HIV بیماری خطرناکی ست که شاید تا سال‌ها در وجود آدمی بدون هیچ علامت یا نشانه‌ای رخنه کند و فرد مبتلا را بعد از مدت معینی به کام مرگ بکشاند. یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بخصوص ایدز استفاده از کاندم است که با توجه به آمار ذکر شده کاندم های معمولی نتوانسته‌اند آن‌طور که انتظار می‌رفت از عهده‌ی این کار برآیند . اما کاندم جدیدی ساخته شده که می‌تواند این بیماری و سایر بیماری‌های مقاربتی را برای همیشه نابود کند.

در ایالات متحده آمریکا یک میلیون و سیصد هزار نفر مبتلا به HIV هستند که یک پنجم این افراد از بیماری خود بی‌اطلاع‌اند. گفته می‌شود کاندم جدیدی که توسط شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی  Starpharma برای از بین بردن HIV و دیگر بیماری‌های مقاربتی طراحی شده تا چند ماه دیگر در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

HIV-Killing Condoms

کاندم ” VivaGel ” که توسط بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کاندم در استرالیا Ansell تولید شده است می‌تواند ۹۹/۹ درصد ویروس‌هایی که امکان دارد از طریق نزدیکی و آمیزش به افراد منتقل شود را از بین ببرد این در حالی ست که قدرت جلوگیری از باردار شدن این کاندم ها همانند دیگر کاندم های معمولی موجود در بازار است. این کاندم از روغن فرموله شده و مخصوصی برای از بین بردن ویروس‌ها استفاده می‌کند. این روغن حاوی ۰/۵ درصد سدیم astrodrimer (یک غیر آنتی‌بیوتیک) و یک داروی ضد میکروبی ست که برای مبارزه با HIV به کار می‌رود.

پیتر کارول مدیر شرکت Ansell گفته به زودی شاهد ورود این کاندم ها به بازار و برطرف شدن نگرانی‌های افراد در ارتباط با بیماری‌های مقاربتی بخصوص HIV خواهیم بود.