آیا شما بیکار هستید؟ اگر شغلی ندارید، حداقل یک سرگرمی مختص به خودتان دارید. در جامعه مدرن امروزی اینترنت در همه جا قابل دسترس است و همه ما نیز تجربه ای از جلب توجه دیگران به خود، کارها و سرگرمی‌هایمان داریم پس اگر بتوانید یک‌بار توجه دیگران را از طریق اینترنت یا هر روش دیگری به کار خودتان جلب کنید در واقع توانسته‌اید آن‌ها را به استفاده از خدمات و محصولات خود تشویق کنید. هر کسب و کار و مهارتی را که آنلاین ارائه می‌دهید بازدیدکنندگان زیادی دارد ولی ممکن است منبع کو چکی برای درآمد باشد پس باید آن را بسط و توسعه دهید.

سرگرمی‌ها نیز پول ساز هستند. در اینجا می‌توان دریافت که چگونه در موارد زیر حرفه ای شوید :

وبلاگ نویسی

اگر شما استعداد نویسندگی دارید، ایجاد یک وبلاگ بسیار آسان است. شما می‌توانید یک دامین وبلاگ رایگان از شرکت‌هایی که این خدمات را مجانی عرضه می‌کنند مانند پرشین بلاگ و یا سرویس‌های خارجی نظیر وردپرس و بلاگر تهیه نمایید. یک تم رایگان انتخاب کنید و شروع به نوشتن کنید. از این که هنوز بازدیدکننده ای ندارید نگران نباشید، به زودی با انتشار مقالات و نوشته‌هایتان بازدیدکننده های ثابتی خواهید داشت. روی نوشتن مطالب و موضوعاتی تمرکز کنید که از آن‌ها لذت می‌برید و اصول فرمت بندی را بیاموزید. بدین ترتیب، شما بعد از جذب بازدیدکننده می‌توانید با تبلیغ محصولات شرکت‌های بزرگ در وبلاگتان به صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های وابسته کسب در آمد کنید.

از جمله این شرکت‌های واسطه می‌توان به سرویس‌های داخلی مانند شبکه تبلیغات و یا سرویس بین‌المللی گوگل ادسنس اشاره کرد البته باید این نکته را به خاطر سپرد که سرویس گوگل ادسنس به دلیل تحریم ایران قابل استفاده برای ایرانیان داخل کشور نیست اما خوب ،  راه‌هایی برای دور زدن این تحریم وجود دارد که می‌توانید با جستجو در وب با آن‌ها آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی می‌توانید عبارت «راه های کسب درآمد از وب سایت یا وبلاگ» را گوگل کنید.جالب است بدانید حتی فرزندان شما هم می توانند از طریق اینترنت درآمد کسب کنند.

باغبانی

باغبانی برای برخی از افراد بیشتر از یک سرگرمی است، یک روش زندگیست. فروش محصولات باغی و کشاورزی روش آسانی برای کسب درآمد است، اگر چه شما برای به دست آوردن پول و سود زیاد نیاز به یک باغ بزرگ دارید .

برای کشت و تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند قارچ و کود ورمی کمپوست شما می‌توانید از یک اتاق کوچک شروع کرده و به تدریج تولید و فضای کاری خود را گسترش دهید. از آنجا که این دو محصول بازده مناسبی نسبت به سرمایه گذاری شما دارند در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و فیلم‌های آموزشی زیادی در مورد نحوه کشت و تولید این دو محصول را می‌توانید از یوتیوب دانلود کنید یا مجموعه آموزش‌های فارسی را خریداری نمایید.

نواختن یکی از آلات موسیقی

تجارت موسیقی، تجارت سخت و غیر قابل نفوذی نیست. تمام آنچه که مورد نیاز است یک روش برای ساختن موسیقی و جذب مخاطب است. اگر شما بر روی یکی از آلات موسیقی مانند گیتار تسلط کافی دارید می‌توانید با برگزار کردن کلاس‌های خصوصی آموزش موسیقی درآمد زایی کنید.

شما می‌توانید قطعه های هنری خود را تولید و سپس از طریق وب سایت‌هایی مانند itunes منتشر کرده و از این طریق کسب درآمد کنید.

اگر به اندازه کافی بر روی ساز مورد علاقه خود مسلط باشید عضویت در گروه های موسیقی و یا حتی تشکیل گروه جدید و برگزاری کنسرت و تولید آلبوم یکی دیگر از راه های درآمد زایی شما خواهد بود.

دوزندگی

اگر شما در دوزندگی مهارت دارید و سریع عمل می‌کنید می‌توانید با دوختن لباس‌ها یا لبه های لباس‌ها پول کمی به دست آورید. بسیاری از افراد حتی این مهارت کوچک را هم ندارند و خوشحال هستند از اینکه لباس‌هایی را که تعویضشان پرهزینه است را با ۵ تا ۱۰ هزار تومان تعمیر می‌کنند.

روش دیگر کسب در آمد این است که صنایع دستی خود را از طریق وب سایت‌های نظیر ایسام به فروش برسانید. شما می‌توانید نمونه‌هایی را که در منزل دوخته‌اید از طریق وب سایت خود به فروش برسانید. به منظور پیشرفت در این کار و توسعه نمونه کارهای خود، آن‌ها را به مجلات هنری و دوزندگی بدهید تا منتشر کنند. این کار می‌تواند نمونه کارهای شما را به افراد زیادی معرفی کرده و منجر به افزایش فروش شما شود.

آشپزی کردن

اگر بدانید چگونه آشپزی کنید محدودیتی برای کسب درآمد از این راه برای شما وجود ندارد. پیدا کردن کار در یک آشپزخانه یا رستوران کار سختی نیست. سایت‌های آموزش آشپزی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، و افراد زیادی وجود دارند که روزانه به دنبال یافتن طرز پخت غذای مورد علاقه‌شان هستند. در حین آشپزی از خود فیلم و عکس گرفته و بر روی وب سایت خود منتشر کنید.

بازیهای کامپیوتری و آنلاین

پول درآوردن از طریق بازی‌های ویدیویی و آنلاین دیگر چیز عجیبی نیست. امروزه شرکت‌های زیادی حاضر به پرداخت حقوق و استخدام شما به عنوان یک گیمر حرفه ای هستند. آن‌ها یا از شما به عنوان یک گیمر برای پیدا کردن باگ های بازی‌های جدیدشان استفاده می‌کنند یا شما به عنوان عضوی از تیم آن‌ها در مسابقات مختلف شرکت می‌کنید.

شما می‌توانید کانالی در یوتیوب برای خودتان ایجاد کنید و نحوه گذشتن از یک مرحله یا نکات و ترفندهای هر بازی را در ویدیو های خود منتشر کنید، هنگامی که طرفداران شما در کانالتان افزایش پیدا کنند شما می‌توانید با قرار دادن تبلیغات بر روی ویدیوهایتان کسب درآمد کنید و از طرف دیگر نظر شرکت‌های بزرگ بازی سازی را به خود جلب کنید.

طراحی و نقاشی

تمام هنرمندان در فقر زندگی نمی‌کنند، بسیاری از آن‌ها از زندگی خوبی برخوردار هستند. جدا از موزه های هنری قدیمی، شما می‌توانید هنر را در تمام جوانب تجارت مشاهده کنید. بسیاری از طراحان گرافیک هستند که لوگوهای بسیار زیبایی برای بازاریابی شرکت‌های مهم در سراسر جهان طراحی می‌کنند. با این همه سیستم‌های طراحی دیجیتالی و آنالوگ که امروزه در اختیار ماست هنرمندی که از گرسنگی رنج می‌برد کسی است که به دنبال کار نیست.

عکاسی

امروزه همه عکاسی می‌کنند و هنوز هر فردی اشتیاق تمام نشدنی برای عکاسی بیشتر دارد. اگر شما به عکاسی علاقمند هستید وب سایت‌هایی مثل شاتر استوک مس توانند در فروش عکس‌هایتان به شما کمک کنند. آنچه که باید انجام دهید این است که دوربین خود را همه جا و در هر زمان همراه داشته باشید. شما هرگز نمی‌دانید که یک آدم مشهور و معروف کی و کجا لبخند می‌زند و یک رویداد مهم و با ارزش کی و کجا به وقوع می‌پیوندد.

alanwatts

جمله ای از آلن واتس:

بهتره زندگی کوتاهی داشته باشید که پر از علایق و کارهایی باشد که به آن ها علاقه دارید تا اینکه عمری طولانی را به کارهایی که دوست ندارید اختصاص دهید. و اگر علاقه خود را دنبال کنید صرف نظر از اینکه چه کاری ست زمانی خواهد رسید که در آن کار استاد می شوید، بعد از آن نیز درهای ثروت به روی شما گشوده خواهد شد.

بدون توجه به نوع سرگرمی که دارید امکان کسب درآمد و جود دارد. اصول تجارت یکسان باقی می‌ماند و فرقی ندارد که چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهید. فروش کلید پیشرفت آینده شرکت شماست. اگر از اینکه کارمند یا پیرو کس دیگر باشید خسته شده‌اید و می‌خواهید با توجه به هنر و سرگرمی خود کسب درآمد کنید، کتاب هایی را مطالعه کنید که شما را با طرز فکر انسان های ثروتمند آشنا می کند، به شغل رویایی خود فکر کنید و برای دستیابی به آن تلاش کنید. شما هرگز نمی‌دانید کی و کجا به هدفتان می‌رسید پس باید با تمام توان و پشتکار به تلاشتان ادامه دهید.

در پایان ذکر این نکته ضروری ست که در عصر اطلاعات خواندن کتاب‌ها و مقالات و شرکت در سمینارهایی که هنر بازاریابی، فروش محصول و ایجاد کسب و کار را آموزش می‌دهند امری حیاتی برای موفقیت در حوزه اقتصادی است .