بیشتر افراد جامعه به اشتباه فکر می‌کنند برای اینکه ثروت زیادی انباشت کنند باید سخت کار کنند و بیشتر وقت خود را به کار و تلاش اختصاص دهند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد جهان از فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” پیروی می‌کنند. نهایتاً چیزی که کیفیت زندگی شما را تعیین می‌کند این است که چطور از تمام اوقات بیداری خود استفاده می‌کنید؛ بنابراین یکی از کلیدهای اصلی کسب موفقیت‌های حقیقی پیدا کردن راهکارهایی مفید برای به حداکثر رساندن اوقات بیکاری بدون به خطر انداختن اهداف تجاری است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پیروی از فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” این است که می‌توانید از وقت اضافی و خالی ارزشمندی که به دست می‌آورید در جهت منافع شخصی و تحکیم روابط خود استفاده کنید. می‌توانید از این اوقات بیکاری برای استراحت و تفریح استفاده کنید تا بعد از بازگشت تمرکز بیشتری برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود داشته باشید. نکته جالب اینکه با پیروی از این روش هوشمندانه احساس می‌کنید موفق‌تر هستید. بعد از مدتی بهره‌وری شما نیز افزایش خواهد یافت و قادر خواهید در مقایسه با گذشته کارهای بیشتری را در زمانی کمتر انجام دهید.

همیشه به خاطر بسپارید بیشتر مردم فقط به این خاطر که زمان خود را به درستی مدیریت نمی‌کنند شکست می‌خورند و از رسیدن به اهداف خود باز می‌مانند. عدم مدیریت مناسب زمان موجب می‌شود مردم فکر کنند زمان کافی برای انجام تمام کارهای خود ندارند. اگر می‌خواهید فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” را در زندگی خود اجرایی کنید، بهتر است از ۶ راهکار مفیدی که در ادامه ذکر شده است استفاده کنید:

۱-با افراد با استعداد نشست و برخاست کنید

هر کارآفرینی که توانسته است بلندترین قله‌های موفقیت‌های مالی را فتح کند از همان ابتدا این حقیقت را درک کرده است که به تنهایی نمی‌توان از پس همه‌ی کارها و مشکلات برآمد. هم‌نشینی و همکاری با افراد با استعداد نه تنها دستیابی به اهداف کلیدی را برای شما ساده‌تر می‌کند، بلکه فرصتی بی‌نظیر در اختیار شما قرار می‌دهد تا بیشتر وظایف و مسئولیت‌های کلیدی را به این افراد محول کنید و نتایج بهتر و مناسب‌تری به دست آورید. اگر در حال حاضر تکمیل وظایف روزانه‌تان به قدری طول می‌کشد که حتی وقت سر خاراندن هم ندارید بهتر است کارمندانتان را دوباره ارزیابی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید. همیشه این نکته را به خاطر بسپارید: کارکنان شما یا موجب موفقیت کسب و کارتان می‌شود و یا موجب شکست آن، به عبارت دیگر موفقیت یا شکست تجارت شما به دست کارکنانتان رقم می‌خورد.

۲-وظایف و مسئولیت‌های بیشتری را برون‌سپاری کنید

آیا ترجیح می‌دهید یک روز کامل را به محاسبه حقوق و مزایای کارمندان شرکت اختصاص دهید یا در کنار خانواده استراحت کنید و از هم‌نشینی با اعضای خانواده و فامیل لذت ببرید؟ با برون‌سپاری وظایفی نظیر محاسبه حقوق کارمندان به شرکت‌ها و افراد واجد شرایط، می‌توانید وقت و انرژی زیادی را برای انجام کارهای دیگر ذخیره کنید. علاوه بر این، برون‌سپاری مسئولیت‌ها تعداد اشتباهات پرهزینه و گاها غیر قابل جبرانی که به دلیل کار بیش از حد در طول هفته ممکن است مرتکب شوید را به شدت کاهش می‌دهد. تام پیترز زمانی که مشاور مدیریتی بود جمله‌ای زیبایی گفت: ” آنچه که در آن بهترین هستید را انجام دهید و مابقی را برون‌سپاری کنید.”

۳-از هر فرصت ارزشمندی استفاده کنید

وقتی قدم در دنیای تجارت می‌گذارید طبیعتاً فرصت‌های ارزشمند بی‌شماری پیش روی شما قرار خواهد گرفت، اما هرگز نباید به اشتباه فکر کنید که باید از تمام این فرصت‌ها استفاده کنید. عاقلانه رفتار کنید. تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید و در نهایت فرصت‌هایی را انتخاب کنید که با کمترین کار بیشترین سود ممکن را برای شما تولید می‌کنند. به عنوان مثال، امروزه شرکت‌هایی هستند که در ازای مبلغی کم ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند و جمعیت هدف را به سوی تجارت شما هدایت می‌کنند؛ یعنی صاحبان کسب و کارهای مختلف بدون صرف وقت و کار زیاد می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی ناچیز درآمد شرکت خود را در مدت کوتاهی چند برابر کنند. نمونه‌ای که بررسی کردیم نحوه صحیح استفاده از فرصت‌های ارزشمند را به شما آموزش می‌دهد.

۴-وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی را بلاک کنید

در دنیای امروزی تمام شرکت‌ها باید حضوری فعال در فضای آنلاین داشته باشند و شبکه‌های اجتماعی یکی از بخش‌های حیاتی این جورچین است. متأسفانه رسانه‌های اجتماعی تهدید بزرگی برای بهره‌وری کارمندان محسوب می‌شوند. بر این اساس، هر فردی که می‌خواهد توانایی کسب درآمدش را تقویت و زمان کمتری را در اداره سپری کند باید وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که موجب انحراف توجه و تمرکز وی از مسئولیت‌های مهم و کلیدی می‌شود را تعمداً بلاک کند. به عنوان مثال افرادی که از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند می‌توانند از پلاگین هایی مانند StayFocusd برای افزایش بهره‌وری و تمرکز در حین کار استفاده کنند.

۵-در طبیعت استراحت کنید

شاید به نظر شما این تکنیک هیچ ربطی به افزایش بهره‌وری در محل کار و استفاده بهینه از زمان نداشته باشد، اما شواهد علمی وجود دارد که می‌گوید گذران وقت در طبیعت از شما کارمند یا کارفرمایی کارآمدتر می‌سازد. حتی یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای در پارک یا جنگل می‌تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد و به انجام ” کار بیشتر در زمان کمتر ” کمک کند.

۶-جلسات خود را سازمان‌دهی کنید

آیا تا به حال جایی کار کرده‌اید که در آن پشت سر هم جلسات مختلف برگزار شود؟ تعجب نکنید. این مثال به ظاهر مسخره و خنده‌دار روش کنونی اداره خیلی از کسب و کارهای موجود است، اما شما نباید وقت ارزشمند خود را با پیروی از این روش غیر معقول هدر دهید. یکی از بزرگ‌ترین قاتلان زمان در دنیای تجارت این است که اجازه دهید جلسات بیش از حد معمول طول بکشند؛ بنابراین اگر می‌خواهید فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” را در کسب و کار خود پیاده کنید باید جلسات را مدیریت کنید و تمام جلسات و ملاقات کم‌اهمیت یا غیرضروری را از برنامه شرکت حذف کنید. علاوه بر این باید سعی کنید تمام جلسات را طوری سازمان‌دهی کنید که بدون اتلاف وقت در کمترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر دست یابند. مزیت دیگر این روش این است که کارمندان یاد می‌گیرند چطور در جنبه‌های دیگر کسب و کار شما زمان را مدیریت کنند و در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهند.

اجرای فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” خیلی ساده است. با استفاده مؤثرتر از زمان و حذف کارهای غیرضروری به سادگی می‌توانید با کار کمتر درآمد بیشتری داشته باشید. ضمناً اگر برای ایجاد فرصت‌هایی که به تعهد زمانی کمتری نیاز دارند پول بیشتری سرمایه‌گذاری کنید قطعاً می‌توانید زودتر به اهداف اصلی خود دست یابید. با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله به راحتی می‌توانید کیفیت زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را افزایش دهید، فلسفه ” کار هوشمندانه، نه سخت‌تر ” را در زندگی خود پیاده کنید و با کار کمتر درآمد بیشتری به دست آورید.

مقالات پیشنهادی:

چگونه درآمد کنونی خود را ۲ یا ۳ برابر کنیم؟

چگونه پولدار شویم : قانون جریان‌های چندگانه‌ی درآمد

۵ نقشه زیرکانه برای کسب درآمد بیشتر / جک کنفیلد

 اگر این مقاله مفید بود و از مطالعه‌ی آن لذت بردید لطفاً برای حمایت از ما آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر