اگربه فکر بازسازی ساختمان خود افتاده اید و دچار شک و تردید هستید،این موضوع را بدانید که امروزه به علت وجود هزینه های سرسام آور و مشکلات قانونی در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی،عده زیادی از کسانی که تصمیم در خرید و یا ساخت خانه های نوساز را داشته اند، اقدام به بازسازی ساختمان قدیمی و به نوعی نوسازی بخش های مختلفی ازآن کرده اند.

بازسازی ساختمان های مسکونی یا بازسازی خانه های مسکونی می تواند با اهداف مختلفی صورت گیرد.از افزایش عمر مفید ساختمان گرفته تا تغییرات اساسی و بنیادن در ساختار کلی آن و یا تغییر در بخش های مختلفی از آن که با هدف بهبود کیفیت فضا و افزایش زیبایی ظاهری ساختمان صورت می گیرد.

در ادامه این مقاله که توسط گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از بهترین گروه های معماری در زمینه بازسازی ساختمان در اصفهان می باشد، تهیه و تنظیم شده است.سعی بر آن داریم که شما را با مهمترین سوالی که افراد قبل از هر اقدامی برای بازسازی ساختمان مسکونی خود با آن رو برو هستند و به نوعی موجب ایجاد ترس و دلهره در آن ها شدهاست،یعنی برآورد هزینه های باز سازی ساختمانهای مسکونی آشنا کنیم.

بازسازی ساختمان در اصفهان

نحوه برآورد هزینه های بازسازی در ساختمان های مسکونی:

بازسازی یک ساختمان طیف وسیعی از کارها را شامل می شود،از بازسازی تاسیسات اصلی ساختمان گرفته تا بازسازی آشپزخانه و کابینت اشپزخانه،بازسازی کف و سقف ساختمان،بازسازی سرویس های بهداشتی،بازسازی اتاق خواب ها،بازسازی سالن پذیرایی و نشیمن و حتی تعویض بعضی از تجهیزات ساختمان از قبیل درب ها ،شیر آلات و پنجره ها که همه و همه از مواردی است که در روند بازسازی یک ساختمان با آن روبرو هستیم.

بازسازی ساختمان در اصفهان

اما آنچه که در روند بازسازی یک ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.مشخص کردن پلان ویا برنامه کلی در رون بازسازی و از همه مهمتر برآورد و مشخص کردن هزینه های بازسازی ساختمان و مدیریت آن است.

بازسازی ساختمان در اصفهان

-در بازسازی یک ساختمان مسکونی آنچه که در درجه اول قرار می گرید مدیریت بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی و خرج کردن آن در جای درست و مناسب آن در جهت دستیابی به اهداف اصلی پروژه است.

-شما ممکن است،بوجه زیادی صرف پروژه خود بکنید اما به اهداف اصلی پروژه دست پیدا نکنید و از دلایل اصلی آن عدم وجود یک برنامه منظم و مدون در جهت پیشبرد اهداف اصلی پروژه است.

-در روند بازسازی یک ساختمان مراجعه به کارشناسان مجرب در زمینه بازسازی ساختمان و همچنین مراجعه به طراحان دکوراسیون داخلی آشنا با اصول بازسازی ساختمان های مسکونی می تواند بسیار راهگشا باشد و شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کند.

H-re1

-شاید به دفاترمعماری مراجع کرده باشید که قیمت های مدونی برای برآورد هزینه های بازسازی به شما ارائه دهند.اما در نهایت بایستی با تهیه یک پلان منظم و مدون درقالب یک طراحی داخلی مناسب و ایده آل تک تک هزینه ها را برآورد و در قالب یک لیست برآورد هزینه ها در اختیار شما قرار گیرد.

-از نکات مثبتی که در انجام طراحی داخلی در روند بازسازی ساختمان می توان به آن اشاره کرد،برآورد هزینه های بازسازی ساختمان به صورت تفکیک شده و تطابق آن با بودجه در نظر گرفته شده برای پروژه است و در صورت نیاز اقدام به تعدیل وکاهش هزینه ها است.

-از نکات مثبت دیگر در طراحی داخلی یک پروژه بازسازی،مشخص کردن نوع مواد و مصالح مصرفی ،روش های اجرای مورد نیاز،رنگ بندی و ترکیب رنگی ایده آل وهمچنین اعمال نظر روی تک تک قسمت ها و همچنین مشخص کردن برنامه زمانی در اجرای تک تک قسمت ها و جلوگیری از انجام چند باره کاری ها و اتلاف زمان و هزینه ها در روند یک پروژه بازسازی می باشد.

 

-شما با ایجاد یک طراحی داخلی مناسب و ایده آل در روند بازسازی ساختمان خود می توانید قبل پا گذاشتن به مرحله اجرا روی تک تک قسمت ها اعمال نظر کنید و طرحی مطابق با سلیقه ونیازهای فردیتان را اجرا کنید.بازسازی ساختمان در اصفهان

کلام آخر:

بعضی از دفاتر معماری در اصفهان اقدام به ارائه هزینه های بازسازی ساختمان به صورت متر مربعی نموده اند و بازسازی ساختمان از متری ۲۵۰ هزارتومان تا ۷۵۰ هزار تومان را به شما همشهریان عزیز اصفهانی ارائه می دهند.اما آنچه که مشخص و واضح است آن است،که قبل وجود یک برنامه مدون و منظم نمی توان،هزینه های بازسازی ساختمان را به صورت دقیق مشخص نمود وبا انجام پروژه با هزینه های پیش فرض ارائه شده توسط این دفاتر شما هیچ گاه نمی توانید بر روی نوع مواد و مصالح به کار گرفته شده در روند پروژه و همچنین کیفیت کار و کاهش و مدیریت هزینه ها هیچ کنترلی داشته باشید.

گروه طراحی داخلی و معماری خانه که یکی از گروه های پیش رو در زمینه بازسازی خانه در اصفهان می باشد،با بهره گیری از کارشناسان مجرب و کار آزموده در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان و اجرای دکوراسیون داخلی در اصفهان قبل از هر اقدامی از سوی شما همشهریان عزیز اصفهانی برای بازسازی منازل مسکونی خود اقدام به طراحی و ایجاد پلان مشخص  در روند پروژه و تهیه لیست های برآورد هزینه های بازسازی ساختمان نموده و با مدیریت درست هزینه ها و اجرای باکیفیت تک تک بخش ها،شما را در پیشبرد هرچه بهتر اهدافتان یاری می رساند.