راز پیشرفت آغاز کردن است. راز آغاز کردن تقسیم ‌کارهای بزرگ و پیچیده به صورت کارهای کوچک قابل کنترل است و سپس آغاز کردن از نخستین بخش آن.

حال چگونه آن را به بخش‌های کوچک‌تر درآوریم؟

یکی از روش‌های رسیدن به هر هدفی مشورت با کسانی است که پیش‌تر این کار را انجام داده‌اند و استفاده از تجربه‌های آن‌هاست. عادت کنید سؤال بپرسید.

روش دیگر خرید و خواندن کتاب یا دستورالعمل‌هایی است که خلاصه‌ی این روند در آن ذکر شده باشد. یک راه دیگر، این است که از آخر آغاز کنید و به عقب نگاه کنید. می‌توانید به سادگی چشمانتان را ببندید و تصور کنید که الآن آینده است و شما به هدف خود رسیده‌اید، ببینید چه کردید که به جای کنونی‌تان رسیده‌اید؟ از نقشه‌کشی ذهنی استفاده کنید. سپس، لازم است فهرستی از کارهایی که روزانه باید انجام دهید تهیه کنید و کارهای مهم را اول انجام دهید.

نکاتی که برایان تریسی در کتاب قورباغه‌ات را قورت بده یادآوری می‌کند، این است که نخست سراغ کارهایی بروید که سخت‌تر است و حتماً باید انجامش دهید تا در روز، باقی کارها برای شما راحت شود.

برنامه‌ی روز بعد را از شب پیش آماده کنید و فهرست‌وار بنویسید. تجسم کنید و با این تصور که حتماً موفق خواهید شد، کارها را به انجام برسانید.

برگرفته از کتاب «درود بر خودم، بر اساس اصول موفقیت جک کنفیلد» اثر جلال طحان

مقالات پیشنهادی:

راز موفقیت : ۱۰ سوال کلیدی که افراد موفق از خود می‌پرسند

راز موفقیت : ۱۱ ویژگی مشترک افراد موفق

موفقیت خود را تضمین کنید : ۵ اقدام کلیدی

برای حمایت از ما این مقاله  را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.