وقتی برای اولین بار با رابرت ملاقات کردم، از من پرسید: « با ثروتمند بودن مشکلی داری؟».

با خودم گفتم، « چه سؤال عجیبی! آخه کدوم آدم عاقلی با پولدار بودن مشکل داره؟».

وقتی از رابرت پرسیدم که چرا چنین سؤالی کردی، برای روشن شدن مطلب توضیح داد که بسیاری از زن‌هایی که قبلاً با آن‌ها در مورد این موضوع صحبت کرده‌ام ، هر نوع بحث و گفت‌وگو درباره‌ی پول یا تمرکز بر کسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن را زشت و زننده می‌دانستند. با خود فکر می‌کردند که ثروتمند شدن و مطالبی از این دست اهدافی سطحی و سرسری ست.

واقعیت این است که افراد زیادی در جوامع مختلف هستند که باور دارند پول موضوع و هدفی ست که بهتر است درباره‌ی آن بحث و بررسی خاصی صورت نگیرد. اگر چه پول برای گذران زندگی روزمره و تأمین نیازهای ضروری مهم است اما تابویی ست که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند زیاد در مورد آن فکر نکنند زیرا هرگونه تفکر و تعمق در باب پول و مسائل مالی آن‌ها را آشفته و به نوعی ناراحت می‌کند.

آیا با شریک زندگی خود دربارهی پول صحبت میکنید؟

نکته‌ی جالب این است که در میان افرادی که در زندگی‌ام ملاقات کرده‌ام ، رابرت اولین فردی بود که می‌خواست درباره‌ی پول به طور مفصل با هم صحبت کنیم- و از هم‌عقیده بودنمان در مورد پول و مسائل مادی مطمئن شود.

اگر به دیدگاه همسرتان درباره‌ی پول اطمینان کرده باشید یا با صحبت و گفت‌وگو درباره‌ی پول احساس راحتی نکنید ، شانس اینکه به اندازه کافی در مورد پول و مطالبی از این قبیل با شریک زندگی‌تان صحبت نکنید خیلی زیاد است.

اما باور دارم اگر می‌خواهید رابطه‌تان هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد باید هنگامی که پای مسائل مهم واصلی زندگی در میان است ، با همسرتان هم‌عقیده باشید یا حداقل عقاید همسر خود را به خوبی درک کنید؛ که پول و ثروت هم یکی از این مسائل است.

تعدادی سؤال که باید دربارهی پول و ثروت بپرسید

اگر پول چیزی ست که شما داوطلبانه و به روشنی درباره‌ی آن با همسر خود صحبت نمی‌کنید، باید زمان خاصی را تعیین کنید و با جدیت تمام با همسر خود درباره‌ی این موضوع تأثیرگذار و حیاتی صحبت کنید.

در ادامه سؤال‌هایی را بیان کرده‌ام که هر دوی شما باید در ابتدای جلسه به آن‌ها پاسخ دهید:

  1. والدین شما درباره‌ی پول و ثروت به شما چه گفته‌اند؟
  2. آیا عقاید و افکار شما با والدینتان فرق دارد؟
  3. پول و ثروت برای شما نشان دهنده‌ی چیست یا معنای واقعی ثروت از نظر شما چیست؟
  4. عقیده‌ی عادی و معمول شما در مورد افراد ثروتمند چیست؟
  5. چه مقدار پول و ثروت برای شما به معنای ثروتمندی و به اصطلاح مایه‌داری ست؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل عقایدی که در طول زندگی در ذهن شما در مورد ثروت و ثروتمندان ایجاد شده است به این سؤال‌ها مقاومت نشان دهید و با موضوع پول چندان هم احساس راحتی و امنیت نکنید. نگران نباشید…آهسته و ملایم پیش بروید.

در پایان بهتر است بدانید که بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل مهم و کلیدی زندگی، ضروری و تأثیرگذار است. با شناخت و آگاهی از دیدگاه‌های یکدیگر ، به عنوان یک انسان بهتر می‌توانید یکدیگر را درک کنید و این درک متقابل همان شاه کلید ساخت روابط طولانی و مثبت است.

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر