مطمئناً تاکنون شما هم چندین بار این سؤال را از خود پرسیده‌اید که چرا همیشه اتفاق‌های بد برای آدم‌های خوب می‌افتد؟ و یا چرا همیشه اتفاق‌های خوب برای آدم‌های بد می‌افتد؟

به همین دلیل تصمیم گرفتم در قالب یک مقاله به بررسی ویژگی‌های انسان‌های خوب و بد و اتفاقات خوب و بد بپردازم و در پایان با بررسی دلایل و حقیقت‌های نهفته در پشت این جمله پاسخی منطقی برای این پرسش به شما کاربران عزیز ارائه کنم.

این مقاله را مطالعه کنید : ۵ تفاوت اساسی روابط سالم و ناسالم

ویژگی‌های مردم خوب: افرادی که به طور کلی دوست داشتنی، با اخلاق، صادق و درست‌کار هستند. انسان‌هایی که در تمام کارهای شان منفعت افراد دیگر را در نظر می‌گیرند. افرادی مثل شما کاربران عزیز.

ویژگی‌های مردم بد: افرادی که دروغ‌گو، متقلب و بی‌اخلاق هستند. انسان‌هایی که لزوماً منفعت و سود رساندن به دیگران برایشان مهم نیست و فقط به فکر منافع و پیشبرد اهداف خود هستند.

نمونه‌هایی از اتفاقات خوب: موقعیت شغلی عالی، خانه‌ی زیبا و بزرگ، عمر طولانی، خانواده حمایتگر، رفاه مالی و غیره.

نمونه‌هایی از اتفاقات بد: عدم امنیت شغلی، کشمکش‌های مداوم مالی، بیماری، فقر، مشاجرات خانوادگی و غیره.

دلایل اصلی رخ دادن اتفاقات خوب چیست؟

همه‌ی چیزهای خوبی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم نتیجه‌ی دانش، برنامه‌ریزی، نظم و انضباط، تمرکز و سخت‌کوشی است.

دلایل اصلی رخ دادن اتفاقات بد چیست؟

همه‌ی چیزهای بدی که در بخش اول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم نتیجه‌ی برنامه‌ریزی ضعیف، فقدان درک مناسب، تمرکز از هم گسسته و نظم و انضباط کم است.

امیدوارم تا اینجای مقاله متوجه ارتباط میان اتفاق‌های بد و مردم خوب و رابطه‌ی اتفاق‌های خوب و مردم بد شده باشید. متوجه شده‌اید؟ اگر هم متوجه نشده‌اید مشکلی نیست چون اصولاً هیچ ارتباط خاصی بین اتفاقات بد و خوب و مردم بد و خوب وجود ندارد. اتفاق‌های خوب هم برای آدم‌های بد و هم برای آدم‌های خوب خواهد افتاد و تنها شرط لازم برای تجربه‌ی چیزهای خوب این است که مردم بتوانند خودشان را با اصولی که سبب ایجاد چیزهای خوب در این دنیا می‌شوند مطابقت دهند.

مردم به اصطلاح بد هم بعضی کارها را به خوبی انجام می‌دهند و مردم خوب نیز این قاعده مستثنا نیستند … اما به هر حال هیچ کس نمی‌تواند همه‌ی کارها را به طور کامل و به نحو احسن انجام دهد.

امیدوارم به کسی توهین نکرده باشم اما دنیایی که ما انسان‌ها در آن زندگی می‌کنیم بر اساس قواعد و قوانینی محکم و همیشگی بنا شده که یکی از این قوانین همان قانون علت و معلول است که همیشه در زندگی و کارهای ما وجود دارد.

بر اساس این قانون کار خوب، اصولی و برنامه‌ریزی شده نتیجه خوب تولید خواهد کرد که این نتیجه همان اتفاقات خوب است و بر عکس کار بد نتیجه‌ی بد خواهد داشت.

اما حقیقت این است …

اتفاقات خوب همیشه نتیجه‌ی دنبال کردن اصول است: اصولی که برای همه‌ی انسان‌ها یکسان عمل می‌کنند. هر کسی که از این اصول پیروی کند به درجه‌ای از موفقیت و خوشبختی خواهد رسید حتی اگر آدم بدی باشد. بعضی وقت‌ها، انسان‌های خوب، اگر چه خوب هستند، اما از اصول موفقیت پیروی نمی‌کنند و هیچ یک از این اصول را رعایت نمی‌کنند. (خبر بد این که این نگرش نادرست ادامه پیدا می‌کند و به فرزندان آن‌ها نیز انتقال می‌یابد.)

در جهان هستی که به دست یگانه نیروی مطلق، پروردگار آسمان‌ها و زمین، هدایت می‌شود اصولی وجود دارد که نتیجه‌ای جزء سلامتی و تبدیل فقر به ثروت ندارند. یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی وب‌سایت «برای فردا» نیز همین معرفی اصول جهانی و ابدی موفقیت به کاربران عزیز فارسی‌زبان در سراسر دنیاست تا با این اصول آشنا شوند و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند. اصول موفقیت برای همه یکسان عمل می‌کند.

کاربران عزیز نگران نباشید

اگر افرادی دور و بر شما هستند (دوست، آشنا، فامیل و همکار) که حق شما را پایمال می‌کنند حتماً نتیجه‌ی کارشان را خواهند دید و بهای کارهای بد و ناشایسته‌ی خود را پرداخت خواهند کرد. هیچ کاری در این دنیا بی‌پاسخ نخواهد ماند، چه کارهای خوب و چه کارهای بد. این یکی از وعده های خداوند در کتاب آسمانی و مقدس قرآن کریم به انسان‌ها است که امروزه از نظر فیزیک کوانتوم نیز اثبات شده است. چند وقت پیش یک از اساتید بزرگ فیزیک کوانتوم را به یکی از برنامه‌های شبکه‌ی چهار دعوت کرده بودند که ایشان در این مصاحبه جمله‌ای را بیان کردند که در ذهن بنده در همان لحظه‌ی شنیدن حک شد: «هر کاری که انجام دهید یک روز به شما باز خواهد گشت، هر حرفی که بزنید یک روز به شما باز خواهد گشت و پاداش و جزای بیشتر اعمال و حرف‌هایتان در همین دنیا به شما داده خواهد شد». پس هیچ چیز بی‌جواب نخواهد ماند. بذر بد محصول بد تولید خواهد کرد و بذر خوب محصول خوب. دنیا به ظاهر، پیشینه‌ی خانوادگی و جایگاه اجتماعی شما کاری ندارد و بر اساس این فاکتورها به شما پاداش نمی‌دهد بلکه تنها بر روی افکار و اعمال شما متمرکز است. اگر سلامتی، ثروت، شادی و خوشبختی می‌خواهید از اصولی پیروی کنید که تولیدکننده‌ی خواسته‌های شما هستند و اگر فقر، بیماری و درماندگی می‌خواهید اصولی را دنبال کنید که این نتایج را برای شما ایجاد کنند.

اگر می‌خواهید موفق شوید حتماً کتاب «اصول موفقیت جک کنفیلد» را مطالعه کنید.

فعالیت‌هایی که باید انجام دهید

همیشه خوب باشید، به دیگران کمک کنید، اصول خوبی و موفقیت را دنبال کنید و چیزهای خوب برای شما اتفاق خواهد افتاد.

نتیجه

این که باور کنیم همیشه اتفاق‌های بد برای آدم‌های خوب می‌افتد یا همیشه اتفاق‌های خوب برای آدم‌های بد می‌افتد اصلاً درست نیست. زندگی ما نتیجه‌ی افکار، انتخاب‌ها و اعمال ما است پس اگر موفقیت می‌خواهید از اصول آن پیروی کنید و موفق شوید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر