دنیای گدجت ها و تلفن‌های همراه طی چند سال اخیر با تغییرات عمده و رو به رشدی مواجه شده است. شرکت اپل در ۹ ژانویه سال ۲۰۰۷ رسماً محصول جدید خود یعنی آیفون را به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کرد تا کاربران بتوانند تجربه جدیدی از ترکیب تکنولوژی و زیبایی به دست آورند.

اولین آیفون ساخت اپل را می‌توان تنها یک وسیله بازی دانست که وضوح تصویر صفحه نمایش آن تنها ۴۸۰ × ۳۲۰ بود.(وضوح تصویر یا رزولوشن آیفون‌های ۶ چند برابر شده است.)

محبوبیت ناگهانی و فروش بالای آیفون در سال ۲۰۰۷ باعث حیرت و تعجب کارشناسان بسیاری شد.هر چند برخی کاربران مدعی بودند که با تایپ در این گوشی هوشمند مشکل دارند ولی در نهایت شاهکار استیو جابز توانست بلک‌بری را هم شکست دهد و حتی با قیمت بالای خود به فروش قابل قبولی دست یابد.

می‌توانیم بلک‌بری را با آیفون مقایسه کنیم؟ مسلماً نه.

در حال حاضر با وجود برندها و گوشی‌های هوشمند زیاد موجود در بازار، انتخاب یک تلفن همراه که مطابق با نیازها و سلایق ما باشد سخت است. ولی هنوز هم آیفون به نوعی پیش تاز این بازی ست هر چند در سال ۲۰۰۷ هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این گوشی زیبا روزی به رهبر بازار تبدیل شود.

در ادامه برخی از حقایق دیوانه کننده و واقعی درباره آیفون‌های دوست‌داشتنی بیان شده است:

7-year-old-iphone-history-1

۱-معرفی آیفون و سایر محصولات اپل همیشه با ظرافت و هوشمندی خاصی همراه بوده است و استیو جابز که قلب تپنده و فرد خلاق پشت این ایده‌های زیبا بود همیشه کاربران را با این ابزار آشنا و آن ها را به خرید نسخه‌ی جدید این گدجت ها ترغیب می‌کرد.

7-year-old-iphone-history-2

۲-اجرای پروژه‌ی آیفون محرمانه بود و در فاصله‌ی زمانی دو ساله ای که برای تحقق این ایده شرکت اپل لازم بود تنها ۳۰ نفر از آن مطلع بودند.

7-year-old-iphone-history-5

۳-صفحه نمایش رتینا، مجلل‌ترین قطعه به کار رفته در آیفون ۴، ۲۸/۵۰ دلار قیمت داشت. قیمت کلی این گدجت تنها ۲۰۰ دلار بود.حتی اگر به طراحی، نام برند و سایر قطعات هم توجه نکنیم مقایسه‌ی این دو قیمت اهمیت مشتری مداری را در شرکت اپل نشان می دهد.

7-year-old-iphone-history-6 

۴-حدود ۵۰۰ میلیون آیفون توسط مشتری‌های وفادار شرکت اپل خریداری شده است.این تعداد فروش روز به روز و با معرفی نسخه‌های جدید در حال افزایش است.اگر تمام آیفون‌های فروخته شده در سراسر جهان فقط در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسید، ۸۰ درصد شهروندان این کشور یک آیفون داشتند.

7-year-old-iphone-history-3

۵-اگر ۹ ماده معدنی کمیاب زمین نبود، آیفون‌های شرکت اپل به شکل امروزی زیبا و منعطف نبودند و از امکاناتی که ما برای آن ها آیفون را ستایش می‌کنیم مانند پخش موسیقی و … خبری نبود. ۹۰ درصد عناصر لازم برای ساخت آیفون در چین استخراج می شود.

7-year-old-iphone-history-7

۶-آیفون ترکیبی ناسازگار و غیر عادی ست: تراشه‌های کامپیوتری به کار رفته در آیفون توسط سرسخت‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ تولید می شود.دشمن‌ها نزدیک‌تر از دوستان‌اند- پایبندی به این شعار موجب موفقیت شرکت اپل شده است. این شرکت بارها از سامسونگ برای نقض قانون حق ثبت اختراع شکایت کرده و برنده شده است. با این تفاسیر، همکاری این دو شرکت بزرگ کمی عجیب و دور از انتظار است. اپل و سامسونگ برای تولید نسل بعدی پردازنده‌های موبایل قرارداد بسته‌اند.

APTOPIX iPhone Sales

۷-تولید آیفون علمی بسیار پیچیده و بزرگ است زیرا ۱۵۶ تولیدکننده و تأمین‌کننده در تولید آن نقش دارند و ۲۰۰ ثبت اختراع تا تولید اولین نسخه از آن صورت گرفته است.شرکت اپل همه جزئیات مربوط به آیفون از قبیل برنامه‌های کاربردی، ظاهر، بافت و ترکیب اجزای آن را به ثبت رسانده است. این ثبت اختراع از مالکیت فکری و معنوی اپل محافظت می‌کند.فهرست بلندبالای تأمین‌کنندگان خاص آیفون، آی‌پاد و سایر محصولات اپل ماهیت پیچیده‌ی این گدجت ها را نشان می دهد.

برای حمایت از ما،با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.