آیا فکر می‌کنید آدم خوشبختی هستید؟ خوشبخت‌ها صبر نمی‌کنند کائنات دودستی شادی را به آن‌ها تقدیم کنند، آن‌ها پا پیش می‌گذارند و مثبت اندیشی و خوشبختی را وارد زندگی خود می‌کنند. افراد مثبت و خوشبخت به خوبی با تأثیری که کلمات و گفتارشان بر دیگران دارند آشنا هستند، آن‌ها خوب می‌دانند جملاتی که در گفت‌وگوهای روزانه به کار می‌برند بهترین ابزار برای شاد کردن دیگران و همچنین خودشان است. در ادامه با ۱۰ جمله‌ای که خوشبخت‌ها هر روز به دیگران می گویند آشنا خواهید شد.

۱-واقعاً از دیدنت خوشحالم

بخش بزرگی از شاد بودن ما به این بستگی دارد که اطرافیانمان را شاد کنیم. اگر می‌خواهید به یک نفر بگویید از بودن در حضور او شاد هستید و بودن در کنار او به شما احساسی مثبت و سازنده‌ می‌دهد از این جمله استفاده کنید: واقعاً از دیدنت خوشحالم. کاربرد این جمله به دیگران اثبات می‌کند که برای آن‌ها ارزش و احترام زیادی قائلید.

۲-همیشه با دیدن تو شاد میشم

این جمله هم به نوعی شبیه جمله‌ی قبلی است. وقتی با بیان این جمله به دیگران نشان می‌دهید که تأثیر مثبت و سازنده‌ای روی لحظات و احساسات شما دارند مثل مورد قبل پیامی مثبت به اطرافیان خود منتقل می‌کنید که قطعاً با گذر زمان ثمرات ارزشمندی خواهد داشت. مطمئناً اطرافیان نیز با شنیدن این جمله شاد می‌شوند و از شما تشکر خواهند کرد، شما نیز از اینکه لبخند زیبایی روی صورت دیگران نشانده‌اید شاد خواهید شد.

۳-حتماً در مورد پیشنهاد شما فکر می‌کنم

اگر فردی به شما پیشنهادی می‌دهد یا توصیه‌ای می‌کند، قطعاً به شما اهمیت می‌دهد، برای شما ارزش قائل است و می‌خواهد برای مشکلات شما راه‌حل مناسب و معقولی بیابد تا به مدد این راهکارها از دست مشکلات و موانع خلاص شوید. مطمئناً این کار به شما حس خوبی می‌دهد – همه‌ی ما دوست داریم دیگران برای ما ارزش قائل باشند و به ما اهمیت دهند. مهم نیست این پیشنهاد یا توصیه در مورد چه چیزی باشد – می‌تواند راهکاری در مورد نحوه پس‌انداز پول بیشتر باشد یا آدرس کافی‌شاپ جدیدی باشد که به تازگی در اطراف منزل شما شروع به کار کرده است – هر چه که باشد همیشه باید به او بگویید با دقت به حرف‌هایت گوش دادم و توصیه یا پیشنهادت تأثیر بسیار مثبتی روی زندگی‌ام داشت، در واقع با بیان این جملات از فرد موردنظر تشکر خواهید کرد.

۴-تبریک میگم، خیلی پیشرفت کردی

بخش بزرگی از شادی ما به این بستگی دارد که دستاوردها و موفقیت‌ها را جشن بگیریم چون موفقیت به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد. برای دوستان خود هدیه‌ای بگیرید و به آن‌ها به خاطر موفقیت‌هایشان تبریک بگویید – مطمئن باشید آن‌ها قدر این مهربانی را می‌دانند و در زمان و مکان مناسب کار خوب شما را جبران خواهند کرد.

۵-واقعاً تحت تأثیر قرار می‌گیرم وقتی شما …

مورد قبلی را کمی فراتر ببرید و بر روی موفقیت‌ها و دستاوردهای خاصی که دوستانتان کسب کرده‌اند تمرکز کنید. با کاربرد این جمله علاوه بر اینکه به اطرافیان خود حس خوبی می‌دهید، به آن‌ها ثابت می‌کنید که چه انسان سخت‌کوش و موفقی است.

۶-می‌دانم شما لایق بیشتر از این‌ها هستید

همه‌ی انسان‌ها گاهی اوقات به کمی انگیزه و الهام نیاز دارند، به ویژه اگر با شرایط دشوار و طاقت‌فرسایی روبه‌رو باشند. بخشی از عشق حقیقی این است که به دوست خود کمک کنید به تمام خواسته‌ها و اهدافش دست یابد. گفتن این جمله به اطرافیانتان یادآوری می‌کند که واقعاً چقدر بزرگ و خارق‌العاده هستند. اگر جمله شما به آن‌ها کمک کند بر موانع و مشکلات غلبه کنند و به اهدافشان دست یابند، همیشه شما را به خاطر خواهند سپرد و تا پایان عمر قدردان شما خواهند بود و به نیکی از شما یاد خواهند کرد.

۷-دوست دارم بدونم در مورد … چی فکر می‌کنید

اگر عاشق کسی باشید و برای او احترام قائل باشید، به احتمال خیلی زیاد نظرات و عقاید او نیز برای شما خیلی ارزشمند است. معمولاً بیشتر مردم نظراتشان را با شما در میان نمی‌گذراند چون نمی‌خواهند شما را تحت فشار قرار دهند یا شما را آزرده‌خاطر کنند. شما باید خودتان پا پیش بگذارید و به اطرافیان و همکارانتان بگویید نظراتشان برای شما مهم است و دوست دارید آن‌ها عقایدشان را با شما در میان بگذارند.

۸-راحت باش، بیشتر بگو

این جمله هم خوب و هم اطمینان‌بخش است. بیشتر مردم نگران این هستند که مبادا بیش از حد حرف بزنند و کسی علاقه‌ای به صحبت‌هایشان نداشته باشد یا اصلاً به حرف‌هایشان گوش ندهد. این جمله به آن‌ها اثبات می‌کند که شما هنوز به حرف‌هایشان گوش می‌دهید و برای آنچه می‌گویند اهمیت و ارزش زیادی قائل هستید.

۹-خواهش می‌کنم

برای ابزار حس قدردانی و تشکر راه‌های زیادی وجود دارد: کاری نکردم، مشکلی نیست، نیاز نیست تشکر کنید؛ اما بهترین راه برای این کار این است که بگویید: خواهش می‌کنم. این جمله مناسب‌تر است و به دیگران نشان می‌دهد که حس قدردانی آن‌ها را درک کرده‌اید.

۱۰-متشکرم

بیشتر جملات موجود در این فهرست حس قدردانی و تشکر را منعکس می‌کنند. گفتن متشکرم به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهد و برای خیلی‌ها معنا و مفهوم عمیقی در پشت آن نهفته است.

برای نمونه: از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله را تا انتها مطالعه کردید یک دنیا تشکر می‌کنم.

نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ لطفاً این مقاله را با دوستان خوشبخت خود به اشتراک بگذارید و ببینید آن‌ها در مورد این فهرست چه عقیده‌ای دارند.

مقالات پیشنهادی:

۵ کلید شادی و ثروت / آنتونی رابینز

۹ ترفند برای شاد شدن اخموها

اگر به دنبال فرمول خوشبختی هستید، این مقاله را بخوانید!

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر