گاهی اوقات این طور احساس می‌کنید که دیگر رابطه‌تان آن شور و اشتیاق گذشته را ندارد. شاید هنوز هم همسرتان را دوست داشته باشید و برای او اهمیت زیادی قائل باشید اما با اینکه جدا شدن از او برایتان خیلی سخت است ولی باز هم فکر می‌کنید که بهترین راه حل برای شما جدایی و طلاق است. همیشه نشانه‌هایی برای پایان یک رابطه وجود دارد بنابراین آشنایی با این نشانه‌های هشداردهنده هم می‌تواند موجب نجات رابطه‌ی زناشویی شما شود و هم می‌تواند به شما بگوید که دیگر امیدی به رابطه‌ی شما با همسرتان نیست و باید یک بار برای همیشه به رابطه‌ی خود با او پایان دهید. در این مقاله بعضی از این پرچم‌های قرمز را با هم بررسی می‌کنیم:

این مقاله را بخوانید : مهم‌ترین عوامل مؤثر در طلاق بر اساس تحقیقات علمی

۱-دیگر دوست ندارید در مورد اتفاقات جالبی که در طول روز برایتان رخ داده با همسرتان صحبت کنید

اینکه دوست نداشته باشید تمام جزئیات اتفاقاتی که در محل کار یا تحصیل برایتان رخ داده را با همسرتان در میان بگذارید و تلفن را روی او قطع کنید یک چیز است و اینکه اجباری به اشتراک گذاشتن حوادث و اتفاقات جالب محل کار با همسرتان احساس نکنید یک چیز دیگر است. بدتر از این دو مورد زمانی ست که شما حرف‌های خود را با فرد دیگری مثل یکی از همکارانتان در میان می‌گذارید.

۲- ارزش‌های شما در مورد چیزهای مهم مثل پول، تحصیلات، ازدواج و یا مذهب با ارزش‌های همسرتان یکی نیست

این اختلافات با گذشت زمان نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم خواهند شد. آیا می‌خواهید چند سال دیگر حسرت بخورید و با خود بگویید ای کاش وقتی همسرم گفته بود بچه نمی‌خواهد یا دوست ندارد ازدواج کند به حرف‌های او گوش کرده بودم؟ ناسازگاری در مورد مسائل با اهمیت یکی از پرچم‌های قرمز بزرگی ست که باید به آن دقت کنید.

این مقاله را بخوانید : ۵ تفاوت اساسی روابط سالم و ناسالم

۳-ترجیح می‌دهید بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید تا با همسرتان

اینکه شبکه‌ای مستحکم از دوستانی صادق و صمیمی داشته باشید که در وقت نیاز بتوانید به آن‌ها تکیه کنید و با آن‌ها وقت بگذرانید خیلی خوب است؛ اما هرگز نباید وقتی که به همسرتان اختصاص می‌دهید کمتر و یا محدودتر از زمانی باشد که صرف تفریح و سرگرمی در کنار دوستانتان می‌کنید. اگر از زمانی که با دوست‌های خود بیرون می‌روید بیشتر از اوقاتی که با همسرتان هستید لذت می‌برید باید از خودتان بپرسید چرا؟

۴-همسرتان را زیاد بغل نمی‌کنید و نمی‌بوسید و شاید رابطه‌ی جنسی با او دیگر مثل گذشته برایتان لذت‌بخش نیست

با اینکه محبت فیزیکی همه چیز نیست اما مطمئناً یکی از جنبه‌های مهم روابط زناشویی ست. این محبت غالباً تعیین‌کننده‌ی اصلی نحوه‌ی عملکرد یک رابطه است؛ و اگر از نظر جنسی و جسمی میان خود و همسرتان فاصله‌ای احساس کنید معمولاً این دوری و فاصله را در دیگر زمینه‌های مربوط به زندگی مشترکتان نیز احساس خواهید کرد.

این مقاله را بخوانید : بهبود روابط زناشویی : ۵ غذای عالی برای افزایش میل جنسی

۵- خانواده‌ی شما هرگز همسرتان را دوست نداشته‌اند و نخواهند داشت

اگر رابطه‌ای نزدیک و محترم با خانواده‌ی خود دارید، باید از خودتان بپرسید که چرا آن‌ها مصرانه باور دارند که همسرتان لیاقت شما را ندارد. شاید آن‌ها چیزی را می‌بینند که شما به دلیل رابطه‌ی عاطفی که با همسرتان دارید تا به حال متوجه آن نشده‌اید.

۶-شما به دوست‌های همسرتان هیچ علاقه‌ای نداشته‌اید و ندارید و بالعکس

اگر بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها هنوز موفق نشده‌اید با دوست‌های همسرتان رابطه‌ی خوبی داشته باشید این مسئله واقعاً علامت بدی ست. به هر حال همسرتان این آدم‌ها را دوست دارد و از برخی جهات باید شبیه آن‌ها باشد، بنابراین اگر نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را تحمل کنید این برخورد شما در رابطه با اینکه چه احساسی نسبت به همسرتان دارید چه معنایی می‌دهد؟ عکس این قضیه نیز صادق است یعنی چرا همسرتان از دوست‌های شما خوشش نمی‌آید؟ با اینکه می‌دانید دوست‌هایتان آدم‌های بزرگی هستند و از خیلی جهات شبیه شما هستند. شاید از این مطلب بتوان این طور برداشت کرد که آیا همسرتان با شما تفاهم دارد و یا خیر.

۷- وقتی همسرتان صحبت می‌کند بی‌حوصله‌اید

فقط در مورد یک موضوع خاص مثل برنامه‌های مالی همسرتان یا سرگرمی‌های شخصی او صحبت نمی‌کنم. اکثر اوقات فقط به این دلیل که هیچ علاقه‌ای به صحبت کردن با همسرتان ندارید در حین گفت‌وگو با او احساس می‌کنید چشم‌هایتان در حال بسته شدن هست و دوست دارید بخوابید.

۸-دیگر به وضعیت ظاهری خود اهمیت نمی‌دهید

باز هم با اینکه جنبه ظاهری رابطه همه چیز نیست اما اگر مدتی ست که اصلاً برایتان مهم نیست که نظر همسرتان در مورد ظاهر شما چیست باید مراقب باشید زیرا این نشانه‌ی خوبی نیست که هنوز هم دارید به این رابطه ادامه می‌دهید.

۹- خیلی در مورد قرار گذاشتن با افراد دیگر خیال‌بافی می‌کنید

اینکه فکر کنید افراد دیگر زیبا و دوست داشتنی هستند طبیعی ست؛ اما اگر در مورد این مطلب که قرار گذاشتن با آن‌ها چقدر هیجان‌انگیز است خیلی فکر می‌کنید باید بدانید که این حالت اصلاً عادی نیست. در واقع، بیشتر وقت‌ها این کار نشانه‌ای ست که به شما می‌گوید بهتر است رابطه‌ی خود را تمام کنید و به جای آن با برخی از این افراد آشنا شوید.

۱۰-اصلاً نمی‌توانید تصور کنید که سال بعد همین موقع هم با همسرتان باشید و حتی فکر کردن به این مسئله شما را نگران و مضطرب می‌کند

اگر با خوشحالی و رضایت تمام منتظر آینده‌ای که پیش روی شما و همسرتان است نیستید دیگر دلیل خاصی برای ادامه رابطه‌ی شما در لحظه‌ی کنونی وجود ندارد. مطمئن باشید هرگز جادو نمی‌شود و با گذشت زمان چیزی بهتر نمی‌شود.

اگر یکی از این ده نشانه در رابطه‌ی شما وجود دارد زمان آن رسیده که یا با همسرتان صحبت کنید و برای رفع مشکلات زندگی مشترکتان به دنبال راه حل باشید و یا این رابطه را برای همیشه تمام کنید.

این مطلب را بخوانید : به طلاق نه بگویید : ۷ راه برای نجات ازدواج

همیشه سعی کنید با خودتان صادق باشید. خوشبخت باشید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر