سنگ ساختمانی به سنگی گفته میشود که با اندازه ها و سایز های متفاوت برای ساخت ساختمان کاربرد دارد.که جزئی از مهم ترین مصالح ساختمانی است.این سنگ های به کار رفته در ساختمان انواع متفاوتی دارد . ما در این مقاله به معرفی چند نوع سنگ ساختمانی میپردازیم و نحوه ی کاربرد آن را توضیح میدهیم.

انواع سنگ های ساختمانی ورقه ای:

سنگ های ورقه ای جزء سنگ های روخانه ای به حساب می آیند یعنی از کف رودخانه استخراج میشوند . این نوع سنگ ها به دلیل اینکه سال ها کف رودخانه می مانند ، مقاومت بالایی دارند . سنگ های ورقه ای در ساختمان های جدید و قدیمی کاربرد دارند . حتی برای ساخت دیوار نیز از آن استفاده می شود. این سنگ های ورقه ای انواع مختلفی انواع سنگ ساختمانی ، سنگ ورقه ای قرمز ، سنگ ورقه ای مالون .

موارد مصرف سنگ ورقه ای:

-سنگ فرش معابر و پیاده روها

-سنگ فرش پارک ها

-سنگ فرش ویلاها و مجتمع های مسکونی

-اجرای نمای ویلا

-دیوار چینی

-تهیه آبشارهای مصنوعی

-ساحل سازی ( رودخانه و دریا )

و….

سنگ ورقه ای در چه کشوری بیشتر استفاده میشود؟

امروزه بیشتر کشورها برای زیبا سازی شهر خود از سنگ ورقه ای استفاده می کنند چون هم قیمت پایینی دارد هم اینکه مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد . به خصوص کشورهایی که بارندگی زیادی دارند برای مقاومت ساختمان ها از سنگ ورقه ای برای سقف استفاده می کنند . برای مثال کشوری مثل چین جزء بزرگترین تولید کنندگان سنگ ورقه ای میباشد . همچنین کشور ایران انواع مختلفی در سایز و رنگ های متفاوت از سنگ ورقه ای تولید میکند و به فروش سنگ لاشه ورقه ای میپردازد.

سنگ ورقه ای مالون

  1. سنگ ورقه ای میگون :

مناطقی در اطراف تهران وجود دارد که یک نوع سنگ ورقه ای تولید میکند .که نام آن منطقه میگون است.

  1. سنگ ورقه ای قرمز :

سنگ ورقه ای قرمز یک نوع پر طرفدار سنگ ورقه ایست. که به صورت طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین رنگ آن در طبیعت به همان صورت قرمز می باشد . این سنگ به خاطر رنگ جذابی که دارد در بین سنگ های ورقه ای محبوبیت بیشتری دارد و برای موارد تزئینی به کار میرود . تفاوتی که این سنگ با بقیه ی سنگ های ورقه ای دارد این است که هم برای موارد تزئینی به کار میرود هم در جایی که نیاز به استقامت بالا باشد ، مثلا برای دیوار چین منازل و پیاده رو ها که هم زیبایی اهمیت دارد هم استقامت مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی افراد از این سنگ فقط به خاطر رنگ قرمزش استفاده می کنند چون معتقدند که این رنگ نشاط آور است و گردش جریان خون را سریع تر می کند که البته باید گفت این ها از نظر علمی هم ثابت شده است.

  1. سنگ ورقه ای مالون :

سنگ ورقه ای مالون ، سنگی است که در هنگام استخراج از معدن‌، به کمک تیشه به آن فرم و شکل تقریبا شبیه به مستطیل میدهند و سپس در کارگاه ایت سنگ را با نام بادبر یا رگه ای نیز می شناسند . این سنگ برای فضاهای قائم و افقی به کار می رود مثلا برای دیوار ها ، فرم این سنگ ورقه ای را طوری طراحی می کنند که هنگام قرار دادن کنار هم راحت تر این کار انجام شود به این صورت که انتهای سنگ را با تیشه باریک تر کرده و سطح جلوی سنگ که برای نما می باشد پهن تر است . حداقل عرض و ارتفاع سنگ بادبر به ترتیب ۲۰ و ۱۵ سانتی متر و اندازه بار سنگ حداکثر ۴ سانتی متر است.

برای خرید و فروش انواع سنگ های ورقه ای ساختمانی با ما در ارتباط باشید.