آیا می‌خواهید پولدار شوید؟ بیشتر مردم معتقدند موفقیت مالی و ثروتمند شدن کلاً به شانس بستگی دارد اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است چون در دنیای امروزی هزاران راه مختلف برای پولدار شدن وجود دارد.

باید نگرش خود را تغییر دهید و هر روز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشید. اگر می‌خواهید خیلی سریع ثروتمند شوید بهتر است ۱۰ مورد زیر را رعایت کنید:

۱-به جزء کار اصلی خود به دنبال چهار منبع درآمد دیگر باشید

اگر می‌خواهید خیلی سریع پولدار شوید نباید به خود بگویید «درآمد خوبی دارم»، باید هر روز این جمله را با خود تکرار کنید «می‌توانم درآمد بیشتری داشته باشم». باید علاوه بر کار اصلی خود به دنبال چهار منبع درآمد دیگر باشید. در دنیای امروزی با توجه به فرصت‌های بی‌نظیری که اینترنت و پیشرفت‌های فناوری در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است راه‌های زیادی برای ایجاد جریان‌های درآمدی چندگانه وجود دارد که به تلاش و زمان کمی نیاز دارند. به عنوان مثال می‌توانید با دوستان خود یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید یا در مورد تخصص خود کتاب بنویسید و در اینترنت به فروش برسانید.

۲-اوقات فراغت خود را به یادگیری اختصاص دهید

اگر می‌خواهید در شغل کنونی خود پیشرفت کنید و ثروتمند شوید، باید همیشه به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشید و از تمام منابع موجود برای افزایش اطلاعات خود در حوزه‌ی کاری‌تان استفاده کنید. به جای اینکه تمام تمرکز خود را به کار اختصاص دهید بهتر است در وقت‌های بیکاری چیزهای جدیدی در مورد حوزه کاری خود یاد بگیرید. راه‌های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد: می‌توانید کتاب بخوانید، به پادکست‌ها گوش کنید، در دوره‌های آموزشی و یا سمینارهای مناسب و مرتبط با حوزه کاری خود شرکت کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که هر چقدر مهارت‌ها یا تخصص بیشتری داشته باشید ، درآمد بیشتری خواهید داشت.

 ۳-اهداف مالی مشخصی برای خود تعیین کنید

بزرگی می‌گوید: اگر کاری را انجام بدهید که همیشه انجام داده‌اید، همان نتیجه‌ای را دریافت خواهید کرد که همیشه دریافت کرده‌اید. وقتی صحبت از امور مالی در میان است این جمله کاملاً صحیح است. وقتی هدف مالی دیگران پرداخت به موقع قبض‌ها و بدهی‌ها است، اگر شما قبوض و بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اید دیگر وقت آن است که اهداف مالی بزرگ‌تری برای خود تعیین کنید. مثلاً می‌توانید برای پس‌انداز بیشتر، پرداخت تمام بدهی‌ها و افزایش درآمد سالانه‌ی خود هدف‌گذاری کنید. نگرش همه چیز است، همیشه وقتی پای امور مالی و آینده مالی در میان است بزرگ فکر کنید.

۴-با پول دوست باشید نه دشمن

پول هزینه خرید خانه‌ی شما را پرداخت می‌کند و به شما امنیت و آسایش هدیه می‌دهد، پس باید با پول دوست باشید نه دشمن. همین الان قلم و کاغذ بردارید و ۲۰ عدد از دارایی‌های خود را که به واسطه‌ی پول به دست آورده‌اید را یادداشت کنید. به عنوان مثال می‌توانید خانه یا کفش‌هایتان را در این فهرست بنویسید. اگر نمی‌توانید دید مثبتی به پول و ثروت داشته باشید به خودتان بگویید پول هم می‌تواند فرصت‌های جدیدی در اختیار ما قرار دهد و هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد و فرصت سوزی کند – انتخاب با شماست.

۵-هر هفته یک مشکل را حل کنید

افراد ثروتمند به جای اینکه گله و شکایت کنند و دیگران را سرزنش کنند همیشه بر حل مشکلات تمرکز می‌کنند. همین نگرش راه‌حل گرا به پولدارها کمک می‌کند توانایی حل مسئله خود را تقویت کنند، با فرصت‌های اقتصادی جدید آشنا شوند و از این فرصت‌ها برای افزایش درآمد خود استفاده کنند. هر هفته یکی از مشکلات مالی خود را یادداشت کنید و سعی کنید راه‌حل مفید و سازنده‌ای برای آن پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای افزایش درآمد خود یا کاهش هزینه خریدهای روزانه یا هفتگی خود به دنبال راهکارهای مناسب و عملی باشید.

۶-کارت کتابخانه بگیرید

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید از همین امروز در یکی از کتابخانه‌های مفید شهرتان ثبت‌نام کنید چون ثبت‌نام در کتابخانه دنیای تازه‌ای از علم و دانش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با ثبت‌نام در کتابخانه بدون اینکه مجبور باشید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید می‌توانید در مکانی مناسب به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و با استفاده از این اطلاعات جدید در مدت کوتاهی درآمد خود را ۲ یا ۳ برابر کنید.

۷-کاری انجام دهید که شما را مجبور کند از منطقه آسایش خود بیرون بیایید

بیشتر مردم از اینکه تصمیم‌های جدید و گاها دشوار بگیرند خیلی می‌ترسند اما پولدارها با جان و دل این کار را انجام می‌دهند. معمولاً تصمیم‌هایی که دشوار و استرس زا هستند پاداش‌های مالی بزرگی دارند مثلاً مطمئنم شما هم مثل من افراد زیادی را می‌شناسید که شغل خود را ترک کرده‌اند و کسب و کاری بزرگ راه‌اندازی کرده‌اند یا کارمندانی هستند که بدون هیچ ترسی از کارفرمای خود درخواست افزایش حقوق می‌کنند و نهایتاً به هدف خود می‌رسند. اگر می‌خواهید وضع زندگی‌تان را بهتر کنید و پیشرفت کنید کاری انجام دهید که قبلاً هرگز انجام نداده‌اید. به خاطر بسپارید هر چقدر بیشتر کارهای جدیدی انجام دهید و قدم در مسیرهای ناشناخته بگذارید احتمال موفقیت مالی شما بیشتر خواهد شد. راحت بودن خیلی لذت‌بخش است اما لذت‌بخش‌تر از آن ثروتمند شدن و بهبود وضعیت مالی و معیشتی انسان است.

۸-هر ماه وضعیت مالی خود را بررسی کنید

بعضی‌ها معتاد به خرج کردن هستند و این موضوع اصلاً ربطی به پولدار یا فقیر بودن فرد ندارد. متأسفانه بیشتر مردم با اینکه درآمد ماهیانه فوق‌العاده‌ای دارند اما باز هم در پایان ماه آه در بساط ندارند. قلم و کاغذ بردارید و بخشی را به درآمد خود اختصاص دهید و در بخش دیگر تمام هزینه‌های خود را یادداشت کنید. آیا هزینه‌هایی هستند که بتوانید حذفشان کنید؟ این کار به شما کمک می‌کند تصویری کلی از دخل و خرج خود به دست آورید و از اطلاعات به دست آمده برای بهبود وضعیت مالی خود استفاده کنید.

۹-اهداف خود را اولویت‌بندی کنید

احتمالاً قبلاً هم برای خود اهداف مالی تعیین کرده‌اید اما اگر اهداف زیادی برای خود در نظر بگیرید نمی‌توانید به هیچ کدامشان دست یابید. به جای اینکه همزمان هم به فکر پرداخت تمام بدهی‌هایتان باشید و هم به فکر پس‌انداز برای تعطیلات یا خرید اتومبیل جدید، بهتر است اول به این فکر کنید که کدام یک از این اهداف برای شما مهم‌تر است. مهم‌ترین هدف را به عنوان هدف اصلی خود یادداشت کنید، بر روی آن تمرکز کنید و وقتی به این هدف رسیدید به سراغ هدف بعدی بروید.

۱۰-از همین امروز سرمایه‌گذاری عاقلانه را شروع کنید

اگر در سرمایه‌گذاری بی‌تجربه هستید هرگز بدون اطلاعات لازم سرمایه‌گذاری را شروع نکنید. با یک فرد متخصص صحبت کنید و از او بخواهید راه و روش سرمایه‌گذاری موفق را به شما یاد بدهد و منابع لازم را به شما معرفی کند. با شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینارهای سرمایه‌گذاری و مطالعه‌ی کتاب‌های سرمایه‌گذاران موفق اطلاعات خود را افزایش دهید. وقتی اطلاعات فراوانی به دست آورید و با روند صحیح سرمایه‌گذاری آشنا شدید در کسب و کارهایی که معتقدید سودآور هستند سرمایه‌گذاری‌های جزئی انجام دهید.

مقالات پیشنهادی:

می‌خواهید پولدار و موفق شوید؟ این عادت‌ وحشتناک را ترک کنید

۹ عادت موفقیت پولدارها که از آن‌ بی‌اطلاعید!

چگونه پولدار شویم: با این ۱۰ گام ثروتمند شوید!

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر