اگر یکی از کاربران ابزارهای اندرویدی هستید، خبر خوبی برای شما دارم! هم‌اکنون می‌توانید برای استفاده از ویژگی تماس صوتی نرم‌افزار واتس‌اَپ در ابزارهای اندرویدی اپلیکیشن واتس‌اَپ (به انگلیسی : WhatsApp) خود را به روز رسانی یا آپدیت کنید.

این ویژگی جدید برنامه واتس‌اَپ امکان برقراری تماس‌های صوتی رایگان از طریق اتصال اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر چند با استفاده از این ویژگی نمی‌توانید با شماره‌های اضطراری تماس بگیرید اما از این پس به راحتی می‌توانید با تمام دوست‌های خود که نسخه آپدیت شده نرم‌افزار واتس‌اَپ را بر روی ابزارهای اندرویدی خود نصب کرده باشند از طریق تماس‌های صوتی در ارتباط باشید، با واتس‌اَپ به آن‌ها زنگ بزنید و تماس‌های آن‌ها را دریافت کنید. برای فعال کردن ویژگی تماس صوتی (به انگلیسی : calling feature) باید ورژن ۲.۱۲.۵ یا بالاتر این نرم‌افزار را بر روی ابزار اندرویدی خود نصب کنید. گزینه تماس صوتی هنوز در دسترس کاربران سیستم عامل iOS قرار نگرفته است، اما به زودی و در طول چند هفته‌ی آینده این امکان در اختیار کاربران این سیستم عامل پرمخاطب نیز قرار خواهد گرفت. برای ابزارهایی که از سیستم عامل‌های دیگر استفاده می‌کنند، ویژگی تماس صوتی در مقایسه با سیستم عامل iOS کمی دیرتر منتشر خواهد شد.

استفاده از ویژگی تماس صوتی نرم‌افزار واتس‌اَپ (به انگلیسی : WhatsApp call feature) خیلی آسان است. وقتی که نرم‌افزار واتس‌اَپ را اجرا کنید، سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد : تماس‌های صوتی (Calls)، چت (Chats) و فهرست مخاطبان (Contacts). در زیر سربرگ  «Calls» یا «تماس‌های صوتی» می‌توانید فهرستی از تماس‌های ورودی و خروجی را به همراه زمان و تاریخ مشاهده کنید. اگر شروع به چت کردن با مخاطب مورد نظر خود کنید به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی تلفن در گوشه‌ی بالایی صفحه با این مخاطب تماس صوتی برقرار کنید.

 WhatsApp-Call-Feature-Android-Users-2

WhatsApp-Call-Feature-Android-Users-3

WhatsApp-Call-Feature-Android-Users-4

وقتی کسی از طریق نرم‌افزار واتس‌اَپ با شما تماس بگیرد، صفحه‌ی مربوط به تماس‌های دریافتی را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید از دکمه‌ی سبز برای پاسخ دادن و از دکمه‌ی قرمز برای رد تماس استفاده کنید. هم‌چنین از طریق دکمه پیام یا message می‌توانید با یک پیام کوتاه تماس دریافتی را رد کنید.

WhatsApp-Call-Feature-Android-Users-5

سؤالی که ممکن است برای کاربران نرم‌افزار واتس‌اَپ مطرح شود این است که آیا این ویژگی جدید برای اپلیکیشن واتس‌اَپ یک موفقیت محسوب می‌شود؟ می‌توان گفت این که کاربران از طریق نرم‌افزار واتس‌اَپ به صورت مستقیم می‌توانند با دوستان خود تماس بگیرند و دیگر مجبور نیستند برای برقراری تماس‌های آنلاین و رایگان نرم‌افزارهای دیگری را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنند خودش یک موفقیت بزرگ برای این نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب است؛ اما از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانید این روزها اکثر کاربران از نرم‌افزارهای دیگری مثل اپلیکیشن وایبر استفاده می‌کنند و شاید در میان کاربران نرم‌افزار واتس‌اَپ هیچ دوستی نداشته باشند، اگر این طور به آپدیت جدید نرم‌افزار واتس‌اَپ نگاه کنیم که به تازگی امکان برقراری تماس‌های صوتی را در اختیار کاربران نسخه‌ی اندرویدی خود قرار داده است می‌توان گفت که این به روز رسانی یک کار بیهوده و بی‌هدف بوده است.

به فروشگاه Google Play مراجعه کنید و نرم‌افزار واتس‌اَپ خود را آپدیت کنید.

آیا از این ویژگی جدید استفاده خواهید کرد؟

مقالات پیشنهادی:

چطور شماره یک فرد مزاحم را در نرم‌افزار لاین بلاک کنیم : ابزارهای اندرویدی (راهنمای تصویری)

ویژگی‌های جدید نسخه ۵/۳ نرم‌افزار وایبر : مدیرگروه، پشتیبانی از ابزارهای Android Wear

سیر تا پیاز گروه‌های وایبر : آموزش ایجاد تا حذف گروه در ابزارهای اندرویدی

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر