کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به مهبل (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع از تماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده و از رسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند. کـانـدوم با ایـجـاد مـانع از بارداری و سرایت بیماریهای منتقله از راه جنسی (STDs) جلوگیری می کند. کاندوم را با اسامی دیگری چون (کاپوت)، (عایق پلاستیکی) و ( غلاف) هم می شناسند.

اینکه با خبر شویم فرد یا افرادی کاندومی تولید کرده‌اند که به محض پوشیدن با تغییر رنگ بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی (STD) را تشخیص می‌دهد و مانع از انتقال عفونت‌های جنسی می‌شود بسیار هیجان‌انگیز است اما وقتی مطلع شویم که این کار توسط یک تیم متشکل از دانش آموزان ۱۳-۱۴ ساله انجام شده است این هیجان یا حیرت صد برابر خواهد شد. مواز نواز، دانیال علی و چیراگ شاه در آکادمی سر ایزاک نیوتن لندن مفهوم کلی تولید این کاندوم را کشف کردند و آن را S.T.EYE نام‌گذاری کردند.

 رنگ این کاندوم در مواجهه با بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی (STD) بر اساس نوع بیماری به آرامی تغییر خواهد کرد. سبز برای کلامیدیا (Chlamydia) ، زرد برای تب‌خال یا هرپس سیمپلکس( Herpes simplex )، بنفش برای ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV (به انگلیسی: Human Papillomavirus ) و آبی برای بیماری مقاربتی سفلیس است. این دانش آموزان خلاق و باهوش در TeenTech Awards، مسابقه‌ای که نوجوانان ۱۱-۱۶ ساله را تشویق می‌کند تا از طریق اختراعات و ایده‌های خلاقانه‌ی خود به جهان کمک کنند موفق شدند جایزه‌ی هزار پوندی بخش سلامت را از آن خود کنند.

رنگ کاندوم S.T.EYE بر اساس نوع بیماری تغییر خواهد کرد. سبز برای کلامیدیا (Chlamydia) ، زرد برای تب‌خال یا هرپس سیمپلکس( Herpes simplex )، بنفش برای ویروس ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV (به انگلیسی: Human Papillomavirus ) و آبی برای بیماری مقاربتی سفلیس است. این کاندوم توسط نوجوان‌های ۱۳-۱۴ و ۱۵ ساله یعنی مواز نواز، دانیال علی و چیراگ شاه از آکادمی سر ایزاک نیوتن لندن تولید شده است.

students-invent-condom-changes-color-std-steye-teen-tech-awards-1

این دانش آموزان خلاق و با هوش جایزه هزار پوندی مسابقه‌ی TeenTech Awards و یک سفر به کاخ باکینگهام را از آن خود کردند.

students-invent-condom-changes-color-std-steye-teen-tech-awards-2

در حال حاضر طرح این دانش آموزان برای تولید کاندوم S.T.EYE فقط در حد یک مفهوم کلی است، اما مطمئناً به زودی تبدیل به واقعیت خواهد شد.

مقالات پیشنهادی:

معجزه دنیای پزشکی : کاندمی که  HIV و دیگر بیماری‌های مقاربتی را از بین می‌برد!

چرا روابط جنسی موجب بهبود سلامتی افراد می‌شود.

مزیت‌های رابطه‌ی جنسی میان زن و شوهر

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر