اکثر کارآفرینان نام‌آشنا و مشهور در سرتاسر جهان در ابتدا کارمندانی موفق و شاید هم کارمندانی معمولی و ساده بوده‌اند که با یادگیری اصول و قواعد لازم برای برنده شدن در دنیای کارآفرینی توانسته‌اند محصول یا خدمتی نو به بازار عرضه کنند و با مرتفع کردن نیازهای مشتری به سودی کلان و میلیاردی دست یابند.

اگر کتاب‌های این انسان‌های موفق را مطالعه کنید یا مصاحبه‌های انجام شده با آن‌ها را در تلویزیون مشاهده کنید تمام این کارآفرینان به نکته‌ای مشترک برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار اشاره می‌کنند، گویی کلید موفقیت در راه‌اندازی و به سرانجام رساندن یک کسب‌وکار نوپا در همین نکته خلاصه شده است که این نکته یا جمله معروف این عبارت است :

برای موفقیت در حوزه کاری خود باید خاک آن کسبوکار را بخورید و پلههای ترقی را از شاگردی شروع و بعد از چند سال تلاش به کارآفرینی برسید.

اما در عصر اطلاعات که اکثر کارآفرینان نکته‌های لازم برای کسب سود و ثروت را در قالب کتاب‌هایی به دوست داران دنیای تجارت معرفی کرده‌اند شاید این نکته چندان هم درست نباشد زیرا با مطالعه برخی کتب می‌توانید در عرض یک هفته تجربیات چندساله‌ی یک کارآفرین را کسب کنید و از اشتباهات مهلکی که باعث شکست این انسان‌ها شده اجتناب کنید.

یکی از کتاب‌هایی که با تازگی در همین زمینه مطالعه کرده‌ام کتاب ” رهایی از کارمندی ” اثر رابرت کیوساکی ست که به جرئت می‌توانم بگویم بعد از خواندن این کتاب دید شما درباره کارآفرینی و ملزومات آن به کلی تغییر خواهد کرد و تمام نکات لازم برای موفق کردن یک کسب‌وکار را به خوبی فرا خواهید گرفت.

کتاب-رهایی-از-کارمندی-

برای رسیدن به جایی که قبلاً نبوده‌اید، باید تبدیل به شخصی شوید که هرگز نبوده‌اید!!! به نظرم رهایی از کارمندی مثل بادی جامپینگ می مونه! سه مرحله داره: ماقبل، حین و مابعد. قبلش یه تصمیم بزرگ توأم با ترس و نادونیه! اما راه رو باید رفت، انگاری یه چیزی می‌بردت بالای پله‌ها، شاید یه هدف بزرگ‌تر. نمی دونم چه جوری اما بالاخره می‌پری، می دونی به سلامت به زمین می‌رسی اما احساس می‌کنی داری نابود می شی و آخرش از فشار زیاد هیچی نمی‌فهمی! اما بعدش یه آدم دیگه می شی!!! یادتون باشه برای رسیدن به جایی که قبلاً نبوده‌اید، باید تبدیل به شخصی شوید که هرگز نبوده‌اید. پس شروع کنید، چند بادکنک بخرید. سپس با سوزن آن‌ها را بترکانید. هیجان‌انگیز است! دقت کنید شما میانگین ۵ نفری هستید که اکثراً ملاقات می‌کنید. ۵ ریسیو کال موبایل شما تصویری از میانگین درآمد ماهیانه و … است. برای شروع باید با افرادی که در کسب‌وکار انتخابی آینده شما هستند، ارتباط برقرار کنید. اکثر اوقات خود را با ایشان پر کنید.

آیا ایده‌های بزرگی در سر دارید؟

آیا از شکست می‌ترسید؟

آیا از اینکه کار می‌کنید و دیگران را ثروتمند می‌کنید به ستوه آمده‌اید؟

آیا از دست خورده فرمایشات رئیستان جانتان به لبتان رسیده است؟

آیا از اینکه سخت کار می‌کنید و هنوز هم هشتتان گرو نهتان است لجتان می‌گیرد؟

آیا آمادگی این را دارید که از این وضع خلاص شوید و روی پای خودتان بایستید؟

…خب، پس شک نکنید، این کتاب برای شماست.

فصول این کتاب بینظیر و کاربردی به قرار زیر است:

  • فصل اول – تفاوت میان کارمند و کارفرما چیست؟
  • فصل دوم – هر چه نادان‌تر، پول دارتر!
  • فصل سوم – چرا کار رایگان؟
  • فصل چهارم – نخبه‌های بازار در مقابل نخبه‌های دانشگاهی
  • فصل پنجم – پول حرف اول را می‌زند!
  • فصل ششم – سه نوع پول
  • فصل هفتم – چگونه می‌توان یک کسب‌وکار کوچک را به یک تجارت بزرگ تبدیل کرد؟
  • فصل هشتم – وظیفه رهبر کسب‌وکار چیست؟
  • فصل نهم – چگونه مشتریانی خوب پیدا کنیم؟
  • فصل دهم – چکیده.

در کتاب رهایی از کارمندی رابرت کیوسکی رمز و راز موفقیت‌هایش را با شما در میان می‌گذارد ولی مهم‌تر از آن در مورد شکست‌هایش صحبت می‌کند. این کتاب سکوی پرش شما برای تبدیل شدن به یک کارآفرین است! در نقشه راهبری برای طراحی هر کسب‌وکار میلیاردی را در این کتاب دنبال کنید.

اگر می‌خواهید کسب‌وکاری خواه کوچک یا بزرگ راه بی اندازید توصیه می‌کنم قبل از هر اقدامی این کتاب را حداقل دو بار مطالعه کنید.