اسکات کلی، فضانورد ناسا برای نخستین بار در تاریخ بشر در فضا گل کاشت. این فضانورد به تازگی موفق به کاشت و پرورش نوعی گل خوراکی در فضا شده که بیشتر برای تهیه سالاد از آن استفاده می‌شود. خبر خوب برای فضانوردان! به لطف تلاش موفقیت‌آمیز اسکات کلی در کاشت اولین گل خوراکی در فضا مواد خوراکی خشک و فریز شده‌ای که تاکنون برای تأمین نیازهای غذایی فضانوردان استفاده می‌شد احتمالاً به تاریخ خواهند پیوست.

اسکات با باغبانی علمی غریبه نیست. این فضانورد مبتکر سال گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی کاهو کاشت و پرورش داد. اسکات هم‌اکنون از باغ سبزیجات با گرانش صفر خود برای کاشت زینیاس، نوعی گل خوراکی از خانوده گل اهاری ” Zinnia ” که بیشتر برای تهیه سالاد به کار می‌رود استفاده کرد. با توجه به اینکه هنوز هم مواد غذایی خشک و یخ‌زده سهم قابل‌توجهی از تأمین نیازهای غذایی فضانوردان را به خود اختصاص می‌دهد، تولید این غذاهای تجدیدپذیر می‌تواند به افزایش دامنه اکتشافات فضایی فضانوردان کمک کند البته تا وقتی که سوخت کافی برای کل دوره مأموریت خود در اختیار داشته باشند.

ناسا امیدوار است با کاشت و پرورش گوجه‌فرنگی در سال ۲۰۱۸ در فضا بار دیگر این موفقیت خود را تکرار کند. در انتها نیز تنها کاری که باید انجام دهند تولید نوعی سس سالاد مخصوص است که در هنگام استفاده در فضا به این طرف و آن طرف حرکت نکند.

space-first-flower-Zinnias-bloom-nasa-scott-kelly-1

space-first-flower-Zinnias-bloom-nasa-scott-kelly-2

space-first-flower-Zinnias-bloom-nasa-scott-kelly-3

space-first-flower-Zinnias-bloom-nasa-scott-kelly-4

مقالات پیشنهادی:

۱۸ تصویر غم‌انگیز از بقایای برنامه شاتل فضایی اتحاد جماهیر شوروی

انگشت به دهان می‌مانید: عکس‌های فضایی خیره کننده کره زمین

رؤیایی که به حقیقت پیوست : دانشمندان می‌گویند سفر به فضا واقعاً ممکن است

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر