نوجوانی خلاق و کارآفرین که زاده استرالیاست ادعا می‌کند راه‌حلی بی‌نظیر برای مشکلات جهانی رمز عبور کاربران پیدا کرده است: به جای رمز عبور از تصاویر استفاده کنید.

یکی از اشتباهاتی که امروزه بسیاری از کاربران در فضای مجازی انجام می‌دهند استفاده از رمزهای عبور ساده و قابل حدس است. اشتباه دیگر آن‌ها این است که از یک پسورد برای ثبت‌نام در سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند که این عمل شانس هک و دزدی اطلاعات شخصی آن‌ها توسط هکرها و سارقان اینترنتی را دو چندان می‌کند. این‌ها اشتباهاتی غیرمنطقی هستند که کاربران با این منطق که به خاطر سپردن و استفاده از رمزهای عبور پیچیده دشوار است مرتکب می‌شوند.

اما در گردهمایی امنیت سایبری PasswordsCon که اخیراً در لاس‌وگاس برگزار شد، Sam Crowther ایده جدیدی را به دنیا عرضه کرد. اپلیکیشنی که این نوجوان استرالیایی طراحی کرده است به کاربران اجازه می‌دهد عکسی را از هارد خود انتخاب و به عنوان رمز عبور یک سرویس اینترنتی تعیین کنند، بلافاصله بعد از تعیین این عکس توسط کاربر، این اپلیکیشن آن را به رمز عبوری طولانی و غیر قابل تشخیص تبدیل خواهد کرد. طول پسورد ساخته شده توسط این اپلیکیشن دقیقاً ۵۱۲ کاراکتر است.

Sam Crowther می‌گوید: به خاطر سپردن عکس بسیار آسان‌تر از به یادآوردن رمزهای عبور طولانی و متعدد است و اگر فرد دیگری به سیستم شما دسترسی پیدا کند غیرممکن است بتواند تشخیص دهد شما از کدام عکس برای یک سرویس اینترنتی یا وب‌سایت بخصوص استفاده کرده‌اید، این شرایط زمانی که شما هزاران عکس بر روی هارد خود ذخیره کرده‌اید سخت‌تر هم خواهد شد.

اپلیکیشن Sam Crowther هم‌چنین راه مناسبی برای مبارزه با نرم‌افزارهای جاسوسی که به نرم‌افزارهای keylogging شهرت دارند هست زیرا موقعیت عکس‌ها دائماً بر روی صفحه نمایش شما قابل تغییر است و وب‌سایت‌ها نیز می‌توانند پیوسته رمز عبور شما را بدون اینکه لازم باشد کار خاصی انجام دهید تغییر دهند تنها باید همان عکس را انتخاب کنید.

و اگر اشتباهاً این عکس را پاک کنید، به راحتی می‌توانید رمز عبور خود را ریست کرده و پسوردی جدید تعیین کنید.

Crowther قصد دارد ایده‌ی خود را تحت استارتاپی به نام uSig به بازار عرضه کند و شعار انتخابی او برای استارتاپ نوپایش این جمله ست: ” یک تصویر به اندازه هزار کلمه عبور سخن می‌گوید.”

ایده او رویکردی جدید و مبتکرانه برای حل معضل رمز عبور در دنیای مجازی ست.

نظر شما درباره ایده ساده اما مبتکرانه این نوجوان خلاق استرالیایی چیست؟

لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.