همیشه پیرامون ما انرژی منفی وجود دارد. مهم این است که منابع انرژی منفی را شناسایی کنیم و از خودمان در برابر انرژی منفی موجود در محیط پیرامون مراقبت کنیم. اگر می‌خواهید همیشه مثبت اندیش باشید و در طی روز مثبت بمانید بهتر است از همین لحظه پیروی از عادت‌های زیر را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

۱-انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل کنید

اگر کمی دقت کنید می‌توانید از انرژی منفی نیز به عنوان نوعی انرژی مثبت و منبع الهام و انگیزش استفاده کنید. در واقع، باید اجازه دهید انرژی منفی شما را به سوی پیشرفت و ترقی هل دهد. در عمق هر موقعیت و شرایط منفی مقداری انرژی مثبت برای هر یک از ما وجود دارد، نوع این انرژی مثبت از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما وجود آن قطعی و اثبات شده است. از این‌ها که بگذریم همیشه ما از اتفاقات تلخ و ناگواری که برایمان رخ می‌دهد درس‌های ارزشمندی می‌آموزیم که بسیار گران‌بهاست.

۲-صبر کنید

هر وقت اتفاق منفی برای شما رخ می‌دهد، صبر کنید و اجازه دهید این شرایط منفی بگذرد. همیشه باید بر خود و زندگی‌تان کنترل داشته باشید و فقط با مثبت اندیشی است که این کنترل به حد کمال خود می‌رسد. گذر زمان زخم اتفاقات تلخ را التیام می‌بخشد و به شما انگیزه و اعتمادبه‌نفسی می‌دهد تا تمام اثرات باقی‌مانده این اتفاقات غم‌انگیز را از صحنه‌ی زندگی خود پاک کنید.

۳-نترسید

هرگز از نیروهای منفی نترسید. انرژی منفی از ترس به عنوان یک طعمه استفاده می‌کند. اگر نشان دهید که ترسیده‌اید، انرژی‌های منفی شما را احاطه می‌کنند و برای همیشه در زندان انرژی تاریک محبوس خواهید شد. شجاع باشید و کاری که عاشقش هستید و به آن اعتقاد دارید را ادامه دهید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد انرژی منفی با انرژی مثبت جایگزین شده و ناامیدی و یاس برای همیشه از روزگار شما کوچ کرده‌اند.

۴-مثبت اندیشی را با دیگران سهیم شوید

اگر می‌خواهید همیشه مثبت بمانید و مثبت اندیش باشید، پیوسته انرژی مثبت را با دیگران سهیم شوید. انرژی مثبت را به زندگی فرد دیگری انتقال دهید و بگذارید او نیز به مدد این نیروی مثبت بار دیگر شاد و سرزنده شود. اگر این شادی و اعتماد به نفس را با دیگران به اشتراک بگذارید افکار و احساسات مثبت درون شما دو چندان خواهد شد. همیشه شادی و خوشبختی را با دیگران سهیم شوید و بگذارید همه در کنار هم مثبت اندیش باشند.

۵-با آغوش باز پذیرای انتقادات باشید

اگر به انتقادات مثبت نگاه کنید متوجه خواهید شد دقیقاً همین انتقادات سازنده هستند که باعث ایجاد ارزش‌های مثبت در وجود شما می‌شود. همیشه با انتقادات برخورد سازنده و مثبت داشته باشید. به انتقادات سازنده دیگران به عنوان دری به سوی پیشرفت و ترقی نگاه کنید که این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که با چند اصلاح کوچک عملکرد بهتر و مثبت‌تری داشته باشید. یا این‌طور برداشت کنید که به اندازه کافی خوب بوده‌اید که دیگران به شما توجه کرده‌اند و شانس تازه‌ای برای بهتر شدن در اختیار شما گذاشته‌اند.

۶-موقتاً از شرایط کنونی فاصله بگیرید

کناره‌گیری همیشه بد نیست. در حق خودتان لطفی کنید و از انرژی منفی دوری کنید. اگر برای مدت طولانی در دام چرخه‌ی انرژی‌های منفی گرفتار شوید بعد از چند وقت فکر می‌کنید در این چرخه به دام افتاده‌اید و دیگر راه گریزی نیست. فوراً منبع یا منابع انرژی مثبت را پیدا کنید، در کنار آن‌ها بمانید و برای مدتی هر چند کوتاه از استشمام هوای مثبت و تازه لذت ببرید.

۷-خودتان را هیپنوتیزم کنید

هر وقت احساس کردید ابر انرژی‌های منفی زندگی شما را احاطه کرده‌اند، سعی کنید خودتان را هیپنوتیزم کنید. تمام ارزش‌های مثبت، موفقیت‌هایی که تاکنون به دست آورده‌اید و جوایزی که دریافت کردید را فهرست کنید. اگر می‌خواهید مثبت اندیش باشید باید همیشه خود را باور داشته باشید. اعتماد به نفس همیشه کلید موفقیت بوده، هست و خواهد بود.

۸-با دیگران مثبت صحبت کنید

هر چه به کائنات بدهید همان را دریافت می‌کنید. اگر با دیگران مثبت صحبت کنید دیگران نیز با شما مثبت و سازنده صحبت خواهند کرد. با افراد مثبت اندیش وقت بگذرانید. بگذارید این افراد مثبت ارزش‌های مثبت خود را با شما به اشتراک بگذارند و شما نیز در مقابل انرژی مثبت خود را با آن‌ها سهیم شوید.

۹-جملات مثبت بزرگان را مطالعه کنید

جملات مثبت افراد موفق جهان را پیدا کنید و آن‌ها را در دفترچه یادداشت یا تلفن همراه خود نگه دارید. هر وقت احساس کردید انرژی منفی باز می‌خواهد بر شما غلبه کنید، این جملات را مرور کنید و تلاش کنید مفهوم این جملات را به شرایط کنونی خود ارتباط دهید. مطالعه جملات مثبت بزرگان به شما انرژی مثبت می‌دهد و شما را پرانرژی و شاداب می‌کند. اگر می‌خواهید همیشه مثبت اندیش و شاد باشید می‌توانید در کنار جملات الهام‌بخش افراد موفق جهان از ویدیوها و مقالات انگیزشی نیز استفاده کنید.

۱۰-ورزش کنید

اگر می‌خواهید همیشه مثبت باشید ورزش کنید. ورزش همچنین استرس فرد را کاهش می‌دهد. هر روز وقتی را به ورزش اختصاص دهید و سعی کنید در این زمان بدوید یا به باشگاه بروید. ورزش با حذف تمام مواد سمی موجود در بدنتان شما را سرزنده و شاداب می‌کند. در واقع بعد از ورزش حس می‌کنید تمام انرژی‌های منفی از بدن شما خارج شده‌اند. نه تنها با ورزش مثبت خواهید بود بلکه با انجام حرکات و تمرینات ورزشی همیشه سالم خواهید بود. ورزش کلید موفقیت، سلامت و مثبت اندیشی است، این‌طور نیست؟

مقالات پیشنهادی:

چرا باید خوش‌بین و مثبت اندیش باشیم: ۵ دلیل علمی

۱۴ راهکار عالیِ افراد مثبت اندیش برای فرار از انرژی منفی

۵ دلیل برای داشتن نگرش مثبت

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر