نکاتی در مورد نگهداری ژنراتور

داشتن یک ژنراتوردر زندگی می تواند در زمان قطع برق به دلیل اتفاقات طبیعی و یا مشکلاتی که برای سیستم ممکن است پیش آید، به کار آید. برای کسانی که نیاز به برق برای انجام کارهای پزشکی دارند ، می توانند از ژنراتور استفاده کنند.

یک ژنراتور قابل حمل نمی تواند برق زیادی را تامین کند بلکه یه مقدار کافی را در نبودن برق کلی تولید می کند.

دستورات کارخانه سازنده ی ژنراتور

اگر شما ژنراتور خود را قبل از این استفاده نکردید و یا اگر از آن در مدت زمان طولانی استفاده نشده است، بسیار مهم است که تمام دستورالعمل ها و اطلاعات ایمنی مربوط به  ژنراتور خوانده شود.

قبل از اینکه اقدام به شروع کار با  ژنراتورکنید، چند دقیقه اطلاعات ارائه شده توسط تولید کننده را بخوانید تا با خیال راحت با دستگاه کار کنید. اطلاعات ایمنی ذخیره سازی با ژنراتور را در نظر داشته باشید به طوری که با استفاده از این طلاعات در مواقع ضروری به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

۱.ژنراتور را در یک محل مناسب تنظیم کنید. ژنراتور می توانید پر حرارت و پر سر و صدا  و گازهای خطرناکی را از خود تولید کند. . ژنراتور خارج از منزل در یک محل خشک حداقل ۳ قدم دور از هر چیز دیگری و حداقل ۲۰ قدم دور از هر گونه درب و پنجره های باز نگه داشته شود.

۲.سطح سوخت را بررسی کنید. ژنراتور شما باید یک سوخت سنج داشته باشد.  مطمئن شوید که مخزن سوخت ژنراتور به اندازه کافی قبل از شروع دستگاه پر باشد. در صورت نیاز، بیشتر از حد نیاز سوخت را اضافه کنید.

۳.سطح روغن ژنراتور را چک کنید. ژنراتور نیاز به  روغن برای روانکاری قطعات در حال اجرا دارد. طبق دستور سازنده ژنراتور ، سطح روغن آن را قبل از شروع کار چک کنید. روغن را در صورت لزوم اضافه کنید (تنها با استفاده از نوع مشخص شده توسط تولید کننده).

۴.فیلتر هوا ژنراتور را برررسی کنید. ژنراتور قابل حمل طول می کشد تا در هوا بخشی از فرآیند سوخت را برای تولید برق اجرا کند. ممکن است خاک و باقی مانده ها جلوی فیلتر را بگیرند، اطمینان حاصل شود که هوا در ژنراتورخالص است و بدون وجود مانعی در ژنراتور عبور می کند. شما باید فیلتر را قبل از شروع ژنراتور بازرسی کنید. اگر کثیف و یا مسدود شده باشد آن را با توجه به دستورالعمل کارخانه سازنده پاک و یا جایگزین کنید.

۵.خاموش کردن Flip the circuit breaker.. ژنراتور شما یک سوئیچ دارد که هنگامی که تولید برق را ارائه می دهد، برای خاموش- روشن کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع به کار ژنراتور درحالت  “OFF”  قرار دارد.

۶.روشن کردن دریچه های سوخت. این کار باعث می شود که سوخت در موتور ژنراتور جریان پیدا کند. یک ژنراتور برای اجرا و تولید برق نیاز به سوخت دارد، اما شما نباید دریچه سوخت را تا زمانی که شروع به کار با ژنراتور نکردید، باز بزارید..

۷.راه اندازی ژنراتور.. با استفاده از سوئیچ یا کلید  “START”  ژنراتور خود دستگاه شروع به کار می کند. شما باید اجازه دهید ژنراتور برای اجرا شدن چند دقیقه قبل از قرار گرفتن circuit breaker به  موقعیت “ON”  گرم شود. (دستورالعمل ژنراتور را بررسی کنید تا ببینید که دقیقا چه مدت باید آن را گرم نگه داشت).

۸.اتصال به دستگاه های خود . بسیاری از ژنراتورها به شما این اجازه را می دهند که دستگاه های الکترونیکی به طور مستقیم به ژنراتور وصل شوند. همچنین شما می توانید از یک سیم رابط نیز استفاده کنید.  سیمی را انتخاب کنید که  محکم و مخصوص کارهای سنگین ، مجاز برای در فضاهای باز و .. باشد.

دیزل ژنراتور

۹.خاموش کردن ژنراتور روشن . هنگامی که دیگر به برق ژنراتور نیازی ندارید و یا زمانی که میخواهید ژنراتور را سوخت گیری کنید، شما باید دستگاه را خاموش کنید. اول، circuit breaker را به موقعیت “OFF”  قرار دهید. سپس، دستگاه را با استفاده از سوئیچ و یا کلید برق ژنراتور خاموش کنید. در نهایت، مجموعه ی دریچه ی سوخت ژنراتور را در موقعیت  “OFF”  قرار دهید.

۱۰.نگه داشتن اندازه کافی سوخت برای نیازهای خود. مقدار سوخت شما برای ذخیره سازی، طبق قوانین و مقررات، بررسی های ایمنی و فضای ذخیره سازی محدود است.  سعی کنید سوخت را به اندازه کافی برای برق ژنراتور تازمانی که شما به آن نیاز دارید، حفظ کنید.

  • دستورالعمل سازنده را برای راهنمایی در مورد اینکه چه مدتی طول می کشد تا ژنراتور شما سوخت را در هر مخزنی اجرا کند ، بخوانید. این می تواند به شما کمک کند که چه مقدار سوخت را نگه دارید.
  • سوختی را که تولید کنندگان ژنراتور دستور داده اند، استفاده کنید. استفاده از یک سوخت نامناسب می تواند خطرناک باشد و می تواند ضمانت نامه ژنراتور را بی اعتبار کند.
  • سوخت رایج مورد استفاده برای ژنراتور قابل حمل شامل بنزین و نفت سفید می باشد.

۱۱.ژنراتور روشن را خاموش کنید و اجازه دهید که  قبل ازسوخت گیری مجدد آن سرد شود. در حالی که خاموش کردن ژنراتور زمانی که شما به شدت به آن نیاز دارید می تواند ناخوشایند باشد اما سوخت گیری یک ژنراتور داغ می تواند خطرناک باشد. دستگاه را خاموش کنید و  ۱۵دقیقه برای سوخت گیری مجدد صبر کنید.   شما می توانید زمان سوخت گیری را با برنامه ریزی مناسب، مانند زمانی که خانواده شما به خواب رفته است، به حداقل برساند.

۱۲.چک کردن ژنراتور خود به طور منظم. این مهم است که ژنراتور در شرایط خوبی نگه داری شود. از آنجا که ممکن است برای مدت زمان طولانی بدون استفاده بماند، شما باید به طور منظم آن راچک کنید (حداقل یک بار در هر سال). مطمئن شوید که تمام قطعات تمیز است و سوخت تازه در مخزن وجود دارد.

  • سوخت ژنراتور را با توجه به دستورالعمل کارخانه سازنده ذخیره کنید.
  • یک بار در ماه ژنراتور را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست کار می کند و قطعات دستگاه روغن کاری شده اند.

کلیه موارد بیان شده در مورد تمامی ژنراتور ها صدق می کند از دیزل ژنراتور ،گاز ژنراتور ،و انواع دیزل ژنراتور کامینز و پرکینز و….همه و همه را شامل می شود .

اگر نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید عمر مفید ژنراتور شما از هر نوعی که باشد (دیزل ژنراتور ،گاز ژنراتور ،دیزل ژنراتور ولوو و….) افزایش می یابد.