صرف نظر از اینکه چه شغل یا حرفه‌ای را برای امرار معاش و تأمین نیازهای مالی خود انتخاب کرده‌اید، پیوسته می‌توانید جایگاه خود را ارتقاء دهید و از پله‌های نردبان موفقیت با تلاش و پشتکار بالا بروید. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن خودتان را تبدیل به فردی ارزشمند برای شرکتتان کنید و کاری کنید که رؤسای شرکت به شما به عنوان یک دارایی با ارزش نگاه کنند و همیشه سعی در حفظ شما داشته باشند این است که برند یونیک و خاص خود را تعریف کرده و سعی کنید خودتان را به عنوان یک متخصص تمام عیار در زمینه کاری خود به همکاران و مسئولین شرکت معرفی کنید.

در این مقاله ۵ نکته‌ی کاربردی و مؤثر بیان شده است که با به کار بستن این نکات می‌توانید برند شخصی خود را بسازید و درآمد خود را به نحو چشم‌گیری افزایش دهید.

۱-وبلاگ یا وب‌سایت صنعتی خود را تأسیس کنید.

بهترین راه برای ساخت برند شخصی این است که وبلاگ یا وب‌سایت خود را تأسیس کنید. اکثر افراد جامعه هنگامی که به راه‌اندازی وبلاگ فکر می‌کنند  ناخودآگاه به یاد تفکر و بروز رسانی‌های روزانه می‌افتند. برای وبلاگ نویسان حرفه‌ای، تأسیس وبلاگ شخصی چنین نیست. برای ایجاد یک وبلاگ جذاب، باید بر روی موضوعی تمرکز کنید که از آن درک کاملی دارید و سپس سعی کنید در آن موضوع و رشته‌ی بخصوص به مهارت کامل دست یابید تا مخاطبان و کاربران وبلاگ شما تمایلی همیشگی برای شنیدن حرف‌ها و نقطه نظرات شما داشته باشند. نکته‌ی جالب راه‌اندازی یک وبلاگ در زمینه تخصصی خود و در مورد صنعتی که در آن فعال هستید این است که افراد فعال در صنعت شما ناخودآگاه شما را به عنوان یک متخصص قبول می‌کنند.

و مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. مطالب و موضوعاتی را که در مورد آن‌ها اطلاعات کاری و تخصصی ندارید را شناسایی کنید و برای پر کردن این شکاف و کمک به کاربران برای فهم تمام جنبه‌ها از نویسنده‌ها و پست‌های مهمان استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید درباره این حوزه‌ها تحقیق کنید و پس از گردآوری اطلاعات و داده‌های لازم در این زمینه‌ها دست به تولید محتوا بزنید. با ایجاد وبلاگی که ارائه‌کننده بینشی صحیح و کاربردی در مورد تمام حوزه‌های کسب‌وکار شماست، به مرور زمان متخصصان فعال در زمینه‌ی کاری‌تان جذب مطالب و نظرات شما می‌شوند و در مدتی نه چندان طولانی تبدیل به رهبری دانا و با خرد در حوزه‌ی کاری خود خواهید شد. علاوه بر این، از آنجا که با ژرف‌اندیشی و تحقیق و بررسی مستمر اطلاعات و دانش خود را در زمینه‌هایی که در آن‌ها ضعیف بوده‌اید ارتقاء داده‌اید، می‌توانید مطمئن باشید که دانش و آگاهی شما از زمینه کاری‌تان محدود به داده‌های ارائه شده در کلاس درس نشده، بلکه از طریق ارتباط با دیتاهای موجود در دنیای واقعی و فضای کسب‌وکار بهبود نیز یافته است.

و بهترین بخش وبلاگ نویسی؟ وبلاگ نویسان پیشرو در صنایع مختلف بعد از گذشت مدت زمان محدودی می‌توانند از وبلاگ خود کسب درآمد کنند و یا حتی این کار را به عنوان شغل تمام وقت خود انتخاب و ادامه دهند. وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های موفق در صنایع و زمینه‌های گوناگون با بهره‌مندی از بیشترین نرخ تبدیل ممکن قادرند بالاترین نرخ تبلیغات و درآمد حاصل از آن را به دست آورند. حتی اگر به دنبال تبلیغات در وبلاگ خود نباشید بعد از وبلاگ نویسی و تحقیق و کندوکاو در حوزه‌ی کاری خود به کارمندی مفیدتر و با ارزش‌تر برای شرکت خود تبدیل خواهید شد. وقتی بتوانید صنعتی را که در آن فعال هستید و اتفاقاتی که در بیرون از حوزه‌ی شغلی شما می‌افتند را بهتر درک کنید، چشم‌اندازی روشن به دست خواهید آورد که تنها با دنبال کردن این دیدگاه و اطلاعاتی که به دست آورده‌اید می‌توانید به شغلی پردرآمدتر با مسئولیت‌های بیشتر و بزرگ‌تر دست یابید.

۲-اکانت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کنید.

وقتی یک وبلاگ می‌تواند چنین نقش تأثیرگذار و مثبتی در ساخت برند شخصی‌تان ایفا کند، مطمئناً رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در مقایسه با وبلاگ، این کار را سریع‌تر و مؤثرتر انجام دهند. باید هر چه زودتر خودتان را در شبکه‌های اجتماعی معروف از قبیل فیس بوک، توییتر و لینکدین به عنوان یک متخصص و حرفه‌ای به دیگر کاربران معرفی کنید. دوستانتان را دنبال کنید و با متخصصان معروف در زمینه‌ی شغلی‌تان ارتباط برقرار کنید و سعی کنید از فرصتی که رسانه‌های اجتماعی در اختیار شما گذاشته‌اند نهایت استفاده را برای آگاهی از آخرین اخبار و فعالیت‌های صنعت کاری خود ببرید. توییتر بهترین مکان برای ساخت بازی کنان و همکاران تأثیرگذار است. با استفاده از لینکدین می‌توانید از شبکه‌سازی و ایجاد روابط با معنا با این بازیکنان مطمئن باشید و فیس بوک نیز شانس برقراری ارتباط ساده و همیشگی با همکاران و مسئولینتان را در اختیار شما گذاشته است.

اکانت خود را هر چه زودتر ایجاد کنید و به صورت مرتب و بر اساس یک زمان‌بندی مشخص دانش خود را در اختیار دیگران بگذارید. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی خیلی سریع می‌توانید خودتان را به عنوان یک متخصص که نظراتش ارزش دنبال کردن دارد اثبات کنید.

۳-شبکه‌سازی کنید. به گروه‌های خارج از حیطه‌ی کاری خود بپیوندید.

اغلب اوقات، شرکت‌ها و کارمندان با اطلاعات و دانش کنونی خود متوقف و به نوعی خفه می‌شوند. کارهایی را انجام می‌دهند که همیشه انجام می‌داده‌اند و در نهایت نیز در مقایسه با گذشته نتایج یکسانی به دست می‌آورند؛ اما اگر می‌خواهید در حوزه‌ی کاری خود متخصص شوید و حتی یک رهبر، دست از این عادت کشنده و بیهوده بردارید، از حباب دروغین اطلاعات موجود در ذهن خود و فضای کاری‌تان بیرون بیایید و به دنیای دانش و آگاهی ناب و دست نخورده‌ای که در بیرون از چهار دیواری ذهن و شرکتتان است چنگ بزنید.

در سمینارها و همایش‌ها شرکت کنید و با افراد خبره و تأثیرگذار صنعت خود شبکه‌سازی کنید و با کارمندان دیگر سازمان‌ها ملاقات کنید و یا حتی دوست شوید. با این افراد صحبت کنید و بفهمید چه چیزهایی در صنعت آن‌ها جواب می‌دهد و چه چیزهایی غیر کاربردی و بی‌فایده است. با افرادی که در صنایع دیگر مشکلاتی نظیر مشکلات شما دارند ملاقات کنید و سعی کنید بفهمید آن‌ها چطور این مسائل را حل می‌کنند. به عنوان مثال اگر مدیر بازاریابی یک سازمان یا فروشگاه هستید سعی کنید با فردی که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ فعال یا متخصص است ملاقات کنید و بفهمید که چطور با استفاده از ایمیل مشتریان خود را جذب می‌کند. شاید هم در این ملاقات و جلسات نکته‌ای مرتبط با صنعت خود بیابید.

۴-در کلاس‌ها یا دوره‌های مفید و مناسب شرکت کنید.

یادگیری از طریق تجربه برای برخی افراد مناسب است، اما اکثر انسان‌ها به یک مسیر مشخص و روشن نیاز دارند. شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب و مرتبط با حوزه‌ی کاری‌تان در دانشگاه ها یا آموزشگاه‌های محلی می‌تواند برای پیشرفت و ترقی شما فوق‌العاده مفید باشد. از آنجا که بیشتر کارفرماها و مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز به ایجاد چنین فرصت‌هایی برای کارمندان خود بها می‌دهند، کار شما برای شرکت در چنین دوره‌هایی بیش از پیش ساده خواهد شد. اینکه شما بیشتر بدانید و بیاموزید مسلماً به نفع آن‌هاست اما بیشترین سود و منفعت نصیب شما خواهد شد. اگر به فرآیند یادگیری خود عمق و سرعت لازم را اضافه کنید خیلی سریع‌تر می‌توانید ترفیع بگیرید و به مدارج بالاتر دست یابید. اگر کارفرمایتان بر روی یادگیری و آموزش شما سرمایه‌گذاری کند بدین معناست که به شما توجه داشته که همین توجه زمینه‌سازی عالی برای ارتقاء درجه و پیشرفت کاری شماست.

۵-در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید.

و در آخر، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری را فراموش نکنید. از آنجا که این برنامه‌ها غالباً سالی یک بار برگزار می‌شوند، تنها فرصت‌هایی هستند که می‌توانید از آن ها برای ملاقات با متخصصان صنعت خود استفاده کنید. فقط در جلسات و نمایشگاه‌ها شرکت نکنید. از وقت‌های استراحت، ناهار و … نیز که در پایان این قبیل برنامه‌ها وجود دارند نیز نهایت استفاده و بهره را ببرید. سعی کنید با ایجاد روابط و آشنایی با فروشندگان مختلف بفهمید چه محصولی غیر کاربردی ست و چه محصول یا خدمتی فروش خوبی دارند. نهایت سعی و تلاش خود را بکنید زیرا افراد زیادی فرصت‌ها و روابط تجاری عالی خود را در این برنامه‌ها و گردهمایی‌های مفید یافته‌اند.

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر