هرسلول، بافت و اندام بدن برای ادامه‌ی حیات و عملکرد مناسب به آب متکی ست. آب علاوه بر تضمین حیات آدمی خواص درمانی بی‌نظیری نیز برای سلامت انسان دارد. آب تأثیر چشم‌گیری بر بعضی عملکردهای خاص بدن و حفظ سلامت کلی بدن دارد.

اگر از آب به عنوان نوشیدنی اصلی خود استفاده کنید اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ خواهد داد. پیروی از یک رژیم آبی ویژه برای همه ساده نیست اما پیامدهای مثبت این تغییر به ظاهر ساده بی‌نظیر است. اگر بدون تغییر رژیم غذایی و برنامه ورزش خود فقط برای ۳۰ روز متوالی مرتب آب بنوشید اتفاقات خارق‌العاده‌ای که در ادامه‌ی مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم رخ خواهد داد:

۱-خلاقیت و عملکرد ذهنی شما افزایش خواهد یافت

با توجه به مطالعاتی که اخیراً انجام شده اگر فقط برای ۳۰ روز متوالی مرتب آب بخورید مغز شما در مقایسه با گذشته سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. از آنجا که مغز برای فعالیت مؤثر به مقدار زیادی اکسیژن نیاز دارد و از خوش‌اقبالی ما آب نیز یکی از منابع عالی اکسیژن محسوب می‌شود، مصرف منظم آب موجب افزایش توان مغز می‌شود. اگر مرتب آب بنوشید بهتر فکر می‌کنید و راحت‌تر تمرکز می‌کنید. ضمناً نوشیدن آب شما را مشتاق، باهوش و تیز می‌کند. خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز عملکرد شناختی شما را به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

۲-در مقایسه با همسالان خود دیرتر پیر می‌شوید

خوردن مرتب آب با هیدراته نگه داشتن پوستتان سرعت روند پیری را کاهش می‌دهد. آب پوست شما را مرطوب، نرم، شفاف، جوان و بدون چروک می‌کند. هم‌چنین می‌توانید برای مراقبت و تقویت عضلات خود به اندازه کافی آب بنوشید. برای بهره‌مند شدن از این مزایای بی‌نظیر باید آب خالص بنوشید.

در مقاله‌ای که در دیلی میل منتشر شد، مادر ۴۲ ساله‌ای ۳۰ روز متوالی مرتب آب خورد و کاری کرد که ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسد. او برای غلبه بر سردردهای طولانی‌مدت خود و هضم ضعیفش هر روز ۳ لیتر آب نوشید. فقط بعد از یک ماه این مادر شجاع با مشاهده نتایج شگفت‌انگیز مصرف منظم آب حیرت کرد. هر دو مشکل او برطرف شد و علائم کم‌آبی مزمن دیگر در بدن او دیده نمی‌شد.

او در این باره گفت: اصلاً نمی‌توانم تغییرات بی‌نظیری که در صورتم اتفاق افتاده را باور کنم. خیلی فرق کردم. سایه‌های سیاه اطراف چشمهام ناپدید شدند و لکه‌ها از بین رفتند. پوستم تقریباً شبیه پوست بچه‌ها شده است. این تغییرات به قدری بزرگ و غیرمنتظره هستند که اصلاً نمی‌توانم باورشان کنم … احساس می‌کنم لاغر و خوش‌اندامم که خب، خیلی هیجان‌انگیزه، چون تنها چیزی که برای کسب این نتایج در زندگی روزانه‌ام تغییر دادم میزان آبی بود که هر روز مصرف می‌کردم.

۳-سیستم ایمنی بدنتان تقویت خواهد شد

ضرب‌المثلی اسلواکی می‌گوید: آب خالص اولین و بهترین داروی جهان است.

این اصلاً اغراق نیست! آب برای تجدید عملکردهای حیاتی بدن به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند. اگر هر روز به مقدار کافی آب بنوشید از عملکرد کبد و کلیه‌ی خود حمایت کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید این اندام‌ها مواد سمی، مواد زائد و نمک خون را از بین می‌برند.

مطالعات اخیر نشان داده مصرف آب کافی میزان PH را خنثی می‌کند، سیستم ایمنی بدن شما را در برابر سنگ کلیه و بیماری‌های دیگر تقویت می‌کند و از مدیریت درد (دردهای بدن و سردرد) پشتیبانی می‌کند.

۴-قلب قوی‌تری خواهید داشت

اگر مرتب آب بنوشید سلامت قلبتان تضمین شده است. آب با جلوگیری از غلظت خون و افزایش فشار خون خطر ابتلا به حملات قلبی را به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

اگر یک ساعت قبل از خواب ۱ لیوان آب بنوشید دیگر حمله یا سکته قلبی شما را تهدید نمی‌کند. این کار موجب می‌شود قلب راحت‌تر بتواند خونی که تازه اکسیژن به دست آورده را به اندام‌ها برساند. نتایج تحقیق ۶ ساله‌ای که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شد نشان داد احتمال مرگ بر اثر حمله قلبی در افرادی که روزانه بیش از ۵ لیوان آب می‌نوشند در مقایسه با کسانی که هر روز کمتر از ۲ لیوان آب می‌نوشند ۴۱ درصد کمتر است.

۵-استخوان‌های شما تقویت خواهد شد

نوشیدن آب کافی به بازسازی غضروف جذب‌کننده ضربه (منیسک) کمک می‌کند، به همین خاطر مفاصل نرم‌تر حرکت می‌کنند و میزان آسیب مفاصل که ناشی از تنش است کاهش خواهد یافت. مدارک گواه این مطلب است که با مصرف کافی آب انعطاف‌پذیری مفاصل افزایش خواهد یافت.

۶-چربی‌های اضافه بدن کاهش خواهد یافت

اگر برای ۳۰ روز متوالی مرتب آب بنوشید، بدن تمام مواد سمی و زائدی که در اندامهای حیاتی انباشته شده‌اند را از بین می‌برد. این کار بدن را تمیز و چربی شکم را زودتر از بین می برد.

در ابتدا ممکن است بدن پیش از این که به مصرف زیاد آب عادت کند، با ذخیره مقداری از آب مصرفی چند پوند وزن اضافه کند. با این حال همین آب اضافی در موعد مقرر برای مهار کردن اشتهای فرد وارد عمل می‌شود. به زودی کالری کمتری مصرف می‌کنید و وزنتان کاهش خواهد یافت چون آب بدن شما را تمیز می‌کند و گرسنگی‌تان را کاهش می‌دهد.

آندریا جیانکولی، مدیر و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی اخیراً گفته اگر قبل از هر وعده‌ی غذایی ۱ یا ۲ لیوان آب بنوشید احساس سیری می‌کنید و کمتر غذا می‌خورید. مصرف آب در فواصل منظم به مدیریت وزنتان کمک شایانی می‌کند.

۷-سوخت و ساز بدن افزایش خواهد یافت

مطالعات نشان داده صرف‌نظر از رژیم غذایی اگر به طور مرتب در طی روز آب بنوشید سوخت و ساز بدنتان پویاتر خواهد شد. بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده اگر صبح‌ها بلافاصله بعد از بیدار شدن ۱۶ اونس آب بخورید، سوخت و ساز بدنتان ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت.

مقالات پیشنهادی:

۱۱ خاصیت بی‌نظیر چای سبز، اکسیر سلامتی

۱۰ مزیت چای گل یاسمین که باعث شده من هر روز آن را بنوشم

۱۱ خاصیت بی‌نظیر آب لیمو که از آن‌ها بی‌خبرید

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر