قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

هر بار فقط تا بشکهی بعدی برو!

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند هر بار فقط تا بشکه ی بعدی برو!

ساموئل اسمایلز می‌گوید: اشخاصی که از توانایی و قدرت متوسطی برخوردارند نیز می‌توانند دستاوردهای بزرگی داشته باشند فقط کافی است در هر زمان، خود را به طور کامل و خستگی‌ناپذیر تنها وقف انجام یک کار کنند.

یک گفته‌ی قدیمی است که می‌گوید « متر به متر سخت است ولی سانت به سانت همه چیز شدنی است.»

یکی از بهترین راه‌های غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداخت کارها این است که ذهن خود را از وظایف بسیار زیادی که پیش رویتان است دور کرده و تنها بر روی یک کار که می‌توانید انجام دهید متمرکز شوید. یکی از بهترین راه‌های خوردن یک قورباغه‌ی بزرگ این است که آن را لقمه لقمه بخورید.

کنفوسیوس می‌گوید: « یک سفر هزار فرسنگی با یک گام شروع می‌شود.» این یک راهکار بزرگ برای غلبه بر عادت به تعویق انداختن و انجام بیشتر و سریع‌تر کارها می‌باشد.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

سال‌ها قبل، من از منطقه‌ی بسیار خشک تارنز روفت در قلب بیابان صحرا در الجزایر عبور می‌کردم. در آن زمان، سال‌ها بود که نیروهای فرانسوی آن بیابان را ترک کرده بودند و پمپ بنزین‌های میان راه همگی خالی و متروکه شده بودند.

بایستی یک مسیر ۷۰۰ کیلومتری را در آن بیابان بدون آب و غذا طی می‌کردیم. بیابان کاملاً مسطح، همانند یک پارکینگ شنی وسیع زرد رنگ بود که در تمام جهات تا افق ادامه داشت.

در سال‌های گذشته، بیش از ۱۳۰۰ نفر هنگام عبور از این نقطه از صحرا، گم شده بودند. اغلب، شن‌های روان باعث منحرف شدن ماشین‌ها از مسیر خود می‌شد و مسافران در شب گم می‌شدند.

به دلیل عدم وجود نشانه‌های طبیعی در مسیر، فرانسوی‌ها به نشانه‌گذاری مسیر با استفاده از بشکه‌های نفت پنجاه و پنج گالنی در فواصل ۵ کیلومتری از یکدیگر اقدام کرده بودند.

بنابراین در طول روز در هر جای مسیر که بودیم می‌توانستیم دو بشکه‌ی نفت را ببینیم، یکی در پشت سرمان و دیگری در جلوی رویمان و همین هم کافی بود.

تمام کاری که باید می‌کردیم، حرکت به سمت بشکه‌ی نفت بعدی بود؛ بنابراین ما توانستیم « بشکه به بشکه » از بزرگ‌ترین بیابان دنیا عبور کنیم.

بدین ترتیب، شما نیز می‌توانید بزرگ‌ترین وظایف خود را به خوبی انجام دهید به شرطی که خود را متعهد به انجام مرحله به مرحله‌ی آن‌ها کنید. شما باید تا دوردست‌ترین نقطه‌ای که می‌بینید، پیش بروید، سپس در آن نقطه می‌توانید نقطه‌ی دوردست دیگری را انتخاب کرده و به همین صورت به پیش روی خود ادامه دهید.

برای انجام یک کار بزرگ، باید گام اول را با اعتماد به نفس بردارید و کاملاً مطمئن باشید که به زودی گام دوم خود را خواهید داشت. این ضرب‌المثل جالب را به خاطر داشته باشید که « از شما حرکت، از خدا برکت»

زندگی یا موقعیت شغلی عالی با انجام سریع و خوب یک کار در هر زمان و سپس ادامه دادن کار بعدی، به دست می‌آید.

استقلال مالی با صرفه‌جویی ماهانه‌ی مقدار اندکی پول پس از چند سال به دست می‌آید. سلامتی و تناسب اندام با اندکی کمتر خوردن و اندکی بیشتر ورزش کردن پس از گذشت روزها و ماه‌ها به دست می‌آید.

شما تنها با برداشتن اولین گام و آغاز حرکت به سوی هدفتان و (انجام ندادن بیش از یک کار یک بشکه نفت) در هر زمان، می‌توانید بر عادت به تعویق انداختن کارها غلبه کرده و کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام دهید.

قورباغه را قورت بده!

یک هدف، کار یا پروژه را که قبلاً به تعویق انداخته‌اید، انتخاب کنید و بلافاصله گامی را در جهت انجام آن بردارید. برخی اوقات تمام آنچه برای آغاز کردن نیاز دارید این است که بنشینید و لیستی از تمام مراحلی که باید انجام گیرند تا در نهایت کل کار تکمیل شود، تهیه کنید.

سپس شروع کرده و در هر زمان تنها به انجام یکی از موارد موجود در لیست بپردازید تا تمام موارد به پایان برسند. در پایان از کاری که انجام داده‌اید شگفت‌زده خواهید شد.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

اسرار موفقیت : چرا باید شنونده خوبی باشیم؟

راز موفقیت : ۵ ویژگی مشترک افراد موفق جهان

استقبال از شکست : درس‌هایی از موفق‌ترین کارآفرینان تاریخ

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر