دوست دارید بدانید چرا بیشتر مردم ثروتمند نمی‌شوند؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهم داد. مهم‌ترین دلیل که مانع از ثروتمند شدن بیشتر مردم می‌شود این است که اکثر افراد جامعه از شجاعت لازم برای پولدار شدن بی بهره اند.

بله ، درست شنیدید. بیشتر مردم ثروتمند نمی‌شوند چون از شجاعت لازم و کافی برای ثروتمند شدن برخوردار نیستند. حتی اگر بگویید که گفته‌های شما اشتباه است و من ثروتمند نشده‌ام چون دانش و سرمایه و پول کافی در اختیارم نبوده است باز هم به شما خواهم گفت که تمام این جملات و گفته‌ها فقط عذر و بهانه‌اند نه واقعیت.

اگر می‌گویید برای راه‌اندازی کسب و کار شخصی پول کافی در اختیارتان نبوده است ، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید ، «آیا می‌دانید اکثر بیزینس های موفق در جهان بدون سرمایه اولیه و یا با سرمایه کم و تنها با اتکا بر ایده‌ای که در ذهن مؤسس آن‌ها بوده است راه‌اندازی شده‌اند؟»

اگر می‌خواهید به من بگویید که برای ثروتمند شدن وقت ندارم ، لطفاً دوباره در مورد این جمله فکر کنید. همه‌ی انسان‌ها در این جهان روزانه فقط ۲۴ ساعت زمان دارند. اگر کسی در این دنیا موفق شده است با استفاده از همین مقدار زمان ثروتمند شود ، مطمئناً شما هم می‌توانید. فقط باید با روش‌های افزایش بهره وری و مدیریت زمان و سبک زندگی ثروتمندترین افراد دنیا آشنا شوید.

اگر فکر می‌کنید از دانش و مهارت‌های لازم برای ثروتمند شدن بی‌بهره‌اید ، همین الان شروع کنید و مهارت‌های لازم را کسب کنید و دانش مورد نیاز برای پولدار شدن را به دست آورید. هیچ کس با تمام مهارت‌ها و دانش لازم برای موفقیت در زندگی به دنیا نیامده است، مهارت‌های مورد نیاز ما نرم افزار کامپیوتری نیستند که بتوان آن‌ها را در بدو تولد بر روی ذهن یا مغز افراد نصب کرد. عده‌ای در ریاضی خوب هستند نه به این دلیل که استعداد خدادادی خاصی در این زمینه دارند بلکه به این دلیل که علاقه‌ی بیشتری به ریاضیات و حل مسائل پیچیده ریاضی دارند و دائماً تمرین می‌کنند و درست به همین دلیل در مقایسه با افراد دیگر نتایج بهتری در این زمینه به دست می‌آورند. خب ، شما هم می‌توانید با اراده و پشتکار به همین نتایج برسید و یک ریاضی دان موفق شوید.

آیا ثروتمندترین مرد جهان در سال ۲۰۱۵ یعنی بیل گیتس هم برای این عذر و بهانه‌های بی معنی ارزشی قائل بوده است؟ مطمئناً نه . پس همین جا و در همین لحظه به خودتان لطفی کنید و دست از این بهانه‌های غیر واقعی بردارید.

اگر تاکنون نتوانسته‌اید پولدار شوید ، اگر هنوز موفق نشده‌اید به آن ثروتی که در ذهن خود تجسم کرده‌اید و لایق آن هستید دست یابید ، تنها یک دلیل دارد و آن هم این است که به اندازه کافی شجاع نبوده‌اید.

بله ، راز ثروتمند شدن این است : بهره‌مندی از شجاعت کافی .

می‌دانید که می‌توانید ثروتمند شوید . فقط باید شجاع باشید و کارهای لازم برای تغییر شرایط خود را به نحو احسن انجام دهید. می‌دانید که می‌توانید با مطالعه‌ی کتاب‌ها ، حضور در سمینارها و شرکت در کارگاه‌های آموزشی در بازار سهام موفق شوید و میلیاردها تومان ثروت کسب کنید. با این حال ، آیا این کارها را انجام می‌دهید؟

خیلی خوب می‌دانید که می‌توانید ثروتمند شوید اما آیا کار خاصی برای پولدار شدن انجام می‌دهید؟ چرا برای تغییر شرایط مالی خود و رسیدن به امنیت مالی هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهید؟ پاسخ خیلی روشن است، چون از تغییر می‌ترسید ، چون برای تغییر شرایط خود به اندازه‌ی کافی شجاع نیستید.

تغییر همراه با ریسک است و برای تغییر اوضاع و بهبود شرایط باید خطر کرد.

و متاسفانه بیشتر مردم ثروتمند نمی‌شوند چون از تغییر متنفرند. آن‌ها دوست ندارند از منطقه‌ی آسایش و امنیت خود بیرون بروند. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در همین منطقه باقی بمانند و به جای این که کارهای متفاوتی انجام دهند تا نتایج متفاوتی به دست آورند کارهایی مشابه با گذشته‌ی خود انجام می‌دهند و در نهایت نتایجی مشابه کسب می‌کنند.

خروج از منطقه‌ی آسایش به هیچ وجه کار راحتی نیست. باید شجاع باشید؛ و درست به همین دلیل است که بیشتر مردم ثروتمند نمی‌شوند ، چون از تغییر می‌ترسند ، چون برای تغییر شرایط خود به اندازه‌ی کافی شجاع نیستند.

بنابراین اگر می‌خواهید ثروتمند شوید ، اول باید از منطقه‌ی آسایش خود بیرون بروید و اوضاع را تغییر دهید و این کار به شجاعت نیاز دارد.

اگر می‌خواهید شجاع شوید و تغییر کنید ، باید یک اهرم ایجاد کنید. منظورم این است که باید به جایی برسید که تغییر تبدیل به یک باید محکم در زندگی‌تان شود.

با گفتن جمله‌هایی نظیر کاش تغییر می‌کردم ، می‌خواهم تغییر کنم و یا بهتر است تغییر کنم ، هیچ گاه هیچ چیزی در زندگی‌تان تغییر نخواهد کرد.

فکر می‌کنید چرا عده‌ای مرتکب جرم و جنایت می‌شوند؟ این افراد با این که می‌دانند جرم و جنایت خلاف قانون است و ممکن است تا ابد به زندان بروند یا حتی اعدام شوند باز هم این کارهای غیر انسانی را انجام می‌دهند ، باز هم دیوانه وار شجاع و نترسند، واقعاً چرا؟

چون انجام این کارهای مجرمانه برای آن‌ها تبدیل به یک باید شده است. این افراد فکر می‌کنند اگر این کارها را انجام ندهند بیشتر رنج می‌کشند.

این دقیقاً همان کاری است که شما باید برای موفقیت مالی خود انجام دهید. (البته بر اساس اصول اخلاقی و معنوی و با رعایت ارزش‌های جامعه و احترام به هم نوع- بار کج به منزل نمی‌رسد، اگر خواهان به سرانجام رسیدن کارها و موفقیت در برنامه‌هایت هستی، راست‌گو و راست‌کردار باش.)

پیامدهای تغییر نکردن را در نظر بگیرید، به عبارت دیگر اگر تغییر نکنید چه عواقبی در انتظار شما خواهد بود. آن‌ها را یادداشت کنید.

حالا فکر کنید اگر تغییر کنید و به تمام اهداف خود دست یابید ، از چه امتیازاتی بهره‌مند خواهید شد. آن‌ها را نیز یادداشت کنید.

هر چقدر دلایل شما محکم‌تر و قوی‌تر باشد ، اهرم بهتری ایجاد خواهید کرد.

خب ، مهم‌ترین درسی که از این مقاله یاد گرفته‌اید این است : مهم‌ترین دلیل که مانع از ثروتمند شدن بیشتر مردم می‌شود این است که اکثر افراد جامعه از شجاعت لازم برای پولدار شدن بی بهره اند.

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید ، باید شجاع باشید ، تغییر کنید و منطقه‌ی آسایش و ایمنی خود را رها کنید. این کار را می‌توانید با تجسم پیامدهای بد تغییر نکردن و مزایای شجاع بودن انجام دهید.

مقالات پیشنهادی:

چگونه پولدار شویم : ۱۰ اشتباه مالی که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند

چرا هنوز ثروتمند نیستید  : ۱۱ باورغلط درباره‌ پول

ثروتمندترین افراد جهان می‌گویند : ۱۰ عادت پول‌ساز

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر