید به راحتی به اسناد خود دسترسی داشته باشید. به علاوه، اگر در حین مطالعه‌ی یک سند مجبور شوید آن سند را ببندید با باز کردن دوباره‌ی سند می‌توانید مطالعه‌ی خود را از خط یا پاراگرافی که آخرین بار مشغول خواندن آن بوده‌اید از سر بگیرید. علاوه بر این مزایا با استفاده از این اپلیکیشن ها قادر خواهید بود نظراتی که در سندهای ورد یا اکسل ایجاد شده‌اند را بررسی کنید.

به هر حال داشتن نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت در تبلت های اندرویدی بسیار سودمند است. در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به Google Playstore این نرم‌افزارها را به صورت رایگان بر روی تبلت خود نصب کنید.

مقالات پیشنهادی :

آیا هولولنز مایکروسافت دنیا را دگرگون خواهد کرد : فیلم دو دقیقه‌ای

استارتاپ ها ، از مایکروسافت بیاموزید : کار ارزشمند حتی با حداقل امکانات نیز باید به انجام برسد.

گوگل دامینز، سرویس جدید گوگل : آغاز به کار سرویس دامنه‌های گوگل در ایالات متحده آمریکا

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر