با نزدیک شدن به فصل تابستان کمپ زدن در طبیعت و اقامت در خارج از منزل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته یا فقط یک شب در طبیعت بسیار عالی و هیجان‌انگیز است- به خصوص زمانی که نسیم خنک و ستارگان درخشان هستند: به هر حال اگر شما هم مثل بیشتر مردم حاضر نیستید راحتی خانه را رها کنید و در اردوگاه‌ها و کمپ‌های مختلف در شرایط سخت زندگی کنید شاید بد نباشد نگاهی کوتاه به ایده‌ای مبتکرانه به نام Ecocapsule بی اندازید.

شاید اکوکپسول به خانه‌های موجود در فیلم‌های علمی تخیلی شباهت داشته باشد اما واقعی است و به زودی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. Ecocapsule از انرژی بادی و خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کند، ضمناً میزان تولید انرژی این اکوکپسول ها برای شارژ یک اتومبیل برقی نیز کافی است. همچنین این کپسول‌های هوشمند از قدرت آب باران محلی استفاده می‌کنند و بعد از حذف باکتری‌های موجود در آن، این آب را برای مصرف انسان تصفیه می‌کنند. واقعاً چرا نباید عاشق این اکوکپسول های خارق‌العاده شویم؟

Ecocapsule که پایگاه اصلی آن در اسلواکی است برای تمام افرادی که عاشق کمپ زدن در طبیعت هستند و برای خوابیدن روی تخت خواب خود و زیر نور ماه و ستارگان آسمان لحظه شماری می‌کنند رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است. به هر حال با توجه به اینکه هزینه‌ی حمل و نقل یا ارسال این اکوکپسول ها تنها در ایالات متحده‌ آمریکا ۲۴۰۰ دلار برآورد شده است هزینه‌ی ارسال آن با توجه به محل زندگی شما می‌تواند کمی گران باشد. اکوکپسول ها، برای افرادی که فقط عاشق طبیعت‌گردی و کمپ زدن در طبیعت آن هم فقط برای یک شب هستند به خاطر همین هزینه‌ی بالای حمل و نقل و ارسال مقرون به صرفه نیست؛ اما ماجراجویانی که عاشق کشف طبیعت و جهان پیرامون خود هستند، کارمندان شبکه‌های مستند نظیر نشنال جئوگرافیک و دانشمندانی که شغلشان بررسی طبیعت، گیاهان و حیوانات مختلف است می‌توانند با پرداخت این هزینه برای همیشه کمپ زدن در طبیعت را برای خود آسان کنند.

به نظر شما برای اینکه تمام مشکلات کمپ زدن در طبیعت مرتفع شود چه امکانات و لوازمی باید به این اکوکپسول ها اضافه شود؟

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-1

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-2

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-3

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-4

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-5

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-6

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-7

Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-8Ecocapsule-Allow-You-Camp-Everywhere-9

مقالات پیشنهادی:

زن فلسطینی داخل نارنجک های اشک آور اسرائیلی گل می کارد + تصاویر

موش‌های مین یاب، قهرمان‌هایی برای نجات جان هزاران انسان

تصاویری از ۱۱ درخت زیبا در جهان

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر