یک وب سایت خوب باید چند پارامتر زیر را داشته باشد:

۱- سرعت لود :

یک وب سایت خوب باید سرعت لود خوبی داشته باشد و در کمترین زمان ممکن برای کاربر لود شود .اکثر کاربران اینترنتی وقتی در موتور های جستجو در پی نیاز های خودشان هستند وقتی سایت های متععد را باز می کنند اولین وب سایتی که سریعتر از سایر سایت ها باز شود را جهت مطالعه انتخاب می کنند در ضمن با توجه به اینکه سرعت اینترنت در ایران از سطح بسیار بالایی بر خوردار نیست و هنوز هم شهرهای زیادی از کمبود سرعت اینترنت رنج می برند پس سرعت لود همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین پارامتر های یک وب سایت خوب می تواند به حساب آید.
سرعت لود به دو عامل بستگی دارد:

الف )طراحی سایت
این عامل به شرکت های طراح سایت بر می گردد که می بایست در طراحی سایت کلیه پارامترهای مورد نیاز جهت سرعت سایت را رعایت کنند و تا آنجائیکه مقدور است از کد های اضافی و بی استفاده در طراحی سایت استفاده نکنند و سعی کنند در طراحی از ابزارها و ماژول هایی که سنگین هستند تا حد امکان استفاده نشود.

ب) مدیر سایت (صاحب وب سایت)
صاحب وب سایت کسی است که به سفارش وی سایت طراحی شده است .توصیه ی ما به تمام دوستانی که در پی طراحی سایت هستند این است که صرفا در پی زیبایی وب سایت نباشند .استفاده از ابزار های گرافیکی و انیمیشینی در سایت باعث می شود سرعت لود سایت به شدت افت کند پس تا حد امکان از طراح وب سایت خود بخواهید که از ابزار های گرافیکی جذاب و متحرک در سایت کمتر استفاده کند چرا که این کار هم سرعت بار گذاری سایت را به شدت کاهش می دهد هم باعث می شود رتبه ی سایت شما درموتور های جستجو مانند گوگل افت کند.

اکثر موتور های جستجو از وب سایت های ساده و سبک بیشتر استقبال میکنند چنانچه شما وقتی در گوگل عبارتی را جستجو می کنید اکثرا در صفحه اول سایت های گرافیکی سنگینی مشاهده نمی کنید.

۲- اصل سادگی و کاربر پسند بودن سایت user friendly

یک وب سایت خوب باید در کمترین زمان ممکن (کمتر از ۱۰ثانیه )موضوع فعالیت خود را به بازدید کننده انتقال دهد.
در واقع یک بازدید کننده به محض ورود به سایت شما باید متوجه موضوع فعالیت شما شود.به عنوان مثال چنانچه شما یک آموزشگاه بورس دارید به محض ورود به سایت با نوشتن جمله ی مجتمع اموزشی … مجری بزگزاری دوره های بورس به کاربر اطلاع میدهد که موضوع فعالیت شما چیست.
حتما دلیلی ندارد که در یک سایت از اسلایدشوهای بزرگ و عکس های با کیفیت استفاده کنید.گاهی یک جمله ی ساده و بی آلایش بسیار کاربردی تر از ده ها عکس عمل می کند.

۳- کاربردی بودن سایت

برای سایت خود وقت بگذارید انتظار نداشته باشید همه ی کارها توسط شرکت طراحی سایت انجام شود.
شرکت های طراح سایت صرفا مجری ساخت سایت هستند و عموما هدفشان تحویل سایت است این شما هستید که باید از آن هابخواهید که چه کاری انجام دهند.
وقتی جهت طراحی سایت با شرکتی قرار داد می بندید حتما سعی کنید در آن دوره ی زمانی مقداری از وقت خود را جهت جمع آوری مطالب و محتوای سایت اختصاص دهید.
هر چه قدر مطالب و محتوای بیشتری دراختیار طراحان سایت قرار دهید در واقع به آن ها کمک می کنید که بتوانند سایت را بهتر و کامل تر به شما تحویل دهند.
در جمع آوری مطالب و محتوا به شدت کاربردی فکر کنید و سایت را صرفا برای کاربران طراحی کنید نه برای دل خودتان.
در طراحی سایت استاندارد ها را رعایت کنید و به دنبال موارد غیر متعارف درطراحی نباشد.
در طراحی سایت همیشه به این نکته توجه کنید که شما هیچ وقت در ابتدای کار نمی توانید آن چه را که از وب سایت انتظار دارید پیاده سازی کنید.
در راه اندازی یک وب سایت همیشه این را بدانید که شما در ابتدای راه همه چیز را نمی دانید پس سعی کنید سایت خود را با یک سری پارامتر ها ی استاندارد و اولیه راه اندازی کنید سپس در ادامه و پس از گذشت مدتی از کارکرد سایت تجربیات جدیدی به دست می اورید که می توانید با توجه به آن ها سایت خود را در فاز دوم ارتقا دهید.