یکی از ناکامی‌های عمده‌ی ما در ساختار آموزشی، عدم توانایی ما برای ارائه آموزش مالی به دانش آموزان است. به نظر می‌رسد مدرسین، پول را موضوعی ناپاک می‌دانند و بر این باورند که دوست داشتن پول، ریشه تمام بدی‌هاست.

همان‌طور که اغلب ما می‌دانیم، این دوست داشتن پول نیست که پلید است- بلکه نداشتن پول است که سبب بدی می‌شود. این‌که کاری را انجام دهیم که از آن متنفریم، بد است. این‌که سخت کار کنیم و پول کافی برای تأمین خانواده نداشته باشیم، بد است. برای برخی از افراد تا خرخره زیر قرض بودن، بد است. درافتادن با عزیزانمان به خاطر پول بد است. حریص بودن بد است. دست زدن به جنایت یا کارهای غیراخلاقی برای به دست آوردن پول، بد است. پول به خودی خود بد نیست. پول فقط پول است.

مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز مشهور آمریکایی که شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین و ماجراهای تام سایر است می‌گوید: «پول نداشتن ریشه‌ی تمام بدی‌ها و شرارت‌ها است

پول ریشه همه‌ی خوبی‌ها و نیکوکاری‌ها است. با پول می‌توانیم مدرسه بسازیم، به دانش آموزان نیازمند کمک کنیم، از سازمان‌های خیریه حمایت کنیم و موجب پیشرفت و آبادانی کشور شویم. بهتر است این باورهای منفی و محدودکننده در مورد پول و ثروت را رها کنیم و با تلاش، پشتکار و اراده برای جامعه و خودمان تولید ثروت کنیم.

مقالات پیشنهادی:

باید بدانید : ۳ باور غلط و ترسناک درباره‌ی پول

چرا هنوز ثروتمند نیستید  : ۱۱ باور غلط درباره‌ پول

۱۴ باور منحصر به فرد میلیاردرها در مورد پول و ثروت

اگر این مقاله مفید بود و از مطالعه‌ی آن لذت بردید لطفاً برای حمایت از ما آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر