چرا بعضی ها اینقدر خوش شانس اند؟ چگونه می توانیم یک فرد خوش شانس باشیم؟ چرا بعضی از مردم خوش شانس و عده ی دیگر بدشانس هستند؟ راز خوش شانسی این افراد خوش اقبال چیست؟ چرا برخی در زندگی شانس می آورند؟ فرمول خوش شانسی چیست؟ چرا به نظر می آید که بعضی ها همیشه بخت بلند دارند؟ انگار که آن ها همیشه در زمان مناسب و در جای مناسب هستند. کار و شغل آن ها همیشه و در همه جا قرین موفقیت است. آن ها یکی پس از دیگری ترفیع های فوق العاده می گیرند. در یک کلام : آن ها موفقیت چشم گیری دارند و از آن نیز لذت می برند. حالا سوال این است که چه چیزی در پس این قضیه وجود دارد؟ آیا این افراد خوش اقبال کاری بخصوص انجام می دهند؟ آیا افراد خوش شانس ویژگی های مشترکی دارند که ما از آن ها بی اطلاع هستیم؟ یا خوش شانسی و بخت و اقبال به طور اتفاقی آن ها را انتخاب می کند؟

بیایید برای لحظه ای اموری چون بخت آزمایی ، قرعه کشی و … را کنار بگذاریم – که به نظر می آید تصادفی هستند – و به جای آن بر کسانی تمرکز کنیم که همیشه نتایج خارق العاده ای در زندگی شان به دست می آورند. اغلب ما موفقیت های این گونه افراد را اتفاقی می دانیم و به شانس و بخت و اقبال خوب نسبت می دهیم. با وجود این ، اگر زندگی این افراد به ظاهر خوش شانس را با دقت مطالعه کنید حتما متوجه این موضوع خواهید شد که چیزی بیش از بخت و تصادف برای این گونه اشخاص موثر واقع می شود؟ به راستی به نظر می آید این عده از چیزی سود می برند که می توان آن را «بخت یا شانس ایجاد شده »نامید.

افراد خوش شانس ویژگی های مشترکی دارند که اکثر افراد جامعه از آن ها بی اطلاع اند. در ادامه رازهایی آمده است تا با استفاده از آن ها بتوانید به جمع خوش شانس ها بپیوندید و به همه ی اهداف خود دست یابید.

۱-پیشتاز باشید

به من یک آدم همیشه خوش اقبال و خوش شانس را نشان بدهید تا من به شما شخصی را نشان بدهم که منتظر نمی نشیند تا بخت و اقبال به ملاقات او آید. افراد خوش شانس تنبلی نمی کنند ، عملگرا هستند و به همین دلیل خود را در موقعیت پیروزی قرار می دهند ، به طوری که پی در پی و بی وقفه برای رسیدن به اهدافشان اقدام می کنند.

۲-نگرش مثبت و پویا داشته باشید

اگر کتاب قانون جذب را مطالعه کرده باشید حتما می دانید که ما آنچه را جذب می کنیم که اغلب درباره ی آن می اندیشیم. کسانی که بخت یارشان است ، به موفقیت خود ایمان دارند. آن ها خود را این گونه در ذهن مجسم می کنند که در حال رسیدن به اهدافشان هستند و اطمینان دارند که می توانند بر تمام مشکلاتی که بر سر راهشان قرار می گیرد غلبه کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید برای جذب موفقیت های خارق العاده به آهنربا تبدیل شوید ، دید و نگرش مثبت و اطمینان خاطر در خود ایجاد کنید و بر موفقیت تمرکز کنید!

۳-اشتیاق سوزان داشته باشید

از مثبت بودن که بگذریم، آدم های خوش شانس برای رسیدن به اهدافشان پرشور و آتشین هستند. آن ها همیشه در جست و جوی استفاده از فرصت ها هستند و می توانید مطمئن باشید برای جست و جوی هدف خود ، اشتیاق و انرژی فراوانی دارند.

۴-آماده باشید

ارل نایتینگل به نحو احسن این موضوع را مطرح کرده است : زمانی که فرصتی برای شما فراهم شود ، اگر آماده ی غنیمت شمردن آن نباشید ، آن فرصت تنها موجب خواهد شد احمق به نظر آیید. افراد خوش شانس چه از نظر ذهنی ، چه جسمی و چه احساسی ، آمادگی این را دارند تا بر مبنای حداکثر توانایی شان عمل کنند. آن ها فراگیران و کارگرانی سخت کوش هستند. خواهید دید این گونه افراد در هر فعالیتی که شرکت داشته باشند، مطالعه می کنند ، تمرین می کنند و از کمک فکری افراد متخصص در آن زمینه نیز استفاده می کنند و سعی می کنند با ویژگی های مشترک افراد موفق در زمینه ی کاری خود آشنا شوند . این گونه افراد این را می دانند که آمادگی باید پیش از آن که فرصت عالی رخ نشان دهد کسب شود. ورزشکاران گاهی ممکن است خوش شانس به نظر بیایند ، اما سال ها تمرین جدی را هم که صرف آن بخت مساعد کرده اند ، در نظر بگیرید.

۵-استقامتی باورنکردنی به خرج دهید و چشم اندازی بلندمدت برای خود در نظر بگیرید

اغلب مردم خواهان اقبال خوش هستند و عجیب این که آن را همین الان می خواهند! ای کاش موفقیت به همین سادگی بود. زندگی افراد پیروز و موفق مثل استیو جابز را بررسی کنید تا دریابید تک تک آن ها پیش از موفقیت ، سال ها بر ناکامی و شکست غلبه کرده اند. در هر حرفه ای ، کسانی که در نبود موفقیت دست از کار نمی کشند همان کسانی هستند که سرانجام به « غیر ممکن » دست می یابند.

۶-بهای آن را بپردازید

افراد خوش شانس کسانی هستند که از کم شروع می کنند و به مرور زمان ، مسیرشان را توسعه می بخشند. به عنوان مثال ، مایکل جردن در دوران مدرسه و دانشکده بهترین بازیکن بسکتبال دنیا نبود ، یا اپرا وینفری از همان اول مجری موفق برنامه ی تلویزیونی سراسری نبود. این عده مهارت های شان را در طی زمان و با تلاش زیاد گسترش داده اند و یاد گرفته اند که به درستی از فرصت های شان استفاده کنند.

۷-اهداف روشن و شفاف تعیین کنید

شفافیت یعنی اقتدار. افراد خوش شانس می دانند که می خواهند به چه چیزی دست یابند و می توانند در ذهن خود نتیجه ی پایانی را ، با جزئیات واضح و شفاف ، تجسم کنند. آن ها به وسیله ی یک تصویر ذهنی هیجان انگیز از آنچه به دنبال آن هستند، برانگیخته می شوند تا آن را به حقیقت تبدیل کنند. شما با یک تصویر مبهم از این که می خواهید «شاد» یا «موفق» باشید، نتیجه ای نخواهید گرفت.

۸-انعطاف پذیر باشید

بگذارید این گونه بیان کنم که ، هر قدر هم که آماده باشید، هرگز نمی توانید تمامی موانع و تغییر مسیرهایی را که با آن مواجه خواهید شد پیش بینی کنید. افراد خوش شانس پیشرفت خود را زیر نظر می گیرند و در صورت نیاز و در زمان مناسب ، به سازش مناسب نیز تن می دهند. زمانی که تدبیر خاصی به کار نمی آید ، غر نمی زنند یا به بخت بد خود لعنت نمی فرستند، آن ها فقط تغییر ایجاد می کنند. به علاوه به شدت پذیرا هستند ، یعنی قادرند همان طور که به دنبال هدف اصلی شان هستند ، از فرصت های جدید که پیش می آید به نحو احسن استفاده کنند.

۹-خطر پذیر باشید

منظور از خطر پذیر بودن دست زدن به قمارهای احمقانه و بدون برنامه ریزی نیست. ولی با این حال موفقیت چشم گیر و عالی معمولا از آن کسانی می شود که خطر کارهای ناشناخته را بپذیرند.

در انتها این نکته را فراموش نکنید که افراد موفق ، بخت مساعد خود را خودشان می سازند. این را جورج برنارد شاو به بهترین نحو گفته است : « کسانی که در این جهان توفیق می یابند کسانی هستند که از خواب برمی خیزند و به دنبال شرایطی که خواهانش هستند می روند ، و اگر پیدایش نکنند ، آن را می سازند.»

مقالات پیشنهادی:

اگر به دنبال فرمول خوشبختی هستید، این مقاله را بخوانید!

موفقیت خود را تضمین کنید : ۵ اقدام کلیدی

۵ عامل پنهان که موفقیت شما را به نابودی خواهند کشاند

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر